Jó, de problémás
Szöveges ítélet
Az autót újként vettük 2002 decemberben, az országba behozott első dízel példányok egyike volt(talán ez volt a baj). Igazából az autó jó, szerethető, de nekünk igen sok problémával küszködött, lehet mi lettünk a statisztika áldozatai.
Kezdem először a pozitív dolgokkal: szép(bár ez szubjektív), kényelmes hosszú távon is. A hely elöl-hátúl is nagy, autópálytempónál kimondottan csendes, a vezetőülés jól beállítható, utazóautónak tökéletes.
Motorja jó, de kulturálatlan. Turbólyuka nagy, utánna viszont jól húz, és jól pörgethető, de azért nem sportautó.Mondjuk azért sem érdemes sportosan használni, mert akkor félévente tuti kell valamit rajta cserélni. Fogyasztása az nagyon okés, normális országúti tempónál 6 liter környéke, vegyes város, országút 7, légkondis, csak városi használatban sem eszik többet 8-nál. Hangja? Olyanok szerintem ezek a modern dízelek, mint a hatodik érzékes intelligens szuper mosógépek. Megveszi az ember, amíg új, addig kis csendes, kulturált, aztán két év után úgy centrifugálnak, hogy a födém majdnem leszakad tőlük. Na hát a mi mazdánk is hasonló eset, főleg alapjáraton és hidegen traktor, menet közben azért szerencsére elhalkul.
Futómű, fék rendben van, váltó szerintem karcosabb, nehezebben jár, mint egy japán autóban kéne, de lehet ettől sportos. Kománya nagyon jó, jól közvetíti mi történik az úton. Országúton, és autópályán érzi magát a legjobban 100-160 között nincs motorhang, csak szél és futóműzaj. Rugalmas, visszaváltani keveset kell. Sok rakodórekesz található benne, a műszerfal ergonomikus, minden jól működtethető, értelmesen van megtervezve, öncélú hülyéskedések nélkül. Talán a légkondi működése lehetne hatékonyabb, és egy légbefúvót hátul is megérdemelt volna. Havas úton, illetve földúton meglepően jól teljesít.
Hogy teljes legyen a kép, akkor jöjjenek a negatív tapasztalatok. Azt azért leszögezem, hogy a hibák ellenére az autó mindig működőképes volt, soha nem merült fel, hogy nem fog beindulni, vagy megáll az út szélén. Ékszíjat feszítővel háromszor kellett rajta cserélni, kb. 25000 km-enként. Sívitó hangot hallatott a motor, jellemzően telente jött elő ez a probléma. Az utolsó csere óta megszűnt a probléma, akkor kicseréltek a porlasztócsúcsokat, lehet ettől javult meg. Ezek szerencsére garanciálisak voltak. Most jön a legjobb, a kocsi alvázán, és kerékjárati ívein rozsdapöttyök jelentek meg kb. 80 ezer kilóméternél, 3-4 évesen! Teljes átfestés, szerencsére garanciában. Garanciában ki kellett még cserélni az első ülést. Vmi légzsák kábel kilazult benne. Legutóbb a kuplungszerkezetet kellett lendkerékkel cserélni, ez már nem garancia volt, laza 300 ezer ft. A jobb első izzó igen gyakran kiég, valamint a csomagtérajtó párás időben nyikorgó hangot ad. Az utastérben a 140 ezer kilóméter csak a kifakult váltón, a kicsit kisárgult könyöklőn, illetve kissé meglazult vezetőülés kárpiton látszik. Szerencsére az utolsó kuplungos akciója óta nem produkál semmilyen motorikus hibát. Ezt most le is kopogtam.
Tehát jótanácsok:- ha piacra dobnak, egy új modellt, főleg, ha új motorvariánssal, akkor nyugodtan lehet egy-két évet várni a vásárlással.
-dízelmotorral nagyon óvatosan! Használtként kétszer is meggondolni a vásárt, újként véve pedig nagyon vigyázni rá!
-a japán autók sem tökéletesek, tuti vásár nincs.
Összességében jó autónak tartom a Mazda 6-ot, de a problémái miatt én már nem szívesen vennék újra ilyet. A többi véleményezőnek nagyon jó véleménye van, lehet csak én fogtam ki egy ilyen autót. Végülis merem ajánlani annak, aki ilyenben gonolkodik, semmivel nem rosszabb, mint egy passat, vagy mondeó, vagy akármelyik másik. Az ilyen esetekre meg úgy látszik fel kell készülni, tökéletes autó nincs.
Hibalista
- Ékszíj, ékszíjfeszítővel, kb. 40000 ft, garanciában,
- Porlasztócsúcs+adagolócsere, kb 300000ft, garanciában,
- jobb első tompított fényszóró,
- karosszéria rozsdásodása, garanciában,
- Kuplung+lendkerék csere, 350000 ft, ez már nem garanciában.
-
Ide hordtam szervizbe
Nagy Autó, Nyíregyháza
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Valamelyik német presztízsmárka |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
