A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1987-1996)

626 2.0i CLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rendíthetetlen

Szöveges ítélet

Ne kérdezze senki, hogy miért pont a 626-os. 5 évvel ezel?tt megérett a helyzet egy második autó beszerzésére, és én megígértem az asszonynak, hogy a Nexia mellé veszünk egy fiatal kisautót. El is mentem csak úgy körülnézni a kereskedésekben, és még aznap lefoglalóztam a Mazdát. :-) Meggy?zött, és kitartó rendíthetetlenségével lassan, de biztosan terelt a márkah?ség irányába. 3 év alatt bejártuk az országot, fél Európát, láttuk a tengert északon és délen, megmásztunk alpesi és tátrai hegyeket-völgyeket,
téptünk német autópályán és araszolgattunk a 70-esen balatoni f?szezonban. Ezalatt semmi meglepetést nem okozott, még csak egy árva pillanatnyi alapjárat-ingadozást
sem volt hajlandó produkálni. Ez egy ilyen autó, makacsul kitart az elvei mellett, pl. 10 liternél kevesebbet csakis nyugodt stabil 80-100 km/h közötti autózásnál hajlandó
fogyasztani 100 km-en.
Ami még szimpatikus, hogy a 626-os nem akar többnek látszani, ami. Ez egy nagyméret? ötajtós megállapodott férfiemberek és családjuk számára. A motor ereje b?ven elegend? az 1,2 tonnás autó dinamikus mozgatásához, de sem a bels? tér, sem a külcsín, sem a motorhang vagy bármely apró részlet nem csábítja a vezet?t ?rült száguldozásra, de ez ebben az autóban erény. Ha azonban mégis szükség van rá, a 626-os mozgósítja a tartalékait, nem kell ötödikb?l visszakapcsolnunk a 80-al haladó teherautó határozott el?zéséhez, és a hegyvidékek emelked?in is virgoncan ugrálhatjuk át a VW-konszern 1.6-osnál kisebb/egyenl? motorral szerelt termékeit, mindezt 4. fokozatban. A motorzaj alapjárat környékén elhanyagolható, viszont er?teljesebb kihúzatásoknál illetve 130-140-es tempótól azért már hangoskodik. A váltó határozott er?kifejtést igényel, de cserébe pontosan kapcsolható.
Lássuk akkor mit is nyújt az öreg harcos belülr?l! Foglaljunk helyet, és azonnal írjuk fel a beszerzend? kiegészít?k listájára az "akármilyen, a kormánykerék karimáját takaró/elfed?/azt beborító eszköz" beszerzését, mert gyárilag a kormány vékony, nagyon m?anyag és randa. Minden egyes m?szer és kapcsoló elrendezése japánosan józan és logikus, akinek ehhez bárminem? magyarázat szükséges, az menthetetlen antitalentum. Ez egy CLX verzió, az elektromos parasztvakító arzenál teljes, fényszórómosó spricni is van, melynek hatékonysága er?sen tart a zérushoz. Persze amennyiben a Mazda célja nem a tisztítás volt, hanem a kosz vízsugarakkal történ? egyenletes elosztása a lámpa külsején a még tiszta felületekre is, akkor a legutóbbi állításomat visszavonom. A valaha volt els? tulajnak ez sem volt elég, rendesen megextráztatta, mert van benne ködlámpa, meg f?thet? két els? ülés, ami tuti nem része az alapfelszereltségnek. De min? fájdalom, belülr?l csak a tanksapkát rejt? nyílás fedele nyitható, a csomagtérajtó viszont nem.
Az elektronika szempontjából amúgy érdekes jószág ez a 626-os. A tél beálltával a központi zár átvált a "vagy m?ködik/vagy nem" üzemmódba, a jelenség a tavasz beköszöntével elmúlik. Addig viszont marad a humán-interfészes megoldás, azaz bemegyek és mindenhol felhúzom a pöcköt, ahol be akarnak jutni. Majd a "nemá, hogy nincs központizár a kocsidba" kérdésre türelmesen ismertetem a probléma gyökerét. Ugyanez vonatkozik az ablakemel? szerkezetekre is, mínuszokban panaszos nyöszörgéssel vánszorognak az ablakok le-fel elektromosan, míg a tavasz megoldást hoz erre is.
Mire számítsunk egyebekben? Gyakorlatilag semmire, de adjuk meg a tör?dést a 626-osunknak is. Én 10 000 km-enként cserélek olajat, olajsz?r?t, leveg?sz?r?t meg ilyen apróságokat. A téli gumikkal együtt minden évben 4 új gyertya. Mindezek sem id?ben, sem anyagiakban nem igényelnek jelent?s ráfordítást, és cserébe megvan az a biztos tudatom, hogy a motorháztet?t legközelebb 10 000 km múlva fogom kinyitni, vagy a tél beálltával.
Sajnos a 14. életévébe lép? autón mind a jobb és a bal hátsó kerékjárati íven megjelentek a rozsdásodás els? nyomai, remélem ez a folyamat itt meg is áll, tüzetesebb átvizsgálás
során sem találtam még máshol rozsdásodás jeleit.
2 éve majdnem beszámíttattam egy Xedos 6-os Mazdába, de végül meggondoltam magam, ma már a jól megérdemelt nyugdíjaséveit tölti nálam a 626-os, évente egyszer-kétszer indulunk vele hosszabb útra a nyaralások alkalmával, hogy a ritka hétvégi megjáratásokon kívül legyen alkalma kitombolni magát hosszabb távon. Er?s a gyanúm, hogy bármerre is vet a sors, ez a nagyvas velem lesz életem végéig. Ugyanolyan konokul ragaszkodom hozzá, mint amilyen rendíthetetlenül falja ? a kilométerek tízezreit, egyiket a másik után...

Hibalista

- els? lengéscsillapítók, fékbetétek

Ide hordtam szervizbe

Az unokatestvérem autószerel?, de csak hetest kap, hogy lássa van még hová fejl?dnie. :-)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 98000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Nexia 1.5 16V GLX Következő autója? Mazda Xedos6 2.0
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1987

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)