"J"
Szöveges ítélet
4000 km csak némi benyomás megszerzéséhez elegendő egy autó használata során. Ennyi távon még egy agyonelektronizált francia kocsiban is csak kevés hiba jön elő.
A kocsi egyszerűen gyönyörű, tudomásom szerint a 2006-os modellévre hozta ki a Mazda a fantomkék színt, melyről napsütésben nem lehet eldönteni, hogy kék vagy zöld-e. Az ötajtós modell a csomagtér nagy rakodónyílása miatt előnyös, a hátsó ülések síkba hajthatók. A magasra felnyíló ötödik ajtó viszont alacsonyabb garázsokban hátrány lehet. A csomagtér még a család 3 nőtagjának is elegendő...
Általános japán autó betegség, hogy az ajtókat és főleg a csomagtér ajtaját csak nekifutásból lehet bezárni.
A beltérben a fekete szín uralkodik, ez a műszerfal lángvörös fényével együtt viszont nagyon szép. Az ergonómia tökéletes, bár kisebbre nőtt vezetők esetén a váltó és a kartámasz messze van egymástól. A kezelőszervek használata teljesen értelemszerű, nem is tudom, miért kellett 500 oldalas használati útmutatóval előrukkolni.
A vezetési élmény nagy forgalmú úton kiváló, a 320 Nm nyomaték előzgetéskor önbizalmat ad. A hegyi szerpentines vezetés viszont unalmas, 2000 körüli fordulaton még a falat is gond nélkül megmássza. Hol vannak már a benzines élmények, amikor 3000 alá nem eshetett a szerpentines fordulat! Autópályán 6.-ban 160-nál éppen 3000 alatt forog a motor, hang szinte semmi. Ezt a hajózásérzést az egyszerűen kezelhető intelligens tempomat csak fokozza.
A váltója nagyon pontos és a hátramenetet is mindig elsőre beveszi. Leginkább az 1750 - 2500 közötti fordulatot kedveli.
A fogyasztása akár 6 liter alá is levihető, de az a vezetési stílus bőven kimeríti az élvezhetetlenség fogalmát. Nekem 100-130-as országúti tempó és 50 % városi használat mellett 7,2-t eszik.
A fékrendszer igen hatékony, egy figyelmetlen kerékpáros életét már megmentette.
Az automata világitás és az esőérzékelős ablaktörlő könnyen megszokható hasznos extra. A rádió a menetzajhoz alkalmazkodva azonos relatív hangerővel szól. A hifi hangzását eddig sok kritika érte, nálam a Kossuth rádió tökéletesen szól, az öt számot ismétlő tegeződő kereskedelmi adók meg a Lalikirályok nem érdekelnek. A másolt CD-ket nem szereti.
A hátralátás meglehetősen korlátozott, ami jelentősen rontja egy 476 cm hosszú hajó városi manőverezhetőségét.
És még valami: a "J" betűs alvázszám mellett a Népítélet is hozzájárult a választásomhoz. Eddig nem csalódtam...
Hibalista
- 3 hónap alatt? Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Asta G | Következő autója? | "J"-s alvázszámú |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
