A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0 Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

30 éves házasság

Szöveges ítélet

Először is érdemes tudni, hogy kamaszkorban kapott, húzott motoros zsiguliból ültem át a mazdába, valamint motorozom is mellette, szóval szeretem az izgalmas járműveket... hát a mazda nem az.

Másfél éve van nálam, 90%-ban vidék és Pest közti ingázásra használom, ezért kellett valami komoly autó a Lada helyett. 2 literes szívó benzines (141 ló), 4 embernek csomagokkal éppen megfelelő, így fogyaszt kb. 9 litert az említett útvonalon. Megvételkor egyből cserélni kellett az akksit, és a termosztátot, utóbbit csak a hazaúton tudtuk meg. Sikerült egy elég jó példányt kifogni, bár eddig akárkinek mondtam mennyiért vettem 6-os mazdát fogta a fejét, hogy már fele annyiért is lehet kapni. Tényleg lehet, de 16 végignézett mazda 6 után nem véletlenül vettük ezt a darabot. Tutira akartunk menni, nem fér bele az életvitelembe hogy szerelőhöz mászkáljak a kocsival. Garázsban volt tartva, a hátsó sárvédőkön kívül sehol nem volt fényezve. 1 év itthoni használat után kezdett el rozsdásodni az említett helyen, biztos szereti a sót. Ja, mert amúgy német import, végig márkaszervizben volt szervizelve, egy ügyvéd tulaja volt (ezt soha senki nem hiszi el nekem.. na mindegy, nekem van patika autóm, nem nekik).

Szóval lassan már másfél éve hogy nálam van a verda, ami alatt amúgy benzinen meg kötelező szervizen kívül semmit nem költöttem rá. Nem azért mert leszarom, hanem mert ha akarnám sem kellene neki. Újszerű téli-nyári kerékszett járt hozzá, szóval még gumira sem kell költenem. A zsiguli után elég éles váltás. Bár megvételnél még olyanokra is figyeltem, hogy ne vegyünk 2.3-asat, mert az duplakipufogós, és ha az kirohad akkor egyből kétszer annyi kipufogót kell cserélni, meg több ilyen apróság is volt. Szóval magamnak kerestem a "bajt".

Igazából egyszer már megpróbáltam eladni, de a kutyának sem kellett, mert "höhh hogy vennék ennyiért ilyen kocsit, mikor feléért is kapok".. és akkor kezdje el magyarázni az ember, hogy jó, de az dízel, ebből rossz a dízel, meg annak ki van kopva a beltere ennek meg mint az újé, meg ez törésmentes, nincs gittelve, nincs szétporladva az alja... áh, hagyjatok inkább megtartom... de most megint gondolkozom, hogy fél év múlva eladom. Mert rohadtul kéne már helyette valami izgalom. Főleg így télen jön ez rám, mikor motor sincs. És most nem arra gondolok, hogy az út szélén lerohadva akarok szervizelni, csak ebben az autóban nincs boogie. Oké, benne van a BOSE hifi, de nincs hozzá USB csatlakozó, sem jack, és ha interfacet akarok bekötni akkor a fejegységet meg kell buherni, én meg olyan vagyok, hogy ami jó és működik ahhoz nagyon nem nyúlok hozzá szívesen.

Szóval megbízhatóságból tényleg 5*, teljesen rendben van az autó, de már rohadt unalmas hogy az egyetlen élvezeti faktort vezetés közben az a pici lyuk nyújtja a hátsó dob aljában.

Gondolkozom, hogy lecseréljem valami 6hengeres dögre, pont most néztem az árában tőle pár évvel idősebb 530d-ket, meg egy két benzinest, már amennyire van itthon. Főleg hogy a haverom pont most vett egy V6 mercit, és iszonyat vagány érzés. Jó persze fenntartási költsége is van az autónak, abban a csatában egész biztosan én nyerek kettőnk közül, NA DE MILYEN ÁRON???? Aztán belegondolok, hogy normális ember örülne, hogy van egy ilyen autója amire az életben semmit nem kell költeni, jól is megy (2.0 benzin azért nem kevés, ha racionálisan gondolkozunk), engem hülyegyereket meg szorít az aranycipő. De szerintem mire odajutok hogy eladjam, megint az lesz, hogy senki nem akar ennyit adni érte, és mivel semmi baja nincs hülyeség eladni apróért. Szóval így ragadtam bele az autóba.

Mellesleg tényleg egy rossz szavam nem lehet, a motorja erős, a váltója finom, a kormánynak jó a fogása, az ülés jól tart (174 centimhez nem is rövid a támla - mert olvastam ám valahol ilyen panaszkodást), hátul is akkora fejtér és lábtér van hogy két medvét el tudnék vinni. A csomagtartót meg ma megpróbáltam telepakolni a szilveszterre vett italokkal, de ezek szerint vagy marhára nem tudunk inni, vagy tényleg akkora a csomagtartója hogy nincs ami megtöltse. Volt az a rész a taxi 1-ben, mikor a koreai taxisok közül az egyik vezetett, a másik meg aludt a csomagtartóban, és így folyamatosan dolgoztak. Na, ha 6-os mazdát vennének, akár 4-en is dolgozhatnának vele.

Beigazolódott, hogy a japán autó tényleg igénytelen, ha megkapja az alap törődést.

Summázva a mondandómat, ha mondjuk családapa vagy két gyerkőccel, és kifogsz egy ilyesmi állapotú darabot, akkor nagyon jól fogsz járni. Szerintem, ha jó autót akar venni az ember - ha meg tudja engedni magának - azon túl, hogy nagyjából belövi a lehetőségeit, inkább egyszer jobb nagyot nyelni és kifizetni a már-már pofátlannak érzett vételárat, mint utána szívni vele, és apró darabokban - magunknak be nem vallva - rákölteni azt a maradékot. Szóval ha tutira akar menni az ember, és nem akar kockázatot vállalni, akkor tényleg sokba kerül megvenni egy autót. Hogy megéri-e a pénzét az relatív, de én azt mondom igen, mivel tényleg abszolut megbízható, és alapvetően ez volt az elsőszámú szempont. Mikor mi vettük, ilyen állapotú Accordokat is néztünk, több mint másfélszerese volt az áruk, és szerintem nem ér annyival többet (tudom, mert egy olyan is van a családban). Viszont ha nem két gyerkőcös családapa vagy, hanem benzinvérű autóbuzi vagy mint én, aki need for speeden nőtt fel, aki rendszeres rally néző (volt), és aki keresi a vezetés élményét, akkor "nem ezek azok a droidok..." szóval akkor ez neked sem való járgány.

Igazából ő az a fajta feleség, aki marhajól főz, annyira nem is csúnya, de egyszerűen nincs benne olyan dolog, ami miatt szerelmes tudnál lenni. Mintha már évtizedek óta együtt lennétek. Tudjátok, hogy mindig számíthattok egymásra, ezért jó a kapcsolatotok, de semmi több. Mindig tudod, hogy milyen kajával fog otthon várni, és sosem lep meg. Nem művel csodát, hoz egy szintet, de azt mindig. Körülbelül azt érzem, mintha 30 éve a feleségem lenne.

Hibalista

- termosztát, akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Auto Inter Service 91

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 2105 1.6 zsugor Következő autója? Valami 6hengeres német. Vagy nem.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)