Gépkocsi
Szöveges ítélet
Külföldön vettem az autót, teljesen új volt. Mivel rengeteget autózom, természetesen diesel autót szerettem volna.
Teljesen más autóért mentem ki, véletlenül álltunk meg egy mazda kereskedés előtt. A kereskedő nagyon jó árat kínált, és hát az autóról hallott vélemények is sokat számítottak abban hogy úgy döntsek, megveszem. Nem is volt gondom amíg az első ajánlott olajcserénél a szervízben nem rakták vissza a helyére a nívópálcát.
Én meg így közlekedtem vele kb. 5000 km-t. Végülis nem azért vettem új autót, hogy mindennap nyitogassam a motorháztetőt.
Innentől kezdődtek a gondok.
Az olajat elég rendesen kiverte a motortérbe, ám még így is több olaj volt benne mint előtte. Hogyis fordulhat ez elő?
Úgy, hogy a koromszűrő kiégetésekor amit az autó üzemanyag többletbefecskendezéssel old meg, gázolaj jut a motorolajba és emelkedik az olajszint.( Van műszaki leírása is, hosszú lenne ezt leírni) Az autóban speciális motorolaj van , bizonyos mértékű hígulásnál még normál kenést tud biztosítani.
A nívópálcán van egy x jel a minimum és a full szint jel felett.
Ha ezt eléri az olajszint, azonnal olajat kell cserélni.
Biztos közrejátszott a nívópálca hiánya is ,de az autóban extrém mértében emelkedett az olajszint.
Szervízbe vissza -olajcsere , valamit állítgattak a kocsin - szörnyen elcseszték. Hihetetlen mértékű fogyasztás , teljesítménycsökkenés. Szervízbe vissza ,diagnosztika , de semmi érdemleges javulás. Öszzekarcolták a kocsit, sőt azt is tanácsolták hogy adjam el!! Márkaszervízről beszélünk!
Inkább gondoltam, kiviszem oda ahol vettem, előtte telefonos egyeztetés, ígéretük szerint rendbe teszik a kocsit.Hozzáállás kitűnő, mindent elmagyaráztak, mit miért csinálnak a kocsin.
Rendbetették: szoftverfrissítés , elektronika beállítás stb., stb., és azóta élvezem a vezetést.
Igazi sportautó, 143 LE hatalmas nyomatékkal (360 Nm)párosítva, néha nehéz visszafogni magát az embernek.
Gyönyörű forma, 7-7,5-ös fogyasztás sportosabb vezetés mellett. Igényes belső, csendes futómű, 6 sebességes pontos váltó. Ha nem lesz több gond vele ,megtartom.
Hibalista
- Nívópálca kinntfelejtését visszajelző lámpa a szervízben.
-
- Olajcsere 43e ft - nálam ez is hiba
Ide hordtam szervizbe
Mazda Óbuda - Ajánlott olajcsere 5000 km-nél.
Munkadíj 7000 ft, nívópálca nem került vissza a helyére, kb 5000 km-t mentem a kocsival nívópálca nélkül.
14000 km-nél a részecskeszűrő miatt emelkedő olajszint probléma vittem diagnosztikára, beállításra , ezután extrém fogyasztást produkált az autó 16-17 liter/100 km, és vagy 20%-os teljesítménycsökkenést tapasztaltam.
Ráadásul még össze is karcolták a kocsit.
Többet nem megyek.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mazda-Auto Schindlbeck - Itt vettem a kocsit. Miután itthon csak rosszat tettek a kocsival, kivittem szervízbe.
Szoftverfrissítés, beállítások optimalizálása, olajcsere, 2 napos tesztelés után mintha másik autót kaptam volna.
Mindezt ingyen.
Kötelező szervízekre is kiviszem a kocsit.
Ott legalább hozzáértő szerelők vannak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22200 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | laguna 1.9 dci grandtour | Következő autója? | Lexus IS220d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
