Megbízható unalom
Szöveges ítélet
Édesapámé volt az autó, ő volt a 3. tulajdonosa, ismerős karosszéria lakatostól vette, tehát nagyjából rendben volt az autó.
A futóműve nem szerette a magyar utakat, kétévente fel kellett újítani vagy az első, vagy a hátsó futóművet.
A motorja nem volt egy erőgép (90LE), de alul nyomatékos volt, a pörgetést viszont nem szerette.
Egyszer GPS szerinti 178 km/h-t mentünk az autóval 4 személlyel, csomagokkal, ami a 20 éves géptől több, mint elég volt.
Olajat 8000 km-enként cseréltünk benne, meghálálta, ugyanis 270.000-nél nem ette az autó az olajat. (Mondjuk eléggé kímélve használtuk)
A fogyasztása változó, volt hogy 5.5 litert kért folyamatos 70-nél országúton, de a téli munkába járásnál ez felkúszott 12-re.
Párszor kipróbáltuk etanollal is az autót, átalakító nélkül. Hidegen nem szerette, meg-megtorpant, nehezen indult, ám üzemmelegen csak kicsit erőtlenebb volt, mint benzinnel, de működött korrektül.
A japánbetegség kijött rajta is, nevezetesen a korrózió. A tetőablak széle és a két hátsó sárvédőív cserére szorult.
Átlagos autó volt, viszont sosem hagyott cserben. Alkatrészt kicsit nehézkes találni hozzá, és nem is túl olcsó, de kitartással mindenhez hozzálehet jutni.
Hibalista
- Kuplung munkahenger: 18.000 Ft - Szélvédőcsere: 60.000 Ft - Futóműalkatrészek: lengőkarok, féltengelyek, gömbcsuklók, lengéscsillapítók, - kerékcsapágyak: 50-60.000 Ft - Plusz apróságok: izzócserék,ablaktörlők, csomagtér-kitámasztó teleszkópok, bal első ablakemelő motor, koccanás után két első fényszóró( utángyártottak voltak, beáztak), hátsó sárvédőívek, tetőablak csere (mindkettő rohadt)... - - - -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1985. 626 | Következő autója? | Galant |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
