Szomjatlan német-alázó
Szöveges ítélet
Nemrég vettem a kocsit, már úgy gondoltam megérdemlek végre valami nagyot ,kényelmeset és szépet. Kerestem Seat Toledo 2.3V5-öst, Mitsu Galantot, Honda Accordot, de vagy elvitték előlem, vagy kiábrándító kondíciójú példányokkal akadtam össze a magukat "kereskedőknek" (ha-ha-ha...) nevező bontó/hulladéktároló telepek NEPPEREINÉL. Végső elkeseredésemben a neten böngészve 2.2Mft-ig bezárólag megláttam ezt a Mazdát. Hát egy biztos: nem egy Chris Bangle stílusú, merész formaterv, bár ennek megvan a jótékony hatása is: 90%-ban (a többi 10 a BMW X5-ösös Tuskó & co.) udvariasak velem a forgalom résztvevői (mondjuk én is) és nem útálattal néznek át a szomszéd Corsából rám ; valamint nem akarja senki sem kulccsal a fényezésben maradandó alkotással kifejezni érdemtelenségemet az autóhoz.
A belbecs: a már klasszikus szürke/árnyalatai japán plüss belső, puha és csendes műszerfal és ajtókárpitok.
Vásárlási folyamat, röviden: Kedves magánszemély, kis trécselés, körbeszaglászás (A KOCSIÉ!!!), invitálás a próbaútra, beépített kislány hátul (ragaszkodott, hogy velünk jöhessen)--> szinte azonnal adásvételi kitöltése... Meggyőzött a technika finomsága és magabiztossága. Nem is csalódtam: TÉNYLEG 8.3-at fogyaszt (pedig jócskán van benne városi km), egyenletesen húzó karakterű motor, jóindulatú és kiszámítható futómű, viszonylag közvetlen szervózású kormányzás (ÉREZNI, hogy kerék van a túlsó végén, hála Istennek), egyenletesen adagolható precíz fék (hátul is tárcsa), tágas ,világos ,csendes utastér. Még egy kis kellemes meglepetés: síkba előre ledönthető utasülés-támla (hátul ülve pihenni feltett lábbal-ki kell próbálni az életben legalább egyszer)! A klímája akár a sarki szél, ha kell, a motor pedig nem kínlódik... A sárkány szíve: 137 japán ló 2 literből 16 szeleppel: a tartósság záloga. Pörgetve (>3500 RPM) kellemesen morgós motorhang, a hideg fut tőle a hátamon, hallgatva kissé BMW-s utánérzés, de azt szeretjük mi magyarok, csak az anyagiak szabnak határokat...
Leírhatatlanul kényelmes (mondhatnám franciásan, de egy hosszú út után mintha csak egy német kocsiból szálltam volna ki) bútorzat. Itt lehet megérteni valamit a "keleti kényelem" és a "ZEN" fogalmából-csak helyet kell foglalni! Valamit azért le kellett tenni az asztalra 2000-ben 6.8 milláért... Egy valami azért vérlázító (csak hogy ne vádoljanak elfogultsággal): a fedélzeti számítógép (és egyben beépített óra all-in-one) valami iszonyatosan bóvli - ez az a japán típusú olcsó kvarcóra reinkarnáció... A XXI. század hajnalán azért elég extrém mérnöki húzás volt ezt egy ilyen árcimkével ellátott gépkocsiba betenni, én már 1984-ben is sandán tekintettem volna rá... Hát ez van, a tradíció, kérem szépen. Az elmaradhatatlan műfa betétek emészthetőre sikeredtek: nem "koreai típusú" látványosan olcsó gagyi, inkább megbúvóbb és diszkrét,(nem is akar talán igazi fának látszani?), viszont az ízléstelenségi határt még nem súrolja.
Praktikum: Tágas csomagtér (5 ajtós), pohártartók és kartámaszok elöl-hátul minden mennyiségben (tárolórekeszekkel!), óriási (40! db CD és egy 100 ml-es parfüm tanyázik jelenleg benne, mint állandó bejelentett lakos) zárható, megvilágított kesztyűtartó, minden dönthető vagy állítható (ülőlap, kormány,stb.) Felszereltsége kellemes (címszavakban):
-4 lufi, ABS, kipörgésgátló, 4 tárcsafék, immobiliser, gyerekzár
-4 villanyablak, távos kp.-zár
-Tempomat, Digit klíma, cd, villany antenna
-állítható intenzitású ablaktörlő elöl (kb.8 fokozat a szakaszos állásban), hátul
-ködlámpák, szervó, kis bőr mindenütt, plüss kárpit, olvasólámpák, mindenféle változatos megvilágítások, síalagút, stb.
Mindez két milla alatt egy-két százassal. Nem is értem a sok hülyét (tisztelet a kivételnek), minek vesz ennyiért jócskán "elfáradt" Passatokat meg mindenféle kisautókat?! Mit is jelent az pontosabban, hogy "rakéta", meg "jól húz", stb. 1.4 L lökettérfogatnál?! Mondjuk Thaliát is vesznek itten kérem, meg Logant is (bár az legalább azt adja, aminek tűnik és olcsó is)...
Fene egy nép vagyunk, ez biztos. Miért baj az, hogy nagy és kényelmes a kocsim? Ekkora probláma lenne, hogy elférnek a gyerekek, akár 10 év múlva is?
Mi az, hogy "ááá, az túl nagy nekünk..."?!
Tényleg iszonytatóan kellemetlen dolog, hogy nincs szükség tetőcsomagtartóra, meg mindent elborító, tetőig rakott Teszkó szatyor halmazra az utastérben nyaralás esetén... Sosem vagyok benne ideges (a Seatomban mindig az voltam), mert körülölel mint a legkedvesebb barátnő. (az a fajta, aki szolídan csinos, iskolázott, de k*rva az ágyban, ha kell) Megbízható, nem feltűnő, mégis elegáns? Hogy ugyanannyi biztosítást fizetek, mint ha 1.6-os lenne és még annyit is eszik, csak nagyságrendekkel jobban megy ,mert whoááá, van benne erőtartalék?! Mik vannak?!
Ezúton is üzenem Audis (A3, A4 ), Volkswagenes (Golf, jetta, stb) Volvo-s (S40) barátaimnak: ÉN nem vagyok állandó lakosként bejelentve a szervízbe, fogalmam sincs, hogy milyen az út szélén ácsorogni, sőt, még a sárga angyal számát sem ismerem... DE: még mindig otthagylak Titeket, -ha akarok tempózni- valamint nem 1.6-os az előttetek haladó autó (a héten négy strigula, ehh, már nem is jegyzem a nagymenők elvérzését, különben lassan úgy nézne ki a kocsi, mint a MEMPHIS BELLE )
Életem egyik legjobb döntését hoztam, amikor megvettem! Boldog és kiegyensúlyozott vagyok! ZEN érzés, vagy nem is. Inkább:Zoom-zoom-zoom :).) Önnek ezt a típust csak ajánlani tudom!
Frissítek:
Volt javításom: elkoptak a hátsó fékbetétek... Városi használat, ehh. Végülis ez nem igazi hiba, csak elhasználódás, úgy voltam vele, hogy fel lehetne ugyan még szabályoztatni a hátsó tárcsát (ilyenkor illik), de az már határeset lenne. A csere mellett döntöttem, biztos ami biztos és legalább levan a gond jó ideig. Meglepi volt: 26.000.- volt a két hátsó tárcsa, a fékbetét garnitúra és a munkadíj, ÖSSZESEN!!! Megjegyezném, hogy egy Honda is volt akkor pont a műhelyben, hasonló nyavalyával, de neki 1 azaz egy darab tárcsa volt 19.000.- Ft, huhh. Ezek után kérdem: tényleg olyan drága az alkatrész a Mazdához?!
Még mindig nem tudtam 9-nél többet megetetni a kocsival !:) Téli adatok frissítve, 2008: (utolsó 5000 km, 2007 októberétől 2008 februárig): 8.6 L/100 km
Kedves Naplóm!
Szörnyű sorok következnek, csak erős idegzetűeknek!!! 3 napos kaland-túrán vettem részt mostanság! Voltam a békéscsabai kolbász fesztiválon (remek volt, finom magyaros ízekkel) és Szeged gyönyörű városában. Jogos a felháborodás: hol itt a kalandtúra? Sajnos, mindezt egy 2005-ös Mercedes-Benz E220 CDI kombi ülésein kellett elszenvednem! SZENVEDNEM!!! Bár megálltunk 100 km-enként dohányozni (a kocsiban tilos...), úgy szedtek ki (vagy estem ki) a fájdalomtól bármely ülésből!!! A derekam, a hátam és a combom maradandó alakváltozást szenvedett el, azt hiszem. Pedig a nyugdíj még messze: csak 27 éves vagyok!!! Életem legkellemetlenebb élménye volt ez, senkinek nem tudom ezt kívánni, még legesküdtebb ellenségemnek is túl súlyos büntetés lenne. Soha többet nem ülök Mercibe, ezt megfogadtam összegörnyedve a tegnapi napon! (amúgy jól megy, gazdaságos és szép is, csak... lásd feljebb) Hogy kapcsolódik ez a Mazdámhoz?
Amikor hazaértem, a legelső dolgom volt beülni csodálatos kis Mazdámba ( a család teljes tiltakozása ellenére), majd 1 óra vezetés következett - gyógyír képpen - és lám, valóban segített is rajtam (nem úgy, mint a pihenők közbeni torna és nyújtás...)!
Kérés, kérdés, kéretlen anyázás itt lehetséges: kadargy@freemail.hu vagy a www.mazdaklub.hu fórumán
Hibalista
- 08.18.:Semmi, hiszen ez még Hiroshimában készült...
-
- 10.21.: Még mindig semmi... hál´ Istennek.
-
- 11.24.: Semmi... "Made in Japan"
-
- 12.15.: keleten a helyzet változatlan. Jön a karácsony :)
-
- 01.24.: Mazda... nem több, nem kevesebb. Minek ismételgetnem?
-
- 2007.11.10.: Jómagam olajat cseréltem kemény egy óra alatt. Azért ilyen sok, mert hagytam jól kicsöpögni. Gondnak továbbra sincs nyoma.
Ide hordtam szervizbe
Még sehova, de van egy jó szerelőm. Remélem nem találkozok vele munkaügyben, legfeljebb a kocsmában.
10.14.: Jót ittunk és buliztunk a szerelőmmel. :).)
2007.10.hó: nincs szerelnivaló.
2008.01.hó: még mindig nincs szerelés.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Majd egyszer a ködös jövőben én magam, bár nem hinném hogy szükség lesz rám...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Cordoba 1.4 fenevad :).) | Következő autója? | marad, max: Mazda Millenia 2.3i Miller-->nagy, benzines és JAPÁN legyen. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
