A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0i 147 LE, Facelift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az én Mazda 6 sztorim

Szöveges ítélet

1 éve mikor megszületett a kisfiam, akkor döntöttük el, hogy mindenképp veszünk egy autót. A gyerekesek tudhatják, hogy Budapesten egy kicsivel közlekedni autó nélkül, rémálom, de leginkább iszonyatosan be vagy korlátozva.
Nem volt meghatározott keret rá, Mazda Premacyval kezdtük a nézelődést, de úgy döntöttünk, hogy gyűjtögetünk még hozzá.

Akkor még a 6-os egy ki nem mondott álom volt csupán.
Aztán ahogy telt az idő, a keret is úgy növekedett. Rengeteg középkategóriás autó szóba jött és egyéb más is, de végül négyen maradtak versenyben: e46 320i kombi FL, Mazda 3-as GTA, Mazda 6 2.0i FL, Kia Ceed bármilyen verzió az első generációból.

Budapesten rengeteg kereskedést bejártam, és közben egyre erősebb lett a Mazda 6 iránti vonzalom. De persze akárhányszor megnéztem egyet itthon, óriási csalódás volt. A 147 lovas, 6 sebességes 2006 körüli FL változatból nagyon kevés van, és persze a többihez képest elég drágák is. Akinek volt már tapasztalata autókereskedéssel itthon, az nagyjából tudja, hogy miről beszélek. Rozsdára fújt fekete rücsni, vagy éppen csak festékszóróval lefújt rozsda foltok, hiányzó kiegészítők. Volt olyan, aminek még az egész kipufogója is le volt fújva ezüst festékkel. Persze sokat korrózió mentesként hirdettek, de hát a valóság köszönőviszonyban sem volt ezzel. A kereskedők mindent megígérnek, hogy a vételárban még ilyen-olyan szerviz is benne van, de ugyan hagy szervizeljem már én a saját autómat, és ne noname dolgokkal legyen teli pakolva.

A többi márkára nem térek ki, maradjunk a 6-osnál. Számomra fontos volt az, hogy Faceliftes legyen, szerintem sokkal szebb, még azzal a minimális alakítással is. A belsője is valahogy egy "luxusabb" hangulatot áraszt magából. Valamint ragaszkodtam a 2 literes, 6 sebességes benzineshez. Dízel számításba se jött Budapestre, rövid utakra, pedig a családban nincs is benzines autó. Na és persze a kombi.

Úgy döntöttem, hogy magam indulok neki, és veszem meg a saját autómat. Münchenben lakik egy gyerekkori barátom az unokatestvérével, aki történetesen kint autószerelő. A mobile.de-t bújtam éjjel-nappal, még végre elérkezett az indulás napja. Busszal mentem, gyötrelmes 9 óra volt, hajnalban érkeztem, majd reggel már München utcáit jártuk kereskedésről kereskedésre, hogy találjunk egy megfelelő autót. Közben persze pár privát eladóval is egyeztettünk. München kiábrándító volt, a legnagyobb autókereskedéseket bejárva, szinte csak német autókat lehetett kapni, és azokból is olyanokat, amik 2008 utániak. Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hány Mazdát láttam, és abból egyik sem olyan volt, amit én szerettem volna. Két napig csináltuk ezt, reménytelenül és eredménytelenül. Azt az autópiacot, ahol csóró Kelet- meg Közép-Európaiaknak hagyták meg a "roncsokat", nem találtuk meg.

Mobile.de-n volt egy privát hirdetés, egy kis faluban árultak egy olyat, amilyet én szerettem volna, 70km-re Münchentől. Őt néztük meg utoljára. Megérkezve a bajor faluba, az autó már az udvaron fogadott minket. Kitakarítva, lemosva, gyönyörű volt. Elkezdtük körbejárni, küszöbök, sárvédők, ajtók, motortér, folyadékok, hátsó ajtó, fékek, amit csak lehetett pad nélkül, azt mindent megnéztünk. Természetesen ki is próbálhattuk. Xenon, 6-os cd táras Bose, ülésfűtés, minden, amire én vágytam. Az autó érezhetően el volt "lustulva", egy fiatal srácé volt, aki munkába járni használta a szomszéd városba, ami durván 7-8km-re volt az otthonától. Látszott rajta, hogy vigyázott rá és szerette. Egy 4-es garázsban ő volt az utolsó autó, a "legolcsóbb", mellette pár éves német autók, na meg egy óriási ház a garázs mellett. Volt benne egy utólagos Mp3, AUX, SD kártya média átjátszó, ami tökéletesen a Bose rendszerrel, a basszus fenomenális volt. Minden működött az autón, szerelem volt első látásra. 5500 Euróért hirdette, végül 5300-ért adta ide felnire szerelt Continental, kb egy szezonos téli gumikkal. Magán az autón is Continental nyári gumik vannak (Sport Contact), viszonylag újak. A pénzt és az autót is ott hagytuk nekik, írtunk egy adás-vételit, aztán eljöttünk. Állítólag így szokás, papíron már enyém volt az autó, nem aggódtam. Egyébként is egy más világ az.

Hétfőn elintéztük a papírokat hozzá, a srác mindenben segítségünkre volt a családjával együtt, még az okmányiroda és a házuk között is ide-oda fuvarozgattak. Kapott egy 30 napos piros rendszámot, összesen 170 Euróért, teletankoltam német prémiummal, szereztem Telekocsin még egy utast is hazafelé, aztán elindultam vele. 700km gond nélkül, GPS szerint végig 130-cal, Pandorfban még egy teli tank, hogy egy darabig még élvezhesse az autó a "jobb" benzint, aztán megérkeztünk. Pandorfban visszaszámolva kerek 6,5 litert fogyasztott, ami szerintem egy 2000-es benzinestől nagyon szép teljesítmény.(Azóta persze tudom, hogy Németroszágból Magyarország felé több a lejtős rész, így akár 0,5-1 liter különbség is lehet az oda-vissza út között. Egyébként 7,5-et fogyaszt 130-nál.) Vezetni is borzasztóan jó volt. A családban van egy zsírúj Passat is, még ahhoz mérten is nagyon jó volt, pedig van köztük majdnem 10 év.

Itthon az első út ismerős szerelőhöz vezetett, megvettük a legjobb szűrőket, olajat, gyertyákat és egy Continental hosszbordásszíjat, szerencsére óriási kedvezménnyel kapom ezeket egy baráton keresztül. A cseréknél meglepődve láttuk, hogy szinte mindenből a legjobb volt benne, Mann szűrők, NGK gyertyák, stb. Természetesen az alján már van felületi rozsda, de a kritikus részeken sehol semmi. Októberben kap egy Dinitrolos üreg és alvázvédelmet. A szerelő szerint nagyon jó vétel volt, évekig a kötelezőkön kívül biztosan nem kell majd hozzányúlni. Azóta a motor is megszokta, hogy menni kell, sokkal jobban harap. Egy kisgyerekes családnak bőven nagyon kényelmes, egyetlen percét sem bántam meg annak, hogy elmentem érte.

Az autó mindennel együtt 2 millió Ft környékén fog megállni, amiket itthon néztem 1.7-1,9 körül, köszönőviszonyban sem voltak ezzel, ráadásul így már biztosan tudom, hogy mi került bele, és milyen eredetileg az alja, nem fújkálta le senki, valami kamu cuccal. A Bose gyönyörűen szól, szinte feláll a karomon a szőr tőle, a kocsi csodásan megy, kényelmes, nagy, őszintén remélem, hogy sokáig társak leszünk még. Az első generációs Mazda 6 egy olyan autó, ami a több, mint 10 éves kasznijával még ma is egy gyönyörű darab. A vicc az, hogy miután hazahoztam, egy ismerősömet kellett kivinnem a reptérre a Kia Ceedjével, és visszahozni az autót. Bár egy nagyon jó autó a Ceed, jó döntés volt, hogy nem azt vettem. Össze se lehet hasonlítani a kettőt, egész egyszerűen nem egy ligában versenyeznek.

Ha azon gondolkodsz, hogy megvedd-e a saját Mazda 6-odat, akkor a válasz az, hogy mindenképp!

Update#1:
2000 km telt el, úgy gondoltam elviszem a biztonság kedvéért még tél előtt Mazda Mesterhez. Bár volt teljes átnézésen, mégiscsak ők a Mazda profik. Egy kormányközép állítás amúgy is szükséges volt. Reggel ott hagytam, délután mehettem érte. Eléggé izgultam, azért mégiscsak 10 éves lesz, féltem, hogy van valami rejtett hibája. Átvételnél Mester úr azzal várt, hogy nagyon régóta nem járt náluk ilyen jó állapotú Mazda, és öröm találkozni egy ilyennel a sok lógó belű után, amiket bevisznek hozzájuk. Nagyon meglepődtem, mert egy elég határozott és szigorú embernek tűnik, azt vártam, hogy majd sorolja a hibáit, de őszinte szakmai elismeréssel beszélt róla. Borzasztóan jól esett, óriási kavics hullott le. Aztán beszélgettünk kicsit, hogy honnan van, hogy szereztem, és hogy becsüljem meg, mert ritka az ilyen. Na meg vegyek egy üveg bort a kint élő barátomnak :) Összesen 12e ftot fizettem a teljes átnézésért és a futómű állításért.

Update #2:
Újabb kavics esett le az áldott jó szívemről. 143e km volt az autóban, mikor megvettem. Volt egy online szervizkönyve, valamint egy papír alapú. A kötelező szervizek mind Mazda szervizben történtek, a kisebb dolgok pedig egy helyi autószerelőnél. Kikértem a Mazda Óbudában a szerviz előéletét, 6 éves koráig minden évben 20e km-t kapott, ekkor vette meg az a srác, akitől én vettem. A legtöbb, amit belerakott egy év alatt, az kemény 8e km volt (dolgozni járt vele napi cirka 15 km-t, sokadik autóként állt a garázsban). Összevetve a két szerviztörténetet, szerencsére minden stimmel. Eddig még mindig túl szép, hogy igaz legyen :) A következő állomás 28-án Rusztika alvázvizsgálat. Bár a Mazda Mesterben megnyugtattak, hogy még mindig elég patent, ők is azt javasolták, hogy semmiképp se hagyjam ki az alváz- és üregvédelmet.
Ha már ott voltam, akkor persze megkukkantottam az új Mazda 6-ot, egy álom... csodaszép belülről és kívülről is.

Update #3:
Ma került sor a Rusztika bt. féle alváz átvizsgálásra, úgyhogy le is írom a tapasztalataim, mert van benne olyan, ami másnak is hasznos lehet.
Bár csak jövő év júniusra van hozzájuk időpontom, mindenképp szerettem volna, ha látják előtte. Amióta megvettem az autót, eddig minden szerelő csak dicsérete, kiemelve, hogy milyen szerencsés vagyok, mert ritka az ilyen állapotú, én meg nagyon büszke vagyok rá. Az ominózus termosztát hibán kívül tényleg nem volt más eddig.
A rohadástól nagyon tartottam, mégiscsak márkabetegség, Németországból hoztam, jövőre pedig már tíz éves lesz.
Rusztikások szépen átnézték, sárvédő ívekben a védőlemezt leszedték, hogy alatta is láthassák a karosszériát, ajtók stb. Szintén megkaptam, hogy nagyon szerencsés vagyok, mert ilyen korú, ilyen állapotú Mazda nem nagyon téved be. Nem 6-os, hanem Mazda. Tehát elég szar a helyzet szerintük.
Viszont a jobb hátsó küszöb végben mégis volt egy kb 2 centis lyuk, ami szerintük semmiség és hipp-hopp javítható, azért én nem örültem neki. Sehol máshol még nyoma sincs a dolognak. Ennek viszont örültem.
A küszöb véget Novemberben megcsinálják, 15e Ft.
Amit szinte rögtön tanácsolt, hogy az ajtók aljából a vízvezető műanyagot szedjem ki, mert a legtöbb ajtórohadást ezek okozzák. Nem tud tőlük normálisan kifolyni a víz, beragad a kosz és semmi lényeges funkciójuk nincs.
Egyébként majdnem 100 helyen fújnak majd be üregvédővel. A futóművet is le szokták kezelni, állapotmegőrzésnek szerintük nagyon jó, a szerelők siránkozása miatta pedig felesleges, mert jót tesznek az autónak. Hátráltatni pedig nem hátráltatja az esetleges szereléseket. A munka kerek 48 órát vesz igénybe, amiből kb nettó 8 órát dolgoznak az autón. 86e ft.

Update 4#:
Eltelt egy év és 10000km, amiben volt egy 1500km-es erdélyi kirándulás is. Összefoglalva a történéseket, időrendben:
- Februárban kaptam a telefont Rusztika Bt-től, hogy 3 hónappal korábban kerül rám sor, mert valaki kiesett, az én autómon meg nem kell lakatolni. Mentünk is.
- Gyakorlatilag eltelt 10000km problémamentesen, de még előtte, 8000km-nél csináltattam egy teljes szervizt. Pázmány Péter személyében megtaláltam a tökéletes szerelőt. Korrekt, jó áron dolgozik, ért hozzá és Mazda Fan. Szóval hahó kedves 6-os tulajok, ha szerelőt kerestek, akkor Méta Szerviz. Megvolt az olaj + szűrő csere, két görgőmet megcsapágyazott, légszűrő csere, légtömegmérő és fojtószelep tisztítás, váltóolaj csere, fékfolyadék csere, légkondi töltés.
- Rakattam fel hővédő fóliát, Nobel-díjas találmány.
- 10000 km-nél Péter kicserélte nekem a bal-első-alsó lengőkar porvédő gumiharangot, amit csak Mazda szervizből lehetett szerezni szép magyar forintokért. A régi ki volt szakadva, ez később lehetett volna problémás.
- A héten kerül beszerelésre egy gyári navigáció, amiben a képernyő helyére egy androidos tablet kerül.

Amik várnak még idén, 2017-ben rá: első fékek cseréje, időszerű. Most már tényleg megcsinálom a Xenon foncsorokat. Vennem kell jövőre új nyári gumikat is. A Conti Sport Contact elég gyorsan kopik, viszont egy álom. Nyilván nem tudom kihasználni, úgyhogy valószínűleg Premium Contact lesz.

Igazából szeretem az autóm, azóta se bántam meg. Folyt. köv.

Hibalista

- Termosztátot cserélni kellett, állítólag 6-os betegség, de simán elképzelhető, hogy a fagyálló pár éve nem volt előtte cserélve. Gates került bele 16e ft szereléssel kb. - Xenon foncsort cserélni kell, városon kívül sokat már nem lehet látni vele, habár az izzók tökéletes állapotban vannak. - A vásárlás után a szokásos dolgok: szűrők MANN(üzemanyag nem), hosszbordásszíj CONTITECH, gyertyák NGK. - Jobb hátsó küszöb, 2 centis lyuk. 15000. - Futómű és kormányközép állítás. Csak a kormányközéppel volt problémám, de ha már ott volt, akkor átnézettem a futóművet is. 6000. - 1 év használat után gyakorlatilag a termosztáton kívül még semmi nem romlott el rajta.

Ide hordtam szervizbe

Méta Szervíz - Pázmány Péter. Valószínűleg Budapest egyik legkorrektebb és legjobb áron dolgozó szerelője. Mazda fan, ami még egy nagy adag plusz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 143000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Mazda 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)