GTA dízel sárga Ninja
Szöveges ítélet
2008-ban került hozzám a kocsi egy véletlen folytán . Érdekes a sztori. Nagyon jó áron sikerült megvásárolnom egy 2003 M6 dízel 136 Le-s GT felszereltségűt sárga metál színben az első Mo-i tulajtól , aki egyébként tényleg egy középkorú hölgy volt !!!! Az autót továbbértékesítés céljából vásároltam , azonban a nagyszervízt el kellett végeztetnem mert már nyekergett a szíj is. A vásárlás másnapján vittem a szervízbe és érdekes módon már vevő is volt az autóra. Most jön a feketeleves , reggel 8 órakor a szerviztől 3 utcányira , egy piros lámpánál egy lengyel rendszámú G Astra fékezés nélkül kb. 40 km / h sebességgel telibetalálta az álló autómat. .....
Így hát kénytelen voltam megvenni , megcsináltattam leszervizeltem . Nagyszerviz + 1 db. első szilent 150 E ft.
Mindig benzines autóm volt , így élvezet volt a 310 Nm nyomaték . Azt elmondhatom , hogy nagyon sok német dízellel mentem már , de meg sem közelítik sem menetteljesítményben , sem a kultúrált járásában. Annyira sportos a vezethetősége , mintha benzinest hajtana az ember , vehemensen szökik fel a fordulatszámláló és iszonyatosan tol előre . Bár az alacsony fordulatot nem kedveli , ott enervált. A gyári spoilereket lecseréltem a szintén gyári sport GTA szettre ( első -hátső löksi + küszöbsp. + hátsó szárny ) óriásit dob az autón , mindenkinek csak javasolni tudom ! Ezt megfejeltem egy 18" RX-8 felnivel és új Dunlop gumikkal . Kanyarban mágnesként marad az úton , viszont a szervó érzetre lényegesen nehezebb ( gumi 235/40 ZR 18) . Nem bántam meg ,hogy megtartottam , azonban egy-két bosszantó hiba csak jelentkezett , amit viszont lényegesen komolyabb hibának gondoltam , mint az valójában volt.
1. hidegen nagyon csúnya csattogó hangja van , olyan mintha nem lenne olaj a motorban . Amint bemelegszik elhalgatott .
MIndenféle rémisztgetést megkaptam " biztos befecskendező hiba és darabja ennek a DENSO cuccnak 200 E !!!! ft , amiből ugye négy kell , mert csak a hibamegállapítás darabja 20- 30 Ft !!!! " Aztán kiderült ,hogy csak egy szoftverfrissítés szükséges , ami 5- 10E ft , nem mindegy !!!
2. motortér felől 1500- 2000 -es fordulat között csilingelő , csörgő hang , de nem a motorblokkból !
Itt is jött a falra festett ördög , " biztos a turbó hibás , újítsam fel 150 E -ért " . Hát nem , az EGR szelepet kellett tisztítani pár ezerért.
Amit viszont túlzásnak tartok , hogy egy stabilizátor rúd a , a végén ugye a 2 szilentel elhagyta magát , ami átlagos autóban pár ezer forint ( a korábbi Xsarámban konkrétan 8E ft , bár ott már 60E km-nél cserélni kellett ) , a Mazdánál viszont ebből az alkatrészből csak gyári van , na és most figyelj 42E ft darabja !!!! Csere után a hátul csattogó hang megszűnt.
150 Km-nél a motor alul - felül por száraz , a gyári szilentek 150-200E km-t kibírnak , eddig még csak 2 db-ot kellett cserélni rajta . Megjegyzem , hogy például egy A4 Audinak 50-60E km-ként elhagyja magát az összes szilent , gömbfej !!!!
Összefoglalva :
Ebben a kategóriában ilyen agresszívan sportos formájú autót nem találni . Használtan is , azt az egy-két típushibát leszámítva nagyon megéri az árát . A vezetési élmény páratlan ( természetesen ebben a kategóriában és közeli évjáratban , az autó 2003 -as !!! )
Hibalista
- Hátsó nyomtávtartó stabilizátorban a két szélső szilent elhagyta magát , erősen csattogott a hátulja . Nem tűnik nagy problémának , de csak gyári van és darabja 42E Ft ! Párban illik cserélni , de csak a hibás ment a kukába , azóta hibátlan.
- Jövő héten viszem szervízbe szoftverfrissítésre , mert az előző tulajdonos csak az első két szervizt végezte márkaszervízben . Szükséges, mert hidegen csattogó hangot ad . Az EGR szelep tisztítása is szükséges , mert 1500 - 2000 -es ford. között csilingelő hangot ad . Tisztítással állítólag megszűnik.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester Bp. Reitter F. u.
korrektek , a hátsó sérülést és több szervízt is náluk végeztettem , árban is kedvező .
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara Coupe | Következő autója? | Új Mazda 6 185 LE dízel v. a régebbi Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
