A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1991-1998)

626 2.0 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Szeretett Japán rizsrakétám, sehol nem hagyott ott! :)

Szöveges ítélet

Az autót 2010 augusztusában vettem Abonyban. Egy buszkereskedésbe volt beszámolt autó. Gyanúsan olcsó volt, így nem is vettem komolyan.
A barátok és ismerősök is azt mondták hogy német autót vegyek, csak az az autó. Így már az első autóm vásárlásakor is a Volkswagen vonalon indultam el, Vento-t szerettem volna. Akkor viszont egy Nissan Primerával jöttem haza. És nagyon szerettem.
Szóval másodjára is Vw és Renault, Ford vonalon indultam. De egyik se hozott lázba. Utolsónak ezt a Mazdát néztem meg. És mikor megláttam már tudtam hogy ez lesz az enyém. Időtlen forma, tisztelet parancsoló méretek. És tudtam hogy ebből nem fog sok szembe jönni, hiszen az amerikai lépcsőshátú kivitel. Tetszett hogy tele van hellyel, és hogy magam mögött is elférek (190cm magas vagyok). Így Őt hoztam haza.
Gondok persze voltak vele, melyik 18 éves autóval nincs? 1 év után sikerült ütnöm vele egy őzet. Itt szembesültem vele hogy szuper hogy olyan autóm van, amiből sok nincs, de alkatrész vásárláskor ez visszaüt. /
/Ezt mondjuk tudtam, hiszen a másik autónk egy Ford scorpio, amihez szintén nehéz alkatrészt venni./
Sérült a karosszéria, motorháztető, lökhárító és jobb első sárvédő ív csere. Tarka lett az Én kisautóm :S. De már színre lett fújva a kasznizás után.
Az autó 2.0 benzines, 116 Le motorral szerelt. Nem egy repülő, de nem kell vele gondolkozni ha előzni kell, és a teljesítményhez képest baráti fogyasztást produkál. Hetente megjárom vele a Békés megye --> Pécs távolságot oda-vissza, 5 emberrel, tele csomagokkal. És nem 90-es tempóval :). 7 literes átlagfogyasztással kijön.
Egy éve gondolkodtam az eladásán, mert ráfért már egy kasznizás, illetve lassan a 20. életévébe lépett és így sok mindent ki kellett volna cserélni rajta. Sokat gondolkodtam. Végül nem adtam el, ráköltöttem ugyan egy 3-as golf árát. De ezt az autót nem lehet összehasonlítani egy fapados golffal, vagy escorttal. Tudom hogy egy pár évig nem kell hozzányúlni. Nagy, jól megy, nem egy 60 lovas motor hajtja ahol imádkozni kell hogy gyorsuljon. Szóval nagyobb, jobb és a fogyasztása sem sokkal magasabb. Van benne egy majd 500 literes csomagtartó, amibe bőven lehet pakolni. Elöl-hátul elektromos ablakok, fűthető tükrök, elektromos tetőablak. Kényelmes ülések. (2 éve nyáron lementünk vele a haverokkal közép-dalmáciába. 1000km, 4 emberrel, sok csomaggal is kényelmes. Nem az van, mint ismerős suzuki-jánál, hogy 200 km után alig tudok kiszállni, mert úgy fáj mindenem.)
Ahogy a "Top-gear"-ben mondták. "Az autó nagyon jó, és úgy el lehet vele vegyülni a forgalomban, hogy ha meztelenül vezetnénk se tűnne fel senkinek" :)

Eladtam a kisautóm, pofátlanul kicsi pénzért, de beszámolták egy másikba. Szükségem volt, egy lehetőleg kombi, diesel autóra, remélem Az is majd legalább úgy beválik mint a 626-os. Ez az utolsó éjszaka, reggel viszem a kereskedésbe :( Még egyszer lesz lehetőségem meghajtani. Azért remélem nem fogom megbánni a cserét. Még amit muszáj volt kicseréltem rajta, Csak kerüljön jó gazdihoz..

Hibalista

- Mikor megvettem a kopó alkatrészeket lecseréltem, ékszíj, fékbetétek... - Ezen kívül amit cserélnem kellet: hűtő, termosztát, vízszivattyú. - Bal első gumiharang és féltengely, elektromos ablakemelő motor. De most se jó a jobb első, és a bal hátsó. Tavaly nyáron ki lett kaszniztatva, komplett kipufogó rendszer csere. - A gyertyapipák elöregedtek, így azokat is ki kellett cserélni. Bár hetekig nem tudtuk h mi a baj, már motorcserében gondolkodtunk. Elmentek a lovak, előzésekbe se mertem vele belemenni. Olyan volt, mintha nem menne egy henger. - Mindent összevetve azt már ráköltöttem amennyiért megvettem. De el is adhattam volna. Ennyit megérdemelt az autó. És Nyár óta benzinen kívül másra nem kellet költenem. :)

Ide hordtam szervizbe

Itthon szerelhető volt eddig minden, 1-2 kivétel volt, de azt a barátok akik autószerelők megoldották.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Nissan Primera 16 slx. Következő autója? Ford Focus kombi 1.8 tddi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1991 (1996 - 1997)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)