A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0 Sport CD TE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A vágy megszerzett tárgya

Szöveges ítélet

Olvasgatva a népítélkezéseket rögtön szembetűnő, hogy az értékeléseket nagyban befolyásolja, hogy ki milyen autóból ült át jelenlegi verdájába. Mazda 6-ost régebben már vezettem, olvastam róla nagyon sok jó kritikát, (pár rosszat), így nem okozott meglepetést, amikor végleg hozzámkerült egy Sport dízel.
Így a mostani értékelés nagyon szubjektív, és főleg a Mitsubishi-kel töltött évekhez viszonyítok.
Az első, ami régebben is zavart a Mazda 6-osban, az az ülés rövidsége.
Az, hogy ki milyen kemény/puha/kagylós ülést szeret: magánügy, de a rövidség szerintem nem az, emiatt nekem kevésbé kényelmes. (185 cm magas vagyok).
A plüss borítás 2 évesen már elég használtnak nézett ki, szerintem más gyártók jobb felszínű (nem feltétlenül tartósabb) plüssanyaggal borítják az ülésüket. Más panaszom nincs a kényelemre, vagy az üléspozícióra, szeretem, hogy egy gombnyomásra a hátsó ülések előrebuknak, hogy van a biztonsági övekben gyerekülés-bekötést segítő, visszacsévélést megakadályozó funkció (ezt nem tudom egyszerűbben leírni, nem tudom mi a neve, és egy halom autóban nincs benne).
A kormány nekem lehetne egy lehelettel nagyobb, különben jó a fogása, a váltó példás, nem értem, hogy a többi (francia) autógyártó miért nem tud hasonló érzetű váltót gyártani.
Imádom a hifit, rengeteg pakolóhely van, minden nap használom a pohártartót a váltó mellett, és a műszerfal melletti rekeszt.
Viszont sokallom a fogyasztását. 7.5-8 litert simán megeszik városi használatban, ami egy dízeltől szerintem sok. Ugyanennyit evett a Mitsu Carismám, igaz 1.6-os benzines volt.
A vezetésről: egy valami nagyon bosszant. A cégnél több Mazda 6-os van, mind ugyanaz a motor és felszereltség, de érezhetően más teljesítményt tudnak. Az enyém példul kimondottan gyenge 1800 - 2000 fordulatig. Pedig volt dízel kocsim (francia), és nagyon finoman lehetett vele közlekedni 1500 - 2000 között, nos őfelségét sajnos picit pörgetni kell. Szégyellem, de bevallom, fulladtam már le vele (nem egyszer). Annyi vigasztal, hogy a Passat tulajok is hasonlókat tapasztaltak.
Nem szeretem, hogy nagyon nehéz kilátni belőle, főleg hátra.
Az ajtóba integrált ablakemelő gombokat rendre eltévesztem, és a hátsó ablakokat húzom le /emelem fel. A hátsó csomagtérajtót középen és határozott mozdulattal kell lezárni, különben nyitva marad, ez picit trabantos feeling (a szervíz nem tudott vele mit kezdeni).
Úttartás: na ezt imádom, sínautó, 1.4 tonna, ül az úton, és a 3. sebességi fokozatban elképesztő gyorsulási élményt ad, szóval érezhető a zoom-zoom. :-) Sajnos több modellnél is éreztem, hogy jobbra húz, nem zavaró, de autópályán folyamatosan ellen kell tartani.
Szeretem még: az ajtókba épített fényt, a hátsó lábhelyet, a csomagtartó méretét.
Nem szeretem: a ki-kikapcsoló üveg és tükörfűtést, a kicsi elakadásjelző gombot (ezt naponta használjuk köszönésre, ugye), a rejtett és alig kitapogatható fényszóró-magasságállítás gombot, és hogy a TE felszereltség nem tartalmazza az első ködfényszórót.
Ettől függetlenül szerintem árban verhetetlen. Nem értem, miért vesz valaki jól felszerelt Mazda 3-ast. Vagy európai modelleket 6-7 millióért, amikor ugyanennyi pénzért sokkal többet tud a Mazda 6.

2008 nyara:

Szép lassan elkezdett kopogni a motor, 50 ezer km-rel az órában. A jelenség hidegen (nyáron) indulás után jelentkezett. A szervíz szerint a hibát a Shell üzemanyag okozta, és megemlítették, hogy több Mazda 6 tulaj észlelte a jelenséget. Állítottak valamit a injektor vezérlésén, most jó, gyorsabb, picit hidegen még kopog, de elkezdett zabálni is.
8 liter alatt nem áll meg. Állítólag az egyik befecskendező lassan cserés lesz. A szervíz kérdezte, hogy szeretném-e cseréltetni. Naná, hogy nem szeretném, de mivel úgyis visszakerül a lízingcéghez, már nem is érdekel.

Hibalista

- Kormány - garanciális zsírzás : most jó, de először nem hittem el, hogy fél/egyévente zsírozni kell, hogy ne kopogjon. Mint hajdanán... :-)))
- Fék nyikorgott, valami lemezcsere. Motor kopogni kezdett, komputer újraprogramozása részben megoldotta. Hátsó ajtót lendületből kell lecsapni, a szervíz szerint ez ilyen... szerintem a szervíz meg olyan...

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 37000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carisma Következő autója? Mitsubishi Outlander 2.0 D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)