Csajozós családi cégautó :-)
Szöveges ítélet
3 év és közel 200 000 km után búcsút mondtunk egymásnak. Hüpp-hüpp... Szerencsére már itt van az új amiről egy másik ítélet szól, így annyira azért nem bánkódunk ;-)
Szokatlanul sokat kellett rá várni, de azt hiszem, böven megérte.
Elsőre a kuplung kicsit keménynek tünt, de ebbe az autóba pontosan ez illik. A 136 lovas kétliteres turbódízel alacsony fordulaton nem túl erös, valamint turbólyuk is észlelhetö. (Ez volt az elsö dízelautónk) Hidegen kerreg, utána mérsékelten hangos, viszont: 2000-töl nagyon jól megy, ennek ellenére igen takarékos is. (Normálisan közlekedve klímával is tartható a gyári 6,4 literes vegyes fogyasztás) A benzinesnél sokkal jobban bírja a terhelést, ill. az emelkedöket. A hatótávolsága 800-900km, így a hosszú utakra is kiváló.
Valószínüleg még tovább tudna javítani a dinamikán és a fogyasztáson egy 6 sebességes váltó, ezt nyilvánvalóan azért hagyták meg a modellfrissítés idejére, hogy lehessen valamit javítani az autón :-) Ami az 5 sebességest illeti, más kritika nem érheti, hozza az elvárható japán szintet.
A vezetési élményben a kategória élvonalában van. Sportosan mélyre engedhetö a kagylósított ülés, ami jól tart, mégsem kényelmetlen.
Sajnos nem igazán a magyar utakra hangolt a rugózás, jópárszor lekoppant az alja mert eléggé alacsonyan van, de ezért cserébe kiváló úttartása van. A kormányzás is remek, megfelelö visszajelzésekkel szolgál az útról.
Rengeteg cucc fér a csomagartóba, és a karakuri ülésrendszer tényleg könnyüvé és egyszerüvé teszi a bövítését.
A dizájnt nem hiszem, hogy részletezem kell, szerintem kívül-belül nagyon szép, a középkategóriás kombik között (szubjektíven persze) nekem ez tetszik a legjobban. A gyár felmérése szerint ez volt a fö ok, amiért annyian ilyet vásároltak, így a facelift során is csak alig mertek hozzányúlni.
A helykínálat elöl-hátul nagy, és mivel kombi, a hátsó fejtérre sem lehet panasz. Az ergonómia is jó, nincs agyonbonyolítva a klíma és a rádió kezelése.
Jól átlátható a kocsi, talán lehetnének kicsit nagyobbak a külsö tükrök. Azért a tolatóradar sokat könnyít a parkoláson ;-)
A xenonlámpa remekül bevilágítja az utat, és a megjelenéshez is hozzátesz. Természetesen a szembejövök ezt nem mindig tolerálják... Azóta nincs vele gond, miután egy picit lejjebb állították a szervízben. Hosszú élettartamú lehet, mivel még sosem volt cserélve.
Külön ki kell emelnem az alapáras(!) BOSE hifit, ami remekül (és igen hangosan) szól. Már volt belöle csendháborítási ügyem, no comment :-) Az újraírható lemezeket nem igazán szereti, de azért elöbb-utóbb beveszi.
Legutoljára hagytam ami szerintem talán a legfontosabb: semmi nagyobb baj nem volt vele, pedig azért nem mindig kíméltük és van benne kilométer bőven. Azért történt vele ez-az.
1szer összetört pont amikor kihozták a szervízböl (másik fél volt a hibás...) Ezenkívül volt még valami kuplung + lengökar csere is (a hiba oka nem ismert), ami ugye szép summa lenne, de ezt garanciában megcsinálták.
Valami üzemanyagszürö eltömítödött benne, ezért egyszer leállt az autópályán, majd újra beindult, de nem ment rendesen. Valószínü, hogy a szervizesek nem cserélték ki idöben.
A magyar utaknak hála állítani kellett a futómüvön, és egy kátyú miatt megsérült a felni és szétment a gumi.
Hibák:
- mivel kombi, néha elkezd zajolni kalaptartó,azonban - pl. valami kesztyüt odaszorítva :-) fixálható
- alacsony hasmagasság
- kemény rugózás
- egy-két helyen olcsó anyagok az utastérben
- hátul kevés a pakolóhely (vajon mért csak az utasülés hátuljára tudtak tenni zsebet?)
Összességében annyit tudok mondani, hogy nagyon megszerette mindenki ezt az autót a családban. Persze legföképp jómagam, a 20 éves egyetemista ;-)
Hibalista
- csak az üzemanyagszűrő romlott el
Ide hordtam szervizbe
mazda auto d&w
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 194637 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo Kombi 1.6i | Következő autója? | Mazda6 (facelift) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
