A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1991-1998)

626 626 Comprex 2.0d 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Grabovszki! 2.0 Comprex d

Szöveges ítélet

Életem egyik elbaltázott döntése volt.Sokat utazok ezért valami kényelmes japán (mert ugye az "megbízható") diesel autóról ábrándoztam.Meg is vettem életem első saját autóját egy kívül belül gyönyörű állapotban lévő comprex 626ost. az órája 156000kmt mutatott.Sajnos azután gondolkoztam el,h egy 10éves utazóautónál ez nem túl reális érték mindegy már megvettem. Tapasztalat:A motor nem egy vadállat a maga75 lóerejével de óvatosan el lehet közlekedni vele csak előzni ne nagyon kelljen.A fogyasztás az 90 110 között autózva kb 6,5l de 120 és fölötte már eszik rendesen akár a 8at is beekapja nekem ez már sok.Az autó kényelmével rendkívül elégedett voltam elől táncolni lehet hátul már szűkebb de a csomagtér óriási.Az utastér és karosszéria úgy össze van rakva,h sok most gyártott autó megírigyelhetné sehol egy nyikkanás sehol egy zörrenés valamint az elektromos extrák is mintaszerűen működtek pedig 10 évesen vettem,korabeli omega egy hulladék a mazdához képest összeszerelés és anyagminőség tekintetében/tapasztalat/.Amivel a problémáim voltak a motor.Néha pörgött úgy mint akinek kötelező néha még 4ezerig sem lehetett kipörgetni üresben.Ugye normál esetben egy 2L es szívódiesel simán leadja a 75 let de japánéknak ez nem volt elég és komponáltak rá egy feltöltőt de nem akármilyet nem egy hétköznapi turbófeltöltőt hanem egy kompressort na ezt nem kellett volna mert maradt minden a régiben 75le teljesítmény és a nyomaték is megállt 170nm nél.Jó jó de mire volt ez jó? Egyvalamire biztos,hogy szívjon a paraszt./állítólag96ig típushiba/Kezdődtek is a problémák esős időben nagyobb pocsolyán álkelve az ékszíj sivítani kezdett az autó meg fulladni.Mint kiderült a "turbocompressor" a kipufogó gáz mellett ékszíjjal is meg van hajtva a kis fordulatszámról való gyorsításhoz elengedhetetlen levegőmennyiség biztosítása érdekében.Király 170ezernél egyszer csak megállt a gép mint kiderült a compressor adta meg magát.Mentem is a helyi szakihoz aki újjávarázsolta a szerkentyűt majd rá 2000km után megint megállt,ok átkajtattam az országot egy bontott feltöltőért mint kiderült mindegyik autóból ez hiányzott nagy nehezen találtam rá egyet 20ezerért ok otthon beledobtuk autó mint ujkorában.A hangja meg olyan volt mint Grabovski autója a híres rajzfilmben.Ja a kartergáz az egy másik jellemzője a tipusnak ami egy külön csövön van a szabadba vezetve,a klíma nem működött de ez várható egy 10éves autótól.Később sikerült összetörnöm az elejét először egy árok majd egy őzike jó, rendberakattam az utastér ezek után is nesztelen maradt ezen csodálkoztam,mindegy jött a tél kollégám astráját mellőle lopták el,én nyugodt voltam mert a 626os csak a 3. izzítás és az üzemanyag felpumpálása után indult pöccre ha e metódust figyelmen kívül hagyva akartam volna beindítani,beindult de menten leállt és utána következett a húzgálás. Ugyanígy télen ráfagyott a "kiváló" minőségű fékbetét a tárcsára és hopp oda a betét mire haza értem a két csapágynak sikta,ok bolt majd hidegzuhany 57000/db .Ismét bontó majd 10ezerből 2db csapágy és 2db tárcsa.Az első fékmunkahenger ha az autó pár napnál tovább állt rendszerint beállt.A hátsó lengéscsillapító óra szerint 200ezernél kezdett kimulni.Az első alsó gömbfej is cserére szorult.valamint a hátsó sárvédőívek is kezdtek hervadni.Szűken ennyi volt a problémlám vele én azt mondom,hogy legjobb autó az új autó akármennyire is drága ha az embernek munkaeszköze az autója megéri befektetni.A Mazda után vettem is egy új Megane 1.5dci t és a legnagyobb megelégedéssel használom/azóta70000kmt mentem vele/ annak ellenére,hogy a megbízhatósági statisztikák szerint igencsak a két szélsőséget jelentik/dehát erre való a garancia/

Hibalista

- Jobb első talpas,stabilizátor összekötők,fékmunkahenger állandóan beragadt,hátsó kerékcsapágy/hülyeségem miatt/,comprex feltöltő,generátor szénkefe

Ide hordtam szervizbe

Egy helyi sokatlátott "szaki"

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Utána otthon a sógorral szereltük.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? swift 1.3sedan Következő autója? Renault megane 1.5dci grandtour
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1991 (1996 - 1997)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)