Mad in Japan
Szöveges ítélet
Több autónk is volt a családban, de messze ez volt a legmegbízhatóbb. Már nem volt fiatal kocsi 9 évesen és 140.000 kilométerrel a háta mögött került hozzánk. Maximálisan ismerve az előző tulajt és az autó előéletét egy percig sem merült fel bennünk kétely. Ehhez hozzájárult az alvázszám alatt díszelgő felirat is: Made in Japan
Mondhatom hogy az első 180.000 km abszolút gondtalan volt, csak a gyárilag előírt alkatrészek voltak benne cserélve, folyadékok (olaj, hűtő, fékfolyadék, stb.), szűrők, vezérműszíj. fékbetét.
Maga a kocsi, úgymond mindig készen állt a bevetésre, mindig beindult elsőre, még a legzordabb, legpárásabb téli napokon is. Jól is ment, nem volt gond a menetdinamikával. És ne is evett sokat, még mai viszonylatban sem. Vegyesen 8 liter volt az átlag. Ha a motoradatokat nézzük nem volt lóerőbajnok, de ne felejtsük el 93-ban gyártották. Teljesítmény/tömeg arányában nem marad el a mai modellektől, hiszen 1175 kg volt az önsúlya, ma egy ekkora autó kb. 1500 kg.
Szokatlanul alacsony építésű kasztninak volt előnye és és háránya is. Sportkocsis érzés volt benne ülni, és ugye az alacsony súlypont sem hátrány. Viszont mindehol leért, és családi autó révén az idősebb családtagok nehezen tudtak belőle ki-be szállni. Korrózió nyomai még 15 éves korában sem jelentkeztek.
Gyújtókábel egyszer megtréfált, már érezhető volt hogy időnként rángat, ez nem túl kellemes a forgalomba haladva. Egy cserével megoldódott a probléma.
Kuplung 180e km-nél lett csereérett, (sok városi araszolás), ekkor került bele új termosztát is.
200e km-nél, minimális futúműfelújitás, új toronycsapágyak (gyári 4000ft/db), első lengőkarszilentek, stab összekötök, elöl hátul. Féltengelycsukló gumiharang. Ennyi, a többi teljesen jó volt. Pedig kapott rendesen a futómű, mégsem kellett egyetlen lengőkart sem cserélni soha.
Motor körüli alkatrészekkel soha semmilyen probléma nem volt, nem ette az olajat, rendkívül megbízhatóan működött.
Sajnos azóta az autópályán totalcar-ra tört egy balesetben.
Kapott minden oldalról, korlátnak csapódott, a végén még belerohantak... ajtó gond nélkül kinyílt. Egyben karcolások nélkül kiszálltam belőle. Egy elem sem nem maradt épen, mégis az utastér egyben maradt, nem deformálódott.
Mindent összevetve , nem csak megbízható gép volt , hanem biztonságos is. Talán ez a legfontosabb.
Hibalista
- 5. ajtó emelő gázrugó, 2x-lett cserélve
- Gyújtókábel
- Termosztát
- Első lengőkar szilentek
- Stabilizátor összekötő
- Kuplung
Ide hordtam szervizbe
előző tulaj csak a garanciális idő alatt vitte márkaszervizbe, sok dolguk nem volt mert csak olajat és szűrőt kellett cserélniük, így érdemileg nem tudom értékelni őket
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Jómagam szervizeltem , Mitsubishi Gábor (Dunaharaszti) segítségével
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | nem kérdés, szintén Mazda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
