Gépkocsi
Szöveges ítélet
Külföldön vettem az autót, teljesen új volt. Mivel rengeteget autózom, természetesen diesel autót szerettem volna.
Teljesen más autóért mentem ki, véletlenül álltunk meg egy mazda kereskedés előtt. A kereskedő nagyon jó árat kínált, és hát az autóról hallott vélemények is sokat számítottak abban hogy úgy döntsek, megveszem. Nem is volt gondom amíg az első ajánlott olajcserénél a szervízben nem rakták vissza a helyére a nívópálcát.
Én meg így közlekedtem vele kb. 5000 km-t. Végülis nem azért vettem új autót, hogy mindennap nyitogassam a motorháztetőt.
Innentől kezdődtek a gondok.
Az olajat elég rendesen kiverte a motortérbe, ám még így is több olaj volt benne mint előtte. Hogyis fordulhat ez elő?
Úgy, hogy a koromszűrő kiégetésekor amit az autó üzemanyag többletbefecskendezéssel old meg, gázolaj jut a motorolajba és emelkedik az olajszint.( Van műszaki leírása is, hosszú lenne ezt leírni) Az autóban speciális motorolaj van , bizonyos mértékű hígulásnál még normál kenést tud biztosítani.
A nívópálcán van egy x jel a minimum és a full szint jel felett.
Ha ezt eléri az olajszint, azonnal olajat kell cserélni.
Biztos közrejátszott a nívópálca hiánya is ,de az autóban extrém mértében emelkedett az olajszint.
Szervízbe vissza -olajcsere , valamit állítgattak a kocsin - szörnyen elcseszték. Hihetetlen mértékű fogyasztás , teljesítménycsökkenés. Szervízbe vissza ,diagnosztika , de semmi érdemleges javulás. Öszzekarcolták a kocsit, sőt azt is tanácsolták hogy adjam el!! Márkaszervízről beszélünk!
Inkább gondoltam, kiviszem oda ahol vettem, előtte telefonos egyeztetés, ígéretük szerint rendbe teszik a kocsit.Hozzáállás kitűnő, mindent elmagyaráztak, mit miért csinálnak a kocsin.
Rendbetették: szoftverfrissítés , elektronika beállítás stb., stb., és azóta élvezem a vezetést.
Igazi sportautó, 143 LE hatalmas nyomatékkal (360 Nm)párosítva, néha nehéz visszafogni magát az embernek.
Gyönyörű forma, 7-7,5-ös fogyasztás sportosabb vezetés mellett. Igényes belső, csendes futómű, 6 sebességes pontos váltó. Ha nem lesz több gond vele ,megtartom.
----------
A gépkocsi című ítélet folytatása.
A kinntfelejtett nívópálca megtette hatását, mivel 37500 km-nél járva a turbó felmondta a szolgálatot.
Szóval az egyik legmegbízhatóbb autó 4 hónaposan lerobbant.
Előzés közben , szörnyű visító hang, teljesítménycsökkenés, hatalmas rántás a kocsin, mintha visszahúzták volna.
Motor leállít, németországi központba telefon.
1 órán belül vitték a kocsit / vasárnap/. Magyarországon cserélték a turbót, bár szerettem volna ezt németországban csináltatni, de ha itt van forgalomban akkor itt is kell márkaszervíznek megcsinálni a garanciális cserét.
Csereautót is kinntről intézett a német központ.
Köszönhetően annak, hogy anno külföldön vettem a kocsit, a turbócsere 2 napon belül megtörtént!
Ráadásul a német márkakereskedő felajánlott egy teljesen ingyenes full szervízt, amelyet természetesen kihasználtam.
Természetesen azóta rendben van a kocsi.
Mindenesetre egy szerelő hanyagsága 500e ft-ba került a mazdának, + a csereautó.
Persze hogy ezután is külföldre viszem szervízeltetni a kocsit.
Nem azért mert hiányzik még az az 1500 km, hanem mert tudom hogy utána nyugodtan autózhatok a következő szervízig.
Hibalista
- Turbó- 500e ft. garanciában
Ide hordtam szervizbe
Mazda-Auto Schindlbeck Németország
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna grandtour 1.9 dci | Következő autója? | Lexus is220 d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
