Átlag
Szöveges ítélet
Mondjuk úgy, hogy bedőltem a teszteknek.
A céges 156-omat kilépesemkor vissza kellett adnom, így elkezdtem autót keresni.
Gyönyörű autó, ezt most is tartom.
Olvastam, hogy erős, kényelmes, és nagyszerűen vezethető.
Beleültem, és tetszett. Elmentünk próbakörre is, meggyőzött.
Megrendeltem, és vártam... Végre megjött! Már hazafelé feltűnt, hogy pár nap alatt elromlott az út az autópálya után. Aztán mutattam a családnak, nekik is tetszett. Nagyjából addig, míg el nem mentünk a szüleimhez (ez oda-vissza 400 kilométer, szinte tiszta autópálya). Akkor olyanokat kezdtem hallani, hogy: Gabikám, ez pattog, mi baja van? Apa, itt nincs hová tenni a flakonokat... Gabi, hogy lehet megdönteni a fejtámlát? (nem lehet... úgy el voltam varázsolva a szép műszerfaltól, meg az finom motortól, hogy nem vettem észre. Azt sem, hogy nincs zseb a vezetőülés támláján, hogy egy értelmes kartámasz sincs hátul...)
A vége lázadás lett, az asszony meg a gyerekek kaptak 800 ezerért egy 164-et, én meg használom ezt. És jött a feketeleves.
Mindenki villogott rám éjszaka. Aztán rájöttem, hogy a lámpamagasság-állítás nem működik. A szervízben beállították, de nem lett jó. Kicserélték a lámpát, jó lett. Egy hét múlva elromlott
a másik oldali.
Majd nem ment. Megnőtt a fogyasztása is. Elvittem szervízbe, kicseréltek egy szelepet (valami a kipufogóban). Jó lett. Aztán a lámpa romlott el megint. Kicserélték. Azt mondták, a sós víztől lehetett, mert sokat autópályázok, és beverődik. Most megint elromlott a másik is (pedig már nincs tél), de már vitatkoznak, hogy azt nem cserélik. Egyébként kedvesek, és szinte azonnal rendelkezésre állnak, így nem akarom szidni őket.
Csakhogy ezalatt az Alfa is lefutott feleannyit, mint ez, és azzal nem volt gond, annak ellenére, hogy azt használtan vettem.
Nehogy félreértse valaki, ezek nem súlyos problémák, de mivel ez egy elvileg kiemelkedően megbízható autó, én nagyon sérelmezem, ha bármiféle gond van vele.
A fogyasztása is magas szerintem, az Alfa 156 egy literrel kevesebbet evett. A fedélzeti számítógép egy vicc, azt mutat, amit akar. (ezt otthon is lehet korrigálni, de semmi kedvem hozzá, inkább tankolok minden 400 kilométer után).
Összességében nem vagyok vele elégedett. Tulajdonképpen egy személynek kényelmes, a vezetőnek, de ez is relatív. Nagyon zötyögős, a kormány alulszervósított, és az autó alattomos határhelyzetben. Ez utóbbit kipróbáltam, valószínűleg a többség sosem viszi el addig, és közlekedés közben én sem. De ezt egyetlen tesztben sem láttam. Meg itt a népítéletben sem. A fék adagolhatósága közepes, a gyári gumik sem az igaziak. Ha nem lennének ezek a buta hibái, egy átlagos család átlagos nagyautójának elmenne, mert az ára nagyon baráti. Így szerintem van egy csomó ellenfele, és a formája fogja eladni. Én egy éven belül leváltom, mert nem akarom megvárni a garancia végét, és áldozok többet vételárban és szervízben egy olyan autóra, amit lehet objektíven is szeretni.
Hibalista
- Valami szelep, attól nem ment, a lámpa pedig kétszer.
Ide hordtam szervizbe
Most nem írom ki, mert még veszekszünk, de alapvetően kedvesek, és nem akarom bántani őket.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 35700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | Alfa Romeo 159, vagy 156, ha találok egy jót |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
