Nem őrült szerelem, de jó házasság
Szöveges ítélet
Mikor autót kerestem, nem túl drágát, de viszonylag méreteset akartam (család). A kétezer köbcis, 91 körüliek voltak akkor ebben a vezetők. Lett volna (kicsit olcsóbban is) Opel Vectra ebben a ketegóriában, de mikor megláttam a Mazdát, a kérdés eldőlt. Nagyon tetszett a formája.
Kényelmes (az ülések plusz állítási lehetőségei, ülésfűtés, elektromos ablakok, nagy tér, gyújtáskulcsvilágítás, ajtófények, külön kapcsolható 2 plafonlámpa... 91-es kocsiban nem rossz dolgok).
Baromi méretű csomagtartó. Normál (2,2 m) karácsonyfa csukott csomagtartóval szállítható!
Jól is megy; emelkedőn is gyorsul, a 140-150-et tartósan szépen viszi 4000 körüli fordulatnál. Előzni is lehet vele.
És mondom, nekem kimondottan tetszik.
Sajnos, kicsit sokat eszik. Főleg, mióta a hidegindító szarakodik. Városban, illetve autópályán 140-150-nel 11-12 liter újabban. Országúton egy fővel max. 100-zal egyszer 7 liter körül voltam. Strapabíró, megbízható, multifunkciós. Ha lenne pénzem egyszer igazán rendbe szedetni, nagyon vagány lenne. Sajna a 3 gyerek nem fog gyerekülésestől beleférni, úgyhogy lehet, cserélnem kell.
Hibalista
- Vétel után az első műszakihoz: szilentek, kézifék, féktárcsák, fékbetétek, olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, aksi mittomén... márkaszervizben (én kis naiv, de hát első komoly autó) 350 eFt (800-ért vettem...).
- Később: kipufogódob csere 15 eFt; kuplungtárcsa csere; hűtő csere 30 eFt; szélvédő csere 45 eFt; termosztát csere 8 eFt (továbbra is rossz); első lámpák és indexek (repedt, foncsor feljött) cseréje 40 eFt (magam szereltem be).
- Vétel óta csöpög az olaj a motorból és a szervóból, rossz az ülésfűtés, kontakthibás az elektromos ablak, hidegben vacakol a központi zár. Ezeket még nem csináltattam meg, valahogy mindig elmaradt. Később kezdte a szarakodást a hidegindító, de még eddig nem fűlött a foga hozzányúlni egy szerelőnek sem, és én sem erőltettem; de már muszáj lesz. Rohadozik a hátsó sárvédő és a küszöb. Esőben befolyik némi a víz a csomagtartóba.
Ide hordtam szervizbe
Először márkaszerviz, ahol tapasztalatlanságom okán iszonyatosan átvertek és lehúztak. Utána Egerben a Deméndi utcai sufniszerviz, ahol kelletlenek, lassan és rosszul dolgoznak, emellett hazudósak is; de legalább nem drágák.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Birincsik Szerviz, Eger
A főnök kedves, közvetlen, készséges. Elég jól felszereltek, gyorsak. A szerelők esetenként sajna itt is trehányak és hantásak kissé. Közepes árú hely.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 601 Lim. | Következő autója? | Valami egyterű? VW Sharan, Mitsubishi Space Wagon? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
