A méltó örökös
Szöveges ítélet
Az előző kocsim, egy Mazda6 CDH TE 136 majdnem napra pontosan kétévesen, 136000 hibamentes kilométer után az örök autópályákra távozott, de úgy hogy négyen karcolás nélkül megúsztuk. ***(ápdét: nem távozott az örök autópályákra, egy fehérvári kereskedő egy évre rá, a totálkárkori kmóraállással árulta első tulajdonostól, megkímélt állapotban megjelöléssel az autót)*** Túl sokat nem is gondolkodtam milyen kocsi lesz az utód, és közel egy év és 76000 km után elmondhatom, ismét nem csalódtam a Mazdában. A megbízhatóság maradt, a felszereltség az előzőnél sokkal jobb, már majdnem hozza az európaiak felszereltségi szintjét. És ugye még mindig van távirányítós állófűtés, ami még mindig nem gyakori ebben a kategóriában, végre van automata ablaktörlő, szekvenciális ablakemelők minden ajtón, svéd fény, ködlámpák alapban, hatsebességes váltó, részecskeszűrő, kicsit feljebb srófolt motor, kikapcsolható légzsák a J1-en, meg még pár dolog, ami a korábbi TE felszereltségből hiányzott. Xenont csak bőrüléssel, és használhatatlan navigációval adnak, csomagban (valaki megmagyarázná az összefüggést?), úgyhogy az 1 millás felárból nálam inkább felni, sport spoilerek, DVD multimédia lett.
Ami érthetetlen módon Mo-on nem rendelhető az az előzőben még megvolt szép és barátságos plüss belső. Most egyféle fekete szövet van, vagy milliós felárért a bőrös csomag. Érdekes értékesítési politika, főleg, ha mindenképpen a gyártósorról rendel az ember autót. A rádió gyalázatos, gyakorlatilag ilyen rossz vételi minőséggel még soha nem találkoztam, a CD nem tud MP3-at, ami ma már nevetséges. És cserélni sem lehet hozottra, mert hihetetlen ronda lesz a középkonzol a szabványosító dobozzal. A részecskeszűrő rendszer (DPF) ismert típushibája nálam nem jelentkezett. Az ismertet úgy értem, hogy a magyar szervizeken kívül mindenki tud róla, és javítják is máshol, nálunk kamu szöveg jön, hogy pörgetni kell, hogy kiégessen. A külföldi fórumok, és szervíztapasztalatok, de az index fórumának tapasztalati szerint is, az olajhígulás jelensége nem a dpf tulajdonsága, hanem hibája és javítható. Ha a szervíz mást mond, gondolkodás nélkül otthagyni, és keresni olyat ahol javítják. A fogyasztása nem kevés, nálam mára beállt 7,5 literre, de 8,5-lel kezdtünk. Cserébe nagyon megy, és városban sem igazán fogyaszt többet, igaz átlagban keveset se, bár az én lában elég nehéz.
Összefoglalva, remek, megbízható autó, dinamikus motorral, de mégis ésszerű fogyasztással.
Kitöltötte az idejét nálam, ha még árulnák, újra pont ilyet vennék, annak ellenére hogy 110000 km-nél cserélni kellett a kuplungszerkezetet és közvetlenül utána volt egy főtengely felső állás jelző szenzor hiba, bármi legyen is az, ami miatt az autó néha egyszerűen megállt. Mivel ilyet már nem lehetett kapni ezért egy új 2.2-es 185 GTA-t vettem, ismét pirosat, és kombit. Valójában egyetlen komoly konkurens lett volna, a Honda Accord az automatával (ami a mazdának még mindig nincs), de az elbukott az "utazóságy+babakocsi egyszerre a csomagtartóban" teszten. Barátom vette meg az autót, és nagyon elégedett vele.
Hibalista
- Az összes Magyarországon beszerelt (papíron gyári) extra hibásan volt telepítve, ezért egy nap után ment vissza, mindent kijavítottak. Meghibásodása az autónak nem volt 110000 km-ig, akkor kuplungcsere és a egy motor szenzor hiba miatt javítani kellett. 132000-nél néha olajpára jelent meg az intercooleren, ezért garanciában (!) cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Auto Nippon, Győr
Készségesek, sokat javult a hozzáértésük. Az alkatrészellátás nagyon lassú Magyarországon, szerencsére ritkán kell.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 133000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 6 CDH TE 136 Sportkombi | Következő autója? | Mazda 6 2.2 CD185 GTA Sportkombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
