A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1997-2002)

626 2.0 GLX 16v 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

valós km falós

Szöveges ítélet

Bevallom,azon gondolkodtam hogyan is kezdjek neki….

A kezdet:
Nem volt sok autóm . A szokásos körök,persze azért eddig megvoltak. Trabant,Zastava,Lada,
sőt volt egy fiat műszerfalas 74’es dupla karburátoros Zsiguli is. Azután apám,míg lehetett a kilencvenes évek elején hozogatta be a nyugati kocsikat. Volt Mitsubishi,Datsun(!!),BMW,Audi,VW,Mazda,Mercedes és minden más. Vegyesen 1100köbcentitől a 3500-ig. És persze csak benzines. Akkortájt a dízelekről inkább a teherautók jutottak az emberek eszébe.(nem voltak „korszerűek”).
A legutóbbi két autóm japán volt. Nem véletlenül.
A most megelőző,egy Daihatsu Applause 1.6 16V sima karburátoros.
Amit arról a típusról tudni kell:a világ legjobb autója-ha a „szervizelését megkapja” (olaj,gyertya,szíjak,szűrők..stb). Bár nem látszott rajta,de pakolóbajnoknak nyugodt szívvel kikiáltható a saját kategóriájában. Keveset fogyasztott (átlag 7liter) és elvitt a világ végére is. Eladáskor megsirattuk és azóta is bánjuk.

A mostani:
Mazda 626 1997-től gyártott széria (GF-es modell) .Tehát az utolsó Mazda ami 626-os névvel jött ki japánból.
Amikor átvettem a volt-mondjuk így-„tulajdonosa” elfelejtett egy-két apróságot említeni,így a kezdeti öröm inkább bánattá avanzsált. A kocsi füstölt-meleg motorral adták át,olaj sűrítővel-de a mérhetetlen kopáson ez sem segített. (volt „ügyvédi kör” is-de ebbe nem mennék most bele)
Nagy nehezen elkezdtem helyre pofoznia kocsi. Nem kis anyagi áldozat árán.
A motor
115 le kétezres,benzines 16 szelepes.
Amikor szétszedték (245.000 km-nél került szervizbe) kiderült,hogy a negyedik hengernél a hajtókarcsapágy kopott. A szerelő elmondása szerint valószínűleg vagy rossz olaj vagy annak a hiánya okozhatta.
Minden esetre mindent kicseréltettem ehhez a típushoz vehető legjobb alkatrészekkel.
Azóta kb. 15.000km-t mentünk vele. Mind a fedélzeti számítógép szerint,mind saját mérés alapján a kocsi 6.1 és 7.5 lit.között fogyaszt.
Szélsőség:
Autóút 2000min./f-nál ami 85km/h-nak felel meg 5.fokozatban-5.4 lit.a fogyasztás.
Autópálya majdnem teljes terhelés 160-as tempó:7.3 lit./100km. (klíma használata nélkül,persze)
Utazó tempó 140-től fölfelé. Igazából a 180-at szépen csendben tartja-míg oda nem tapos neki az ember. 
A kaszni:
Ötajtós. Praktikus és nagy (bár bevallom a Daihatsu jobban pakolható volt ,noha annak kisebb volt a csomagtartója) Alaphelyzetben is több mint 500literes a raktér. Ehhez jön az osztottan dönthető háttámla és a dönthető első (!!!) utas-ülés is. Akinek ez sem elég,tegyen fel tetőcsomagtartót vagy szereltessen vonóhorgot.
A beltér:
Sorolni is nehéz lenne,de megpróbálom: alap (1997’írtunk akkor) plüss belső-ami nem kopott szarrá,4légzsák,digitális klíma Eco funkcióval,elől-hátul könyöktámasz,szervo ABS, 4elektromos ablak,elektromos tükrök,ködlámpa elől-hátul (aki ment német pályán az tudja,hogy életet jelenthet) és számos sok olyan dolog amit az ember természetesnek gondolna ma…De ma sem az néha. Tudom,akkortájt mikor kijött ez a széria,szépen megkérték az árát. De ma beleülve az akkori nem japán konkurenciába minden világos.( Audi 80/A4,BMW E36,MB C klasse -és ennyi. A többi nem japán „képviselő” csak úgy volt a piacon némi anyagi haszon reményében.
Konklúzió:
Sosem tartottam magam „meggyőzhető monogámnak”,ami a kocsi típusokat illeti (és,hát izé-más terén sem)
Ami viszont tény. A japók tudnak valamit..És ezt a Winklerék be is bizonyították a legutolsó TC.adásukkal.
Van Európán kívül is élet!!

u.i.: Szerelőként dolgozom. Naponta találkozom öreg,középkorú,új és legújabb autókkal-soxor az első gazdájuk előtt.
Nem tartom magam elfogultnak,amint lesz annyi pénzem szaladok az első BMW szalonba egy új f30-az 328-as ért. De addig is beérem egy új szériás Mazda6-os 1.8 .120le-el.

Hibalista

- Sok apróság-és nagyobb dolgok az előző trehány f*sz tulajdonosa miatt

Ide hordtam szervizbe

Huszti Bosch Car szerviz

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Amit lehet ÉÉÉNN csinálok meg...Nannnááá hogy 10***

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 235000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Applause Következő autója? f 30 328i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1997

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)