A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1987-1996)

626 2.0 D GLX (GD) Hatchback 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazda donor világjáró

Szöveges ítélet

Én vagyok a tulajdonosa, a Mazda 626 világjárónak https://nepitelet.hu/autok/mazda/626_1987/mazda_626-_a_vilagjaro/ . Az is 1990-es évjárat, csak az új korától a háztartásban van. Ezt 2010 áprilisában vettem Stájerországban (Grác mellett), 110.000 Ft-nak megfelelő €-ért. Nem azért vásároltam, mert rossz volt a másik, csak gondoltam nemárt, ha van tartalék (de annyira jó állapotú volt a donor is, hogy haszálatba vettem). Az autó első 4 évében alig használtam, mert nem volt levizsgáztatva, riktán cseréltem a rendszámot az eredetivel mert színben motorban mindenben ugyan olyan a két 626-os (beige ezüst szürke metáll), egyedül a VIN utolsó 4 karaktere különbözik. A gyártás szerint ez (a donor), 1989.12.25-én jött le a hirisimai gyártósorról, vagyis karácsonyi gép. Az eredeti kb. 2,5 hónappal fiatalabb (AAE-959). Egyszer a rendszámcserét megszívtam, a magyar-ukrán határon, az ukrán vámosnál fennakadtam, az alvázszám plakettje, át volt csavarozva, de az alvázba ütött számot szigszalaggal leragasztottam. A tüzetes ellenőrzés oka, az volt, hogy egy hete is jártam a 626-ossal Ukrajnában, és az urkán vámos informatikai rendszer szerint a kocsi még nem hagyta el az országot. Vagyis admisztrációs hibából adódóan Asztélyban nem ütötték ki. Szerencsére kishatár volt, és a vámparancsnokkal kiderült volt közös ismerősünk. Megigértem, hogy megmutatom az eredeti kocsit, és többett nem rendszámozok. Ezt az esetet megelőzően a Balkán összes országában jártám (SLO, HR, BIH, MNE, AL, MK, RKS, SRB, GR,BG, RO), a donorral. 2014-ben húgomnak helyeztük forgalomba, munkába járáshoz tökéletes volt neki. 2018 közepéig használta, mikor felköltözött a fővárosba. A 4 év használat a húgomnál, eseménytelenül telt, főként a Dunántúlon használta, ritkán ment vele külfölre. 2018 őszétől szervezek egy nagy szabású kulturális zarándok futamot a Szentföldre, mivel a szíriai polgárháború miatt a rövidebb út nem járható ezért Irakon keresztül mentem 15.000 km-rt 2019 márciusában a donor kocsival. Szinte eseménytelen volt az út egy generátorszíjcsere és szíjfeszítőcsapágy volt a hibám. Az idősebb kocsik, használatára ösztönzök szinte mindenkit, mivel így ártunk a legkevésbé a környezetnek. Amennyiben 2-3 évente cseréljük az autókat ösztönözzük az autógyárakat is a gyártásra, és a régi autók fenntartási költségei is jóval költséghatékonyabb, mint egy újabbal járni, aminek nagyobb az amortizációs értéke, az alkatrész árakról nem is beszélve. Az iraki útróla a donor Mazdámmal, majd a blogban kifejtem részletesen (utazocsalad.travel.blog). Összességében annyit elmondhatok, hogy az út több mint felén nagyon leterhelt volt a kocsi, mivel Törökországba vittem több mint 140 kg érmét beváltani (1 lirás, 50,25, és 10 kurusok), plusz sátor csomagok, és három fő, Georgiában 5 fővel mentünk. 6 liter felett terhelten sem fogyasztott a kocsi, még a Balkán szerpentínjein sem. A kocsival rekord fogyasztást mértem az iraki kurdisztáni Irbrahim Khaliltól a georgiai Ahalkalakiig, 1180 km alatt 52,5 l-t fogyasztott, vagyis 4,77-re jött ki az átlagfogysztás, a Cizre- Siirt-Sirnak- Bitlis-Tatvan- Agri- Kars- Ahalkalaki útvonalon, amelyen 3 db 2200 méteres hágót is átszelltem, kb. 20 indítással, hóban, fagyban, esőben, 2 nap alatt. Ennél picit rosszabba fogyasztást mértem 4,85 az oroszországi Kalinyingrád és a felvidéki Árvavár közti szakaszon. Le a kalappal a 30 éves technika előtt, a török, bolgár, iraki autópályán mindenhol a maximális megengedett sebességgel haladtam. Egy helyen Konya fele Törökországban teszteltem a végsebessét kb. 175 km/h-ig mertem vele gyorsítani. Az eredeti Mazdával mentem óra szerint 200-at is még néhány éve, ez persze GPS szerint mínus 15-20 km/h. Iraki Kurdisztán különban a 626-os GD-s platform kánaánja. Zahkhóról Szulejmánijáhig, nem lehet látni olyan utcát, hogy ne állna egy ilyen 626-s, sok ellenőrzőponton helyinek néztek. Az iraki kurd 626-osok 90%-a még az öbölháború előtt, a száddámi rezsim idejéőtől használják napi szinten. Túlélve az embargót, a bombázásokat, a háborút. Ez is bizonyítja, hogy a 626-os Mazda történetének legsikeresebb szériája volt a GD platform. A GE-s sokkal rosszabb volt anyagminőségre, a GC-sek még futnak Kasmir egyes részein.

Hibalista

- Az autó vásárlása után egy szerbiai (szerémségi és délvidéki) út alatt vettem észre, hogy telitanknál folyik a gázolaj. Az üzemanyagbetöltő cső szellőztetőcsövei el voltak rohadva. Az üzemanyagbetöltőcsővel együtt cseréltem a tankot is (éppen akció volt a Lángnál). - - kopóalkatrészek, fékbetét, fékpofa, féktárcsa, elsőlengőkarok, alsógömbfej, stabilizátor szilent, és pálca, szilentek... - - rozsásodás, 24 éves korára megérett a két küszöb cserére, de ne csodálkozzunk, mivel osztrák (stájer) kocsi volt, és szinte sófürdőben úszott a kocsi az élete első 19 téli szezozjában. Ezt a III. generációs 626-st (Capellát) a Mazda még 6 év átrozsdásodási garanciával forgalmazta. Ez a generáció nagyon népszerű volt az osztrákoknál, és természetesen a németeknél is. Kevesen tudják, hogy 1990-es Frankfurti autókiállításra, a Mazda lábon hozta el ezt a GD-s verziót 3 darabot 2 benzines és egy szívódízelt (+ egy kisérő kisbusz E2200-s), német rendszámmal, Hiroshimától Frankfurtig, a Szovjetúnión keresztül. Egy rövid kisfilm is elérhető az útról. - A Mazda Autógyárnak nem a '90-es út volt az első nagyobb szárazföldi útja Frankfurtba, 1977-ben két 323-asal mentek Európába a déli úton. Tokió-Szingapúr hajóval. Szingapúr- Kuala Lumpur- India (Kalkutta- Delhi- Amritsar)-Pakisztán (Lahore-Rawalpindi-Peshawar-Khyber-hágó)- Afganisztán (Kandahár-Herát)- Irán (Mashad-Teherán-Tabriz)- Törökország (Agri-Erzurum- Sivas-Istanbul)- Bulgária- Jugoszlávia- Ausztria- NSZK - A japánoknál a 13 szerencseszám, és 13 évente megismétlik a szárazföldi utat Európába, 1977 (2 db 323-as) után 1990 (3db 626-os, és egy E2200), és 2013-ban (8 db 3-as) volt cirka 15.000 km-es útjai voltak eddig. Valószínűleg 2026-ban lesz a következő 16 db 6-os Mazdával. Az 1977-es úton a két 323-as erősített futőművel és nagyobb tankkal indult el (nyugat-német mettmanni rendszámmal), 1990-ben széria 626-ossal átépítés nélkül (nyugat-német leverkuseni rendszámmal). A Mazda németországi központjai változtak, és előre lerendszámozták, a központban. - Néhány útifilm a Mazda 1977-es túrákról: https://www.youtube.com/watch?v=ueslBs0uxo0 https://www.youtube.com/watch?v=ogLjqjfioHk - https://www.youtube.com/watch?v=kx44CKYexMo https://www.youtube.com/watch?v=V1jCl3lf6bg

Ide hordtam szervizbe

A szerelők mindig nehéz helyzet volt. Itthon nem szeretik a japán kocsikat szerelni, sokan nem értenek hozzá, mivel rikta modell. Pesten egy ismerősöm segített szerelni. Vidéken Fehérváron voltam vele ritkán autóvillamosságisnál, és Zalában a Mazdás Norbinál volt. Külföldön: kb. 8-9 éve volt vele problémám, mivel nem szerette a montenegrói étolajat, rátankolás segített.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

2019-ben Irak fele menet, Kiris után Gaziantep előtt megállt a generátor szíjfeszítő csapágya, ezért, elégett a generátorszíj. Az autó két 65Ah-s akkumulátorának köszönhetően még közel 500 km-rt sikerült elmennem töltés nélkül. Némi világítást is használva 11,7 V-ra süllyedt a feszültség. Nuszájbinnál, közel a szíriai kurd határhoz cseréltettem a csapágyat és ékszíjat, 100 TRY volt a javítás, kb. 5000 FtGeorgiában, Kutaiszti mellett, közel 30 évesen akartam cseréltetni a gyári lengéscsillapítókat, azonban nem volt alkatrész, ezért felújítattam. A szerelés közben kiderült, hogy a jobb oldali rugóm már törött volt (nem is ereszkedett meg a kocsi, a törött rugóval). Új 626-os rugó nem volt, ezért méretben hasonló Nissan Seréna mikrobusz rugó kerültek előre. Hátul maradt a gyári rugó. A lengéscsillapító felújítás jobb első felén nem sikerült, mert már 500 km-rel a felújítás után elfolyt az olaj a lengéscsillapítóból. Ott volt a törött rugó is túl sokat mehettem törött rugóval, ezért hegeszteni kellett a felújított lengéscsillapítót. Azonban a 4 lengéscsillapítóból most 3 működik. Kutaisziben a 2 új rugóra, a 4 felütközésgátló gumibakra, a 4 lengéscsillapító porvédőre, a felújításra és a szerelésre 320 GEL-t fizettem, kb. 33.500 Ft-ot.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mazda 626 világjáró- (népítéletben) Következő autója? 8
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1987

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)