A 6-os kombi dízel akár egy divertimento
Szöveges ítélet
A 6-os egy remek autó. Takarékos dízel, még a gyengébbik is rendkívül erős. Nem tartom zajosnak sem. Hidegen valóban hallani a "dízelt", ami tényleg 1-2 perc múlva megszelídül. Megbízhatónak tűnik. Sajnos a mai gömbölyű divat miatt a csomagtartóba kevesebb fér, mint egy 1990-97 ig gyártott 626-os kombiba, ugyanis az autó hátrafelé keskenyedik. A belső kárpit is egyre több levegőt "nyel" maga mögé. Bosszantó, hogy a műszerek fénye pl. km számláló, nappal bekapcsolt lámpák mellett teljesen láthatatlan. Aki ezt kitalálta.... Remek dolog a télen automatikusan bekapcsolódó motormelegítő kályha. pár perc alatt meleg a járgány. Remélem idős korára nem fog leégni az autó. A fogyasztásmérőnek illene a tényleges adatokat közölni, nem pedig rendesen alábecsülni a 100-on elfogyasztott naftát. Rendszeresen 0.5 literrel kevesebbet jelez. Azért saját méréssel városban télen max. 7.2 autópályán 100-120 között 5 fő csomagokkal 5.5 litert fogyaszt. Sokan dícsérik az első ülés kényelmét. Hát, én azt mondom, a bj-s 323-as veri ezt, de még a gc-s vagy gd-s 626 os is! Az ülőlap egyáltalán nem változtatható. Szerencsére, még éppen megtalálom a helyem... Az autó eleje jól kinyúlik, ezért roppant érzékeny a magasabb járdaszegélyre.A hátrafelé parkolást a mai napig nem szoktam meg, nem is fogom. A miniatűr ablakokon, ilyen magas övvonal mellett (kombi) ugyanis nem fogok többet látni az idő múlásával arányosan. Ezek ellenére nagy élmény vele az utazás! Alkatrészárai a csillagos égben vannak! Fenntartási költségeit nem lehet megmondani, csak hosszabb használat után. Ha törik rajta valami, akkor gáz van!
Most 2009-et írunk. Eltelt pár év és a korábban említettek érvényben maradtak. Fenntartási költség eddig minimális, mert szerencsére nem sérült sehol. Most a 60000-esre fog átfordulni az óra és a gondos (házi!) karbantartás mellett hibátlanul dolgozik.
2015-öt írunk. Az autóban csak 140 ezer km van, mivel városban kisebb benzinest használok. Az elmúlt utóbbi 80 ezer km (6 év) alatt a klíma szorult javításra, (tömítés csere) valamint az első féktárcsa lett felújítva - nem cserélve! Ennyi!
2020-at írunk. Az autóban 188 ezer. Sajnos nemrég elszakadt a vezérműszíj, pedig gondosan volt cserélve, 50 % használtság mellett.Feltehetően a borzalom konstrukciós hidraulikus feszítő patron gyengült el, a szíj beremegett, lecsúszhatott és vége. 3 himba eltört. Motort szétkaptam, a kokszosodás nagysága megdöbbentett a szívó oldalon. Szerencsére más nem sérült. Most miden jó. A korrózió 16 évesen elképesztően támad. Sok bosszankodás forrása. Futómű rendkívül jó, semmi csere eddig! Kuplung, kettőstömegű hibátlan. Beltér jól bírja. Injektorok jók, ü.a. ellátás hibátlan. Fékeket gyakran kell zsírozni, tisztítani. Kerékcsapágyak hibátlanok, lengéscsillapítók szintén. Rugók bírják a strapát. Kipufogót 3 évente levédem (cink spray) ezért még minden eredeti és hibátlan! Összességében továbbra is jó autónak tartom, 15 év után gondoskodásra szorul.
Hibalista
- Fényszóróállító motor , mindkettő. (garanciális) - vezérműszíj elszakadt 186 ezernél (60 ezer volt benne) - Klíma tömítés
Ide hordtam szervizbe
Mazda Óbuda. Sajnos úgy kaptam vissza az autót, hogy este a sötétben kb 3-4 méterre, az orrom elé világított a tompított. A lökhárító hanyag visszarakása miatt a fényszóró más "vonalban" volt. (Annyi érdeme van a szervíznek, hogy megpróbált gyorsan segíteni és hezitálás nélkül elfogadta a garanciális reklamációt.)Természetesen otthon magam javítottam ki a fent említett hiányosságokat. Magyarországon vagyunk, hát nem?
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 188000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | Mazda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
