A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0i Sport TE (108kW - 147LE) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Ésszerű kompromisszum! Nem luxus, de jó autó!

Szöveges ítélet

A mese ott kezdődik, hogy 7 év szerelem és szenvedés után 2013 tavaszán 2 nap alatt megszabadultam az engem megkeresítő 1998as gyártású Opel Omegámtól.

Akinek volt már Omegája tudja, hogy nagyon lehet szereti, hisz nagy és erős, de egy pénztemető...

Nos, ezek után 1-2 hónapon át csak nézegettem az autókat. Végülis nem mindennapi használatra kell, így ráérem.

Végignéztem milliónyi autót, végigjártam vagy 20 kereskedést és vagy 10-12 autóról kérem el forgalmit, hogy lefotózzam és itthon utána nézzek az autónak.

Így jutottam Július körül el a mostani Mazdámhoz.

Bevallom eszembe sem jutott volna alapból Mazdát, sőt Japán autót nézni. A kereskedés pedig ahol vettem szinte kizárólag Diesel autókat árul. Így mondhatni teljesen véletlen volt a dolog.

Forgalmi sem volt akkor, mert azt visszatartotta a NAV, az autót úgy foglalták le valahol Debrecen körül. Majd a NAV árverési adatlapjába futottam bele a neten az autó után keresgélve. Így derült ki, hogy valóban kevés kilóméteres, itthon üzembe helyezett és szervizelt darab.

1-2 hét alatt meg is volt az adásvétel.

Árban 2,4-et fizettem ki érte, ami egy 2005 októberi autóért talán sok, de egyfelől már a modelfrissített verzió a szebb beltérrel és a modernebb 147LE-s motorral.
Másfelől pedig a bizonyítható 84e km és az amúgy tényleg újszerű állapot nagyon meggyőzött. Pláne hogy sok-sok autó megtekintése után már kezdi feladni az ember. Tényleg nagyon, de nagyon sok a hulladék, megölt tönkretett autó még a 1,5-2,5 millió közötti kategóriában is, nem csak ez alatt.

Nos, az autó így 2013 Augusztusára az enyém lett, azóta is hazsnálom. Járok vele néha vidékre is, Balatonra, Velencére, vagy csak a családi telekre. De többnyire Budapesten használom, moindjuk úgy 90-95%-ban.
Így a fogyasztása abszolút a városi fogyasztást tükrözi, ami 9 és 9,5 liter között van. A kisebb érték leginkább légkondi nélkül, spórolósban. De tempomattal balaton oda-vissza 130cal megvan 7 literből is.

Sokkal strapabíróbb, mint az előtte használt auóim és kényelmes is. Mindig működik, jól gyorsul (6 sebességes rövid áttétes váltó van benne) és megjelenésre is egy kellemes darab.

Oké, nem egy csaj mágnes BMW vagy Audi, de nem is egy vacak alsókategóriás kisautó. Hívjuk ésszerű kompromisszumnak, ami megfizethető, fentartható, nagy és tágas.

Részemről nagyon megszerettem, jól megy és kellemes benne utazni is!

Ami pedig a fogyasztást illeti, évi 8-10e km-re tökéletesen megfelel a 9,5 liter, cserébe nincs benne se nagynyomású adagoló, se turbó, se automata váltó vagy összekerék hajtás ami miatt drága lenne javítatni...

Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján ha lecserélném simán vennék egy ennél újabb másik Mazda 6-ost. Annak ellenére, hogy mint mindenki én is szívem szerint egy 0km-es BMW-be ülnék bele.

Update:

Ma 2015 Szeptember 17-ét írunk. Eltelt egy év mióta utolsára ránéztem erre a cikkre és az autóba is került újabb 12000km.

Ez idő alatt kapott új nyári 16"-os felniket és gumikat, egy 100e km-es nagyszervízt, illetve új féktárcsákat és betéteket.
Ez így egyben 400e forint körüli összegbe került, ami azt hiszem minőségi alkatrészek esetén elfogadható ár.

Az autóval továbbra is minden rendben, szépen jár, minden működik rajta és a 36C-os melegben is lelkesen szelte a Horvát autópályákat pár hete, miközben az utastérben 20-22C-on működött a légkondi.

Update (2018.03.20):
Lassan eladó lesz szeretett Mazdám, nincs semmi baja, máig több mint 45000 km-t tettem bele és csak gond nélkül megy. Semmi nem szokott elromlani, vagy ha mégis akkor bagatel dolog (épp a héten javították a jobb első elektromos ablakot, megszorult... Márkaszervízben 8e, természetesen számlásan) van vele.
Viszont az autó elmúlt 12 éves, ezért és mert épp úgy alakulnak a dolog hogy belefér, új autó vásárlásán gondolkozom. Az elmúlt 5 év után nem is kérdés hogy egy új Mazda 6 a kiszemelt. Mind az autó nyújtotta megbízhatóság és kényelem, mint a szervíz háttér és hozzáállás (Autó Mirai Kft) ebbe az irányba terel.

Még valami, ami az elmúlt lassan 20 év tapasztalata alapján fontos! Ez az autó mindig indul és mindig minden működik rajta, a nyári 40 fokban is és akkor is amikor kint télen -15 fok van reggelente. Elfordítom a kulcsot, egyből indul és két sarokkal később már melegszik is a motor.
így az elmúlt 5 évben elmúlt az az érzés a gyomromból, amit előtte 10+ év Opelezés alatt megszoktam.

Hibalista

- 2013 őszén, pár hónappal a vásárlás után lemerítettem az aksit, amitől megbolondult a computer. Ezt újra kellett programozni, szoftverezni az Emil Frei szerint (Mogyoródi út), illetve kapott egy firmware frissítést is. - - Ezen kívül, alacsony aksi töltöttség, vagy saru levétel és visszarakás után pár indításig, ileltve néhány megtett kilóméterig megesik ,hogy a jobb első ablak csak onnan vezérelhető, de a vezető ülésből nem. Majd egyszercsak megjavul és hiba volt-nincs. Jelenleg ezt a hibát már 10 hónapja nem tapasztaltam. - - Más gond nem volt vele tavaly Július óta. Csak megy és megy, minden működik. - - Update (2018.03.20): - - A fenti ablak hibát az aksi gyengesége okozta, akkoriban, valamivel később mint a fenti cikkem, az autó kapott egy gyári Rocket akkut. Azóta is az van benne, semmi gondja nincs elektromosan. Az elmúlt lassan 5 éveben csak tompított izzókat cseréltem párban néhány hónapja. Illetve a kopó alkatrészeket, kötelező szervizek, fékbetét és tárcsa csere, új téli és nyári gumik az autó megvásárlása óta. - - Illetve kívül 2017 őszén az autó kapott egy teljes kuplung cserét (146e volt a gyári alkatrész és a munkadíj, márkaszervízben - Auto Mirai Kft.). Ez nem volt még teljesen tropa, de jobbnak láttam akkor cserélni, amikor kezd érződni hogy nem száz százalékos. - - Más semmi, pedig az autó már elmúlt 12 éves az idén.

Ide hordtam szervizbe

Először Emil Frei a Mogyoródi úton, de nagyon drága, plusz borzasztó paraszt volt az ügyfélszolgálatos. Így azóta olaj csere és klíma tisztítás miatt a Fiat Kelet Pest-nél jártam vele, amúgy is a közelben lakom. Ők teljesen korrektek voltak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Update (2018.03.20): 2015-től áttértem a kelenföldi Autó Mirai Kft.-hez, így a az autó Mazda márkaszervízbe jár éves ellenőrzésre. Szűrő cserék, átnézés, klíma takarítás.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 84000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Omega 2.5 V6 benzin Következő autója? Mazda 6 G165 Revolution (2017)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)