Japán szamuráj
Szöveges ítélet
Kis Audi A3 eladása után családi kocsit szerettünk volna, vegyes használathoz.
Lehetőség szerint 10 év körüli, benzines, 5 ajtós kocsit szerettem volna, jó felszereltséggel, kevés km-el, 1.5-2 milla között.
Nálam szóba jöttek: Honda Accord, Toyota Avensis, Volvo S40-S60, Skoda Octavia.
A feleségemnél pedig: hát ezt kitalálod úgyis... Vigyázz a nőkkel - boszorkányok!
Szóval a story röviden: egy jó barátomnak szóltam félve, aki autókat hoz be nyugatról, hogy kezdjünk el nézelődni. Kisvártatva küldött egy linket, nézzem meg, ez jónak tűnik: 10 éves Mazda 6. Gondoltam magamba, nem akarok rosszvasat venni, van az udvarban elég... De azért kattintottam. Előjött egy hirdetés, de kép az nuku. Mondom vazze, nem is látom a kocsit. Igen, de a leírás korrekt, és németországi Mazda szalon hirdeti, szar nem lehet. Német nyugdíjas bácsié volt, ugyanott vette, ott szervizelte, ott is számíttatta be. Haverom kiment, megnézte, megvettük. Látatlanból még sose vettem semmit - nemhogy autót külföldről. Kételyek után papírmunka, majd szerelem első látásra.
Magas felszereltség: elöl-hátul parkradar, légzsákok mindenütt, ülésfűtés, xenon, esőszenzor, fényszenzor, tempomat, Bose rencer, új gumik, alvázvédelem, új EÜ-készlet, mittudomén. Az állapota tényleg magáért beszélt, nem csak a digitálisan vezetett szervizkönyv támasztotta alá a valós km-t.
Valóban megéri tehát kintről megfelelő kocsit behozni? Kb ugyanannyi volt, mint egy magyarországi autó, de mégsem volt tekergetve, sem kókányolva?
Igen ám, de azért volt meglepi, amikor elvittem egy állapotfelmérésre itthon.
Olaj egy csepp sem a motorban! Na, mondom, ezosztjapán kvaliti, b@asszátokmeg. A szervizben megnyugtattak, hogy ez létező jelenség: ha az 1.8 vagy 2.0 benzinmotort (Ford konstrukció egy japán gépben?) városban, kisfordulaton tologat valaki, akkor a trutyi kirakodik a blokk falára, s lefolytja azt illetve elmegy az olaj pápába. Motoröblítés, olajcsere, jótanács: "húzassad ki rendessen!". Azóta már nem eszi, csak csipegette az olajat. Hm. Oké.
Két hét után a hátsó fék kezdett el hangokat hallatni, a szemöldököm újra megemelkedett. Szerviz újra: tárcsa és fékbetét csere, mert a munkahenger csavarja (vagymiatököm) nem lett megkenve anno rendesen (sehogy?), berozsdásodott, nem mozgott. Főtt a fejem rendesen. Nesze neked német szerviz, bevándorló kollégákkal.
Azóta a kocsi jó. Klassz vezetési élmény, kényelem, nagy hely, megfelelő teljesítmény, tűrhető fogyasztás. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki egy kellemes, nem hivalkodó, mégis minőségi kocsit akar vezetni.
Hibalista
- Hátsó fék - szorulás kapcsán tárcsa, betét és munkahenger csere.
Ide hordtam szervizbe
Móczás Mazda Szeged
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A3 | Következő autója? | XC60 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
