A vágy megszerzett tárgya
Szöveges ítélet
Olvasgatva a népítélkezéseket rögtön szembetűnő, hogy az értékeléseket nagyban befolyásolja, hogy ki milyen autóból ült át jelenlegi verdájába. Mazda 6-ost régebben már vezettem, olvastam róla nagyon sok jó kritikát, (pár rosszat), így nem okozott meglepetést, amikor végleg hozzámkerült egy Sport dízel.
Így a mostani értékelés nagyon szubjektív, és főleg a Mitsubishi-kel töltött évekhez viszonyítok.
Az első, ami régebben is zavart a Mazda 6-osban, az az ülés rövidsége.
Az, hogy ki milyen kemény/puha/kagylós ülést szeret: magánügy, de a rövidség szerintem nem az, emiatt nekem kevésbé kényelmes. (185 cm magas vagyok).
A plüss borítás 2 évesen már elég használtnak nézett ki, szerintem más gyártók jobb felszínű (nem feltétlenül tartósabb) plüssanyaggal borítják az ülésüket. Más panaszom nincs a kényelemre, vagy az üléspozícióra, szeretem, hogy egy gombnyomásra a hátsó ülések előrebuknak, hogy van a biztonsági övekben gyerekülés-bekötést segítő, visszacsévélést megakadályozó funkció (ezt nem tudom egyszerűbben leírni, nem tudom mi a neve, és egy halom autóban nincs benne).
A kormány nekem lehetne egy lehelettel nagyobb, különben jó a fogása, a váltó példás, nem értem, hogy a többi (francia) autógyártó miért nem tud hasonló érzetű váltót gyártani.
Imádom a hifit, rengeteg pakolóhely van, minden nap használom a pohártartót a váltó mellett, és a műszerfal melletti rekeszt.
Viszont sokallom a fogyasztását. 7.5-8 litert simán megeszik városi használatban, ami egy dízeltől szerintem sok. Ugyanennyit evett a Mitsu Carismám, igaz 1.6-os benzines volt.
A vezetésről: egy valami nagyon bosszant. A cégnél több Mazda 6-os van, mind ugyanaz a motor és felszereltség, de érezhetően más teljesítményt tudnak. Az enyém példul kimondottan gyenge 1800 - 2000 fordulatig. Pedig volt dízel kocsim (francia), és nagyon finoman lehetett vele közlekedni 1500 - 2000 között, nos őfelségét sajnos picit pörgetni kell. Szégyellem, de bevallom, fulladtam már le vele (nem egyszer). Annyi vigasztal, hogy a Passat tulajok is hasonlókat tapasztaltak.
Nem szeretem, hogy nagyon nehéz kilátni belőle, főleg hátra.
Az ajtóba integrált ablakemelő gombokat rendre eltévesztem, és a hátsó ablakokat húzom le /emelem fel. A hátsó csomagtérajtót középen és határozott mozdulattal kell lezárni, különben nyitva marad, ez picit trabantos feeling (a szervíz nem tudott vele mit kezdeni).
Úttartás: na ezt imádom, sínautó, 1.4 tonna, ül az úton, és a 3. sebességi fokozatban elképesztő gyorsulási élményt ad, szóval érezhető a zoom-zoom. :-) Sajnos több modellnél is éreztem, hogy jobbra húz, nem zavaró, de autópályán folyamatosan ellen kell tartani.
Szeretem még: az ajtókba épített fényt, a hátsó lábhelyet, a csomagtartó méretét.
Nem szeretem: a ki-kikapcsoló üveg és tükörfűtést, a kicsi elakadásjelző gombot (ezt naponta használjuk köszönésre, ugye), a rejtett és alig kitapogatható fényszóró-magasságállítás gombot, és hogy a TE felszereltség nem tartalmazza az első ködfényszórót.
Ettől függetlenül szerintem árban verhetetlen. Nem értem, miért vesz valaki jól felszerelt Mazda 3-ast. Vagy európai modelleket 6-7 millióért, amikor ugyanennyi pénzért sokkal többet tud a Mazda 6.
2008 nyara:
Szép lassan elkezdett kopogni a motor, 50 ezer km-rel az órában. A jelenség hidegen (nyáron) indulás után jelentkezett. A szervíz szerint a hibát a Shell üzemanyag okozta, és megemlítették, hogy több Mazda 6 tulaj észlelte a jelenséget. Állítottak valamit a injektor vezérlésén, most jó, gyorsabb, picit hidegen még kopog, de elkezdett zabálni is.
8 liter alatt nem áll meg. Állítólag az egyik befecskendező lassan cserés lesz. A szervíz kérdezte, hogy szeretném-e cseréltetni. Naná, hogy nem szeretném, de mivel úgyis visszakerül a lízingcéghez, már nem is érdekel.
Hibalista
- Kormány - garanciális zsírzás : most jó, de először nem hittem el, hogy fél/egyévente zsírozni kell, hogy ne kopogjon. Mint hajdanán... :-)))
- Fék nyikorgott, valami lemezcsere. Motor kopogni kezdett, komputer újraprogramozása részben megoldotta. Hátsó ajtót lendületből kell lecsapni, a szervíz szerint ez ilyen... szerintem a szervíz meg olyan...
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | Mitsubishi Outlander 2.0 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
