valós km falós
Szöveges ítélet
Bevallom,azon gondolkodtam hogyan is kezdjek neki….
A kezdet:
Nem volt sok autóm . A szokásos körök,persze azért eddig megvoltak. Trabant,Zastava,Lada,
sőt volt egy fiat műszerfalas 74’es dupla karburátoros Zsiguli is. Azután apám,míg lehetett a kilencvenes évek elején hozogatta be a nyugati kocsikat. Volt Mitsubishi,Datsun(!!),BMW,Audi,VW,Mazda,Mercedes és minden más. Vegyesen 1100köbcentitől a 3500-ig. És persze csak benzines. Akkortájt a dízelekről inkább a teherautók jutottak az emberek eszébe.(nem voltak „korszerűek”).
A legutóbbi két autóm japán volt. Nem véletlenül.
A most megelőző,egy Daihatsu Applause 1.6 16V sima karburátoros.
Amit arról a típusról tudni kell:a világ legjobb autója-ha a „szervizelését megkapja” (olaj,gyertya,szíjak,szűrők..stb). Bár nem látszott rajta,de pakolóbajnoknak nyugodt szívvel kikiáltható a saját kategóriájában. Keveset fogyasztott (átlag 7liter) és elvitt a világ végére is. Eladáskor megsirattuk és azóta is bánjuk.
A mostani:
Mazda 626 1997-től gyártott széria (GF-es modell) .Tehát az utolsó Mazda ami 626-os névvel jött ki japánból.
Amikor átvettem a volt-mondjuk így-„tulajdonosa” elfelejtett egy-két apróságot említeni,így a kezdeti öröm inkább bánattá avanzsált. A kocsi füstölt-meleg motorral adták át,olaj sűrítővel-de a mérhetetlen kopáson ez sem segített. (volt „ügyvédi kör” is-de ebbe nem mennék most bele)
Nagy nehezen elkezdtem helyre pofoznia kocsi. Nem kis anyagi áldozat árán.
A motor
115 le kétezres,benzines 16 szelepes.
Amikor szétszedték (245.000 km-nél került szervizbe) kiderült,hogy a negyedik hengernél a hajtókarcsapágy kopott. A szerelő elmondása szerint valószínűleg vagy rossz olaj vagy annak a hiánya okozhatta.
Minden esetre mindent kicseréltettem ehhez a típushoz vehető legjobb alkatrészekkel.
Azóta kb. 15.000km-t mentünk vele. Mind a fedélzeti számítógép szerint,mind saját mérés alapján a kocsi 6.1 és 7.5 lit.között fogyaszt.
Szélsőség:
Autóút 2000min./f-nál ami 85km/h-nak felel meg 5.fokozatban-5.4 lit.a fogyasztás.
Autópálya majdnem teljes terhelés 160-as tempó:7.3 lit./100km. (klíma használata nélkül,persze)
Utazó tempó 140-től fölfelé. Igazából a 180-at szépen csendben tartja-míg oda nem tapos neki az ember.
A kaszni:
Ötajtós. Praktikus és nagy (bár bevallom a Daihatsu jobban pakolható volt ,noha annak kisebb volt a csomagtartója) Alaphelyzetben is több mint 500literes a raktér. Ehhez jön az osztottan dönthető háttámla és a dönthető első (!!!) utas-ülés is. Akinek ez sem elég,tegyen fel tetőcsomagtartót vagy szereltessen vonóhorgot.
A beltér:
Sorolni is nehéz lenne,de megpróbálom: alap (1997’írtunk akkor) plüss belső-ami nem kopott szarrá,4légzsák,digitális klíma Eco funkcióval,elől-hátul könyöktámasz,szervo ABS, 4elektromos ablak,elektromos tükrök,ködlámpa elől-hátul (aki ment német pályán az tudja,hogy életet jelenthet) és számos sok olyan dolog amit az ember természetesnek gondolna ma…De ma sem az néha. Tudom,akkortájt mikor kijött ez a széria,szépen megkérték az árát. De ma beleülve az akkori nem japán konkurenciába minden világos.( Audi 80/A4,BMW E36,MB C klasse -és ennyi. A többi nem japán „képviselő” csak úgy volt a piacon némi anyagi haszon reményében.
Konklúzió:
Sosem tartottam magam „meggyőzhető monogámnak”,ami a kocsi típusokat illeti (és,hát izé-más terén sem)
Ami viszont tény. A japók tudnak valamit..És ezt a Winklerék be is bizonyították a legutolsó TC.adásukkal.
Van Európán kívül is élet!!
u.i.: Szerelőként dolgozom. Naponta találkozom öreg,középkorú,új és legújabb autókkal-soxor az első gazdájuk előtt.
Nem tartom magam elfogultnak,amint lesz annyi pénzem szaladok az első BMW szalonba egy új f30-az 328-as ért. De addig is beérem egy új szériás Mazda6-os 1.8 .120le-el.
Hibalista
- Sok apróság-és nagyobb dolgok az előző trehány f*sz tulajdonosa miatt
Ide hordtam szervizbe
Huszti Bosch Car szerviz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Amit lehet ÉÉÉNN csinálok meg...Nannnááá hogy 10***
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 235000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Applause | Következő autója? | f 30 328i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
