A vágott szemű sportos rozsda halmaz
Szöveges ítélet
Előző autóm egy igazi hagyományos kattogó-csattogó PD TDI A6 Audi még 2002-ből. Szegényem elég ramaty állapotban volt, leharcolták már előttem és azért én sem kíméltem szegényt. Nagyon jól tette a dolgát és imádtam, főleg mert a éveken át a kedvenc autóm volt még a 90es évek legvégén.
Ennek okán cseréltem be szeretett szappantartómat egy Dániából behozott 2006 év végi, már faceliftes zoom-zoom Mazdára, benzines 2 literes majdnem 150 lovas. Tisztában voltam a Mazda típus hibáival, természetesen ezen dán csodát sem kímélte a korrozió. Kis túlzással, de teljesen szét volt rohadva az alja, de legalább a kritikus alsó alkatrészeket még nem érintette az autó evő átok. Azóta sem értem, hogy sárga kollégák a felkelő nap országában, milyen tényezők okán felejtették el az alvázvédelmet. Vagy ennyire akartak spórolni....?
Ettől eltekintve az autó nem volt vészes. Látszott, hogy nem sokat foglalkoztak vele eladás előtt, de ezt tekinthetjük normálisnak. Az első szervíz zsebbe nyúlós volt, de ezt követően nem volt kritikus hiba az autóval. Leszámítva azt a nem apró kortárs japán fajtársakra jellemző olaj zabálást. Egyszerűen hihetetlen mennyiségű olajat zabálnak ezek a 2 ezres 1.8as benzines motorok (a Honda, a Nissan és még a Toyota is egyaránt).
Azt meg kell hagyni, hogy az olaj zabálás ellenére nagyon jó ez a változó szelepvezérlésű, dupla vezérműtengelyes 16 szelepes 4 hengeres benzin motor (egyébként ez a Valve DOHC motor). Rendkívül erős, dinamikus. Nagyon jól pörgethető és ugrik mint az idétlen tacskóm ha legyet lát. Ehhez mérten igen sokat fogyaszt, de persze puha talppal azért le lehet szorítani 8 literes vegyes zabálásra.
Teljesen szubjektív, de kívülről nagyon eltalálták ezt a sportos szedán autót, amely egyébként nagyon nagy, majd' 5 méter hosszú. Nem akarok megbántani senkit, de én alapvetően ki nem állhatom a kombikat, vagy a kis hatchbackeket, de ebből még a kombi is jól néz ki. Az autó formája a szedán. Belül sem vészes, megfelelően felszerelt az alap változat is és relatíve kényelmes az ülés is. Ebben próbáltak a német prémiumot utolérni, de persze nem sikerült nekik. Igen a sok a silány minőségű műanyag, mely persze undorítóan kopik és foszlik. Hely persze bőven van benne. Szerintem kényelmesen el lehet férni elől is, hátul is és a csomagtartója sem apró. A felfüggesztése sajnos botrányosan rossz (gyárilag), úgy fekszik a kanyarokban, hogy az embernek halálfélelme van és a gyenge szigetelés miatt nagyobb sebességnél már olyan érzés mintha esne szét az autó. Persze ez nem így van (remélhetőleg). A jó minőségű láncos hajtás piros pont a Mazdának.
Összeségében a motorikus teljesítményen, a külső formán és a méretein kívül sajnos nem túl sok pozitívumot tudok mondani róla. Nyilván egy megfelelően szervizelt és biztos előéletű példány sokkal több pozitívumot tartogat gazdájának. Nekem sajnos ettől eltekintve sem a zsánerem.
Hibalista
- Nem vészesen sok, de azért kellett rá költeni, volt mit cserélni. 2 trafó, 4 stabilitzátor, 2 első spirálrugó, 4 fékbetét, 2 első tárcsa, 2 első lengőkar. Minden létező olaj, folyadék, szűrő, pumpa, tömítő és bilincsszar + rengeteg, de rengeteg mtorolaj.
Ide hordtam szervizbe
Saját maszek szerelőm vidéken aki nagyon érti a dolgát.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 25300 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Audi A6 | Következő autója? | Volvo S80 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
