A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 CDTE 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Jutalom a nap végén

Szöveges ítélet

A MAZDA 6-ba már az első sajtófotók alapján bele lehetett szeretni. Egyszerre sportos és elegáns. A sportos hatást fokozza az autó elejének íve, mely kiemeli a csábos ,,szemeket”. Az íves forma mellesleg kanyarodáskor, parkoláskor is rendkívül hasznos. Ha tovább gyönyörködünk az autóban, feltűnik, hogy a széles karosszéria viszonylag alacsony, amely nagymértékben fokozza az autó stabilitását a kanyarokban. Figyeljünk meg a visszapillantó tükörből sötétben egy közeledő MAZDA 6-ost! Arányai miatt egy kategóriával nagyobb autónak tűnik, ezért csak úgy ,,húznak lefelé” a többiek. Ritka, hogy egy autót négy évvel a bemutatása után is megnéznek az emberek, és jó érzés, hogy három évvel a vásárlása után is minden alkalommal ugyanolyan örömmel ülök bele. Főleg este tekintem relaxációs gyakorlatnak a vezetést.

De mit érne a forma belső tartalom nélkül? Szerencsére a MAZDA 6 azon kevés japán autók egyike, mely még mindig a felkelő nap országában készül. Ez garancia a megbízhatóságra, melyet felesleges részletezni, hiszen a megbízhatósági teszteken mindig bizonyít. Az autó beltere a sportos stílusnak megfelelő, ülései kényelmesek hosszú távon is. A bőrborítású kormány kellemes fogású. Az autó legkiemelkedőbb része szerintem a futómű. A kanyarokban rendkívül stabil, mégis kényelmes rugózású. (Pedig nagyon féltem francia autóból átülni, attól tartottam, hogy túl keményre hangolják a japcsik). Az M3-on egyszer elém ugrott egy vad kb. 140 km/óránál és ösztönösen csináltam egy sikeres rénszarvas tesztet (nem rénszarvas volt :-). A legtöbb autónál az árokban kötöttem volna ki. A váltó pontosan kapcsolható (még 5 sebességes). Minden kezelőszerv tökéletesen beállítható. A 2004-es TE modellek plüss huzatai kényesek ugyan, de nagyon szépek, jobban tetszik, mint a mostani fekete. A hátsó lábtér hatalmas. Rendkívül praktikus a karakuri rendszere (a hátsó ülések előrebillennek egy kar meghúzása után). 500 literes csomagtere mindent elnyel. Alatta azonban csak szükségpótkerék van, remélem sosem kell használni.

A motort városban kissé lomhának érzem, de lehet, hogy csak azért, mert nem szeretem pörgetni. Igazi lételeme az autópálya, ahol 100-ról akár 160-ig 5-ben állva hagyja a legtöbb benzinest. A nyomaték szemléltetését pedagógiai szempontból igen fontosnak tartom, különösen akkor, amikor idegbeteg 1,4-es, 1,6-os benzines autóstársaim szorosan rámtapadnak. Fogyasztása nálam hozza a gyári értéket (6,5 l/100 km) mostanában 130 körüli autópályás közlekedésnél inkább 6,2 l. (Legmagasabb mért értékem télen 7,3 l volt, a legalacsonyabb 5,75 l/100 km osztrák üzemanyaggal). A fogyasztást fontosnak tartom, ezért minden tankolást ellenőrzök, ugyanannál a kútnál tankolok. Olajfogyasztása nincs, bár ez elvárható, hiszen hosszú távon naponta 2*50 km-t utazom vele autópályán és kevés benne a város. Nagyon jó találmány a hűtővíz gyorsabb felmelegedését segítő olajkályha, mert nagy hidegben segít az utasteret is fűteni, hiszen a mai modern dieselek hulladékhője csekély. Sajnos az olajkályha az autó leállítása után egy kis ideig még működik gyakran bebüdösítve a zárt garázst. Jó jel, hogy 105.000 km után sem látni sehol olajfolyást a motortérben, ezért motormosásra sem vittem még soha. Az utastérben nem nyekereg semmi.

A MAZDA 2004-ben nagyon jó árazta a diesel modelleket, 5,5 m Ft kp-ért jutottam hozzá a géphez. Sajnos a ráncfelvarrott hatost ma bőven 6 millió felett árulják, így akkori árelőnyét elveszítette a konkurensekhez képest Végezetül még egy fontos dolog szól a MAZDA 6 mellett: szép formája és kedvező megítélése miatt az értékvesztése kisebb az átlagostól, így eladásnál vagy beszámíttatásnál akár 200-300 Ft előny is keletkezhet egyéb márkákhoz képest.

Az autó nem tökéletes, de hibáit nagyítóval kell keresni:
 4 csillagos európai törésteszt, a Japán 5*-os
 A kategóriához képest gagyi rádió.
 A mai ,,divatnak” megfelelően a kiégő izzókat csak a szervizben lehet cserélni.
 Ha az első lámpatestbe integrált fényszóró magasságállító motor elromlik az egész lámpát ki kell dobni. (Garanciában kétszer cseréltek lámpatestet, garancia után 60 e Ft lesz darabja)
 Bosszantó volt, hogy akkoriban a TE változatok még nem kaptak ködlámpákat gyárilag (+70.000 Ft).
 Az átlagostól drágább szerviz és casco díjak,
 Ritka szervízhálózat.
 Nincs tompított visszajelző a műszerfalon

Ha a jövőben sem lesz meghibásodása és ennél a kategóriánál maradok, akkor valószínűleg újra 6-ost veszek. (Az autót 2008-ig kb. 160-180.000 km-ig fogom megtartani.). Ha prémium kategóriában gondolkodnék, akkor Volvo vagy Lexus lesz az utód - mivel a mazdának ilyen nincs.

Hibalista

- Fényszóró magasság állító motor kétszer (lámpatesttel együtt cserélték garanciában)

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai (tőlük vettem a kocsit) átlagostól drágábbak, de megbízhatóak

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Megane 1,4 Alizé Következő autója? Mazda 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)