A Hálátlan GÉSA
Szöveges ítélet
Naszóval. A jó ... anyját, röviden ennyi.
Ő a hálátlan menyasszony, legalábbis, ha úgy van tartva. Vannak jó és rossz élmények egyaránt, szóval kezdjük az elején.
2017 elején autóvásárlás elé néztünk asszonnyal. Mivel a sors úgy hozta, hogy kellett egy utazóautó, ami:
- kényelmes
- nagy, pakolható
- bírja a hosszú utakat és az utazótempót(pálya-autóút 110-130-as tempó)
- DÍZEL.
Igen, akartam egy dízelt. Míg még lehet. Szerencsétlen környezetem nem tehet semmiről, mohó vágyaim csúcsa volt a kétliteres turbós commonrail dízelmotor akkor. A józan ész TDI-t diktált volna, de valahogy sosem éreztem a német autók iránt lelkesedést, (kivétel a BMW,Mercedes márkák), mást meg nem vennék Európából..
Szóval elkezdtem nézegetni a japán dízeleket. A Honda saját icdti motorján kívül elég vegyes a kép róluk, hogy finoman fogalmazzak, az meg már nem fért bele, sajnos...
De egy Toyota Avensis első generációs egyhatból átülve ebbe a próbakörön... Képzelhetitek. Hülye voltam, tudtam, de megszívtam, akkor már éreztem.
Szerelem első padlóra, ha lehet így mondani. Tudtam, hogy kell.
Euro 3, nincs dpf, csak egr, nincs gond.
Már akkor éreztem, hogy kuplungos, persze az eladó nem mondta, de számoltam vele, cserébe félbőr, amilyet akartam, tempomat xenon 6cd 6.1 bose stbstb..
Szóval kényelmes, na megy is, imádom és mégis utálom.
Utálom, hogy rohad, bármit csinálsz(főleg ha hetente mosod, és nem szeded ki az ajtóban levő vízkifolyó-tömítéseket...), viszonylag sok kis nyűgje van, de elvisz, amikor kell, ahová akarod. Legyen az 100 km vagy 1000 egyhuzamban, és ezt imádom.
Belső sávba is be lehet vele merészkedni pályán, 100-as tempóról 160-ra gyorsításnál jön ki az igazi énje, többel meg nem nagyon mentem vele, mert arra már más osztályú autó való.
Egyszóval teszi a dolgát, de pár dologra oda kell figyelni:
- olaj előszűrőkosár a dekliben könnyen eltömődik, gyakorlatilag főtengelytörést is okozhat..
- porlasztó tűzkarikák - szintén párezer ft nagyságrend, mégis kukázhatja a motort, főleg a dpf-es euro 4-et.
- sűrű olajcsere (8000-ként cseréltem, sorry környezet ezúton is)
- OMW üzemanyag
Ezeket betartva igazi vadállat, aki kirohad alólad pár hónap alatt is akár a szövet dobbetéteknek köszönhetően(zajcsillapító, de megtartja a párát/sarat), bár ezt lehet orvosolni.
Mindenesetre érződik, hogy még Japánban rakták össze.
Hibalista
- -kettőstömegű+kuplung+váltószimering - -sofőr ülésfűtés
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Avensis 1.6benya 1gen | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
