Családi AUTÓ
Szöveges ítélet
Az autót úgy vettem, hogy a hibákat az előző tulajdonos 90%-ban el tudta mondani, ami mellé volt, arról ő sem tudott (erről bővebben alább). A tipus hibáit jó előre feltérképeztem, sajnálatos módon a rozsda volt leginkább az, amire oda kell figyelni és hogy lehetőleg kerüljük a dízel motoros példányokat. A behatárolásban az is szerepet játszott, hogy a 2005-ös facelift során több olyan módosítás is volt (6 sebességes váltó, erősebb motor, más beltér stb), ami azt indokolta, hogy az újabb modellt válasszam. Ezért hát a választás egy jól felszerelt benzines faceliftes modellre esett. Valószínüleg mázli faktor is volt a kialkudott vételárban, de úgy terveztem, hogy még az autóra rá lesz amúgy is költve párszáz ezer forint, mire azt mondhatom, hogy minden rendben van vele és minden benne van, ami nekem kell. Megvételkor többek közt elmondta a tulajdonos, hogy szitál az autó fékezésnél. Korábban volt kerékcsapágy csere bal oldalon, majd mind a négy féktárcsát is cseréltette (betéttel együtt természetesen). A hiba azonban újra előjött, ezért a fékeket újra kicseréltette (!). Sajnos azonban 2000 km alatt a hiba újra előjött, amelynek megoldása így már rám hárult. A szerelővel egyeztetve úgy tűnt, a futóműben nem lehet olyan hiba, amely túlzottan drága lenne, így megvettem az amúgy jó karban lévő kezdődő rozsdanyomokkal rendelkező példányt. Régi álom volt az autó és nagy tervek voltak a fejemben, hogy mit hogyan fejlesztek majd rajta. Első körben ment is szervizbe az autó olaj, szűrők cseréje, fékek vizsgálata. Feltúrtam a netet és próbáltam kideríteni a szitálás okát. Egy orosz fórumon végül rábukkantam egy pontosan ilyen hibajelenségre, ahol azt magyarázta az illető, hogy több felszabályzás és tárcsa csere után a kerékagyat megvizsgálták és el volt görbülve. Ennek cseréje után javult meg az autó. Egyeztettem a szerelőmmel és javasoltam, hogy ezt is vizsgáljuk meg. Levette a tárcsát és látható is volt, hogy továbbra is fennáll a hiba. Vélhetően a korábbi kerékcsapágy csere volt kontár munka, rosszul préselték a helyére. Így aztán a legolcsóbb megoldás egy bontott csonkállvány beszerzése és felszerelése lett, a szinte új tárcsák fel lettek szabályozva. A hiba meg is szűnt, egyelőre 3000km után sem jött vissza. Az autó menet közben tetőcserén is átesett, kapott egy gyári napfénytetős tetőlemezt, téli kereket. Befutott egy lehetőség és az ülésgarnitúra is le lett cserélve bőrösre. Majd megcsináltattam rajta az üreg- és alvázvédelmet. A középkonzol fejlesztését pedig magam végeztem, a tároló helyére bekerült egy gyári gps-es monitor háza, abban pedig egy 7 colos tablet teljesít szolgálatot, mint multimédia és GPS központ :) Az audio rendszert pedig lecseréltem gyári bose rendszerre. Sok munkaórát beleöltem, hogy minden úgy legyen, ahogy nekem tetszik, de azóta ki se akarok szállni az autóból :) Jól megy, jól szól, mi kell még? :) Fogyasztása 7-12 liter, a számítógép pontosan jelzi. Városban tötyögve megindul a fogyasztás, de vidéken szépen lemegy. Autópálya 8-9 liter, országúton 7-7.5 , vezetési stílus dinamikus.
Hibalista
- Bal első csonkállvány csere, kontár kerékcsapágy szerelés miatt. Bontott állvány 15e ft, kellett új kerékcsapágy 10eft, a munkadíjat pontosan nem tudom, mert más munkákkal együtt lett elvégezve a csere. - - 2015.04.21 - Pillangószelep tisztítás (alapjárat időnként mászogatott) 5000 HUF - 2015.05.05 - Gyertyacsere Iridium (csak mert ki tudja mikor volt cserélve :) 18000 HUF - 2015.09 Olaj és szűrők cseréje. - 2016.07 Kuplung csere, kicsit kemény volt már a pedál. Mint kiderült, maga a tárcsa bírta volna még. Alkatrész 65e ft (gyári)
Ide hordtam szervizbe
Mazdára szakosodott szerviz - Csepel, Mag u.3.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Alvázvédelem - 1221 Naprét u.13.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323F '97 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
