A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1987-1996)

626 2,0 GLX Diesel (GD-s) 

Az ítélet értékelése
4,7(20 db)

Mazda 626- A világjáró!

Szöveges ítélet

1990 augusztus elején vásároltuk újonnan Ausztriában, Frauenkirchenben/ Boldogasszony településen. Az előző kocsink is Mazda 626-os volt, de az benzines és GC-s, ez pedig GD-s és Dízel. A kocsi vásárlása előtt szemeztünk a Toyota Camryval és Carinával,azok is nagyon megbízható és strapabíró kocsik, már a történelem megmutatta, de a Mazda felszereltségben verhetetlen. Az autót én választottam ki akkor 10 évesen, apám használta a kocsit az első 10 évben. 12 éves koráig öreganyám nevén volt az autó az ő haláláig, mivel a nagymamám mozgássérült volt az egyik lába 29 cm-rel rövidebb volt és parafacípőt hordott, így az ő nevére hoztuk be vámmentesen 1990-ben. A kocsi előnyei, az RF motor, a nagy hűtő, kényelme, és nagysága. Ez a kocsi egy ml olajat, az életben nem evett, pedig, kapott már mindenfélét (API CC, API CD, 10 W40, 15W40, 20W50, 25W60,), ugyanez igaz, az üzemanyagra is (100.000 km-rt) csak HTO-val ment, de szereti az étolajat, a kerozint vagyis szinte mindent. A kocsi 10 éves koráig átlagos felhasználásnak volt kitéve, vagyis sima családi autóként funkcionált 2000-ig. Sajnos 2000-ben és 2003-ban volt két frontális ütközésem (az egyikben én voltam a hibás). A kocsi a két ütközésben keletkezett károk minimálisak voltak, vagyis hűtőjavítás, lámpacsere, motorháztető csere. A motor a két karamban szerencsére nem sérült.
A mi Mazdánk, 62 lóerejét sokan leszólják. Sajnos, aki leszólja, az nem igazán érzi ezt a kocsit, mivel finoman kell neki adagolni, de ha egyszer begyorsul simán lehet vele menni 130-140-es átlagot. (pl. Párizs - Budapest 1500 km sietősen 11 óra alatt megvolt). Nem nagyon volt kímélve a Mazda járt sokszor nagyon rossz romániai, moldovai és ukrajnai utakon. A lengéscsillapítók szerencsére még bírják, meg a futómű is.
2007-ben egy hosszabb 42.000 km-es túrával teszteltem Indiáig, (Szerbia,Bulgária, Törökország, Szíria, Grúzia, Örményország, Irán, Beludzsisztán, Pakisztán és Kasmír érintésével). Ezt a 9 hónapos tartós igénybevételt, sikerült megúszni, pár gumicsere, és egy kuplungtárcsa cserével. Annak ellenére, hogy -20 foktól +53°C-ig a motor rendületlenül ment, sivatagon, kőmezőn, úttalan kasmíri utakon, egészen a kínai határig a Karakoram főúton 4780 m-es magasságig, a Himalájában. Kasmírban, a Karakoram főúton sok VW, Peugeot, Bedford elakadt, de a Mazda megbirkózott a leszakadt gleccsereken való átkelésekkel is. A hűztővíz kiegyenlítő tartályába alig kellett utánatöltenem, (még 50 fokban sem).
Aki ismeri ezt a típust a GLX-et, tudja, hogy milyen alacsony fekvésű kocsi. Én 185/70 R14-es gumit használok, de, ezzel is, sokszor nehéz volt átkelni a 30-40 cm-es "fekvőrendőrökön" és a kőrengetegeket, az uttarackhandi földcsuszamlásos rész volt a kocsinak a legnehezebb 250 km 11 óra alatt, de teljesítette.
Én rengeteg kocsit vezettem tartósan, de még az új Mazdák sem olyan strapabírók , mint a régiek. A Mazda és a Toyota a világ legstrapabíróbb járművei (de csak amelyiket még Japánban gyártanak, mert a Dél-Afrikai, ausztrál, vagy törökországi összeszereléseknek meg van a minőségi rovása). Mondhat bárki bármit, a világ legszarabb útjain Afrikában és Afganisztánban Toyoták és Mazdák róják az utakat (általában 20 évnél öregebb dízelek), nem véletlenül, mert ezek a legmegbízhatóbb kocsik. (pl. Azad Jammu Kashmirban nagyon népszerű a régi Mazda 929-es első szériás, és a Mazda T4100-as 7,5 tonnás teherautók.) Azóta lakóautóztunk egy Mitsubishi Canterrel, de sajnos az sincs olyan minőségben mint a 626-os.

Hibalista

- Rendszeres karbantartás: olajcsere, olajszűrőcsere 10.000 km-ként, fékbetét, levegőszűrő és gázolajszűrő 40.000 km-ként. 175.000 km-nél flexibilis cső (a középső kipufogódob előtt).Kuplungtárcsa, az Elburz-hegység után (Észak - Iránban) - Izzítógyertyák, féktárcsák cserélve 241.000 km-nél. Generátor jeladója, mert nem bírta, a vízforraló terhelését, + pár elektromos kábel +relék, biztosítékok (de ezek a nagyon aktív használatnak tudhatók be). - 17 éves korában jelent meg az első rozsda a kocsin, a jobb hátsó sárvédőív belső felén. Azóta sajnos a tetőablakot, és más a küszöböt is kellett javítattnom, igaz azóta eltelt pár év idén lesz 26 éves. Az elmúlt 8 évben fékbetét, középső kipufogódob és féltengelycsuklók, szilentek lettek cserélve. Az első gyári McPharson lengéscsillapítókat 330.000-nél kicserélte egy barát szerelő, pedig padon még 55%-os volt mind a kettő. A rugók, toronycsapágy és a felütközésgátló is új lett, a hátsó rugók meg a legéscsillapító még gyári. Kiváncsi vagyok mikor jön el a csere ideje. OT-ra biztos elviszem, pedig sokat jár Ukrajnába, Oroszország, Grúzia, Örményország útjain.

Ide hordtam szervizbe

Mindig változik, mert ebben az országban nincs megbízható becsületes szerelő! Nem lehet megbízni nem csak a szakszervízekben, de, a régi motoros ismerős szerelőkben sem, mert, ez nem egy Opel, ez Mazda, ehhez meg elég kevesen értenek. Az a biztos szerviz, ha az ember látja, hogy mit cserélnek és mit nem, amit csak mondanak, az olyan, mintha nem is lenne. Szervizelném én is, csak sajnos nincsen aknám.Azóta, ha van időm a szűrő és olajcserét én végzem. Éves szinten 50.000-nél többet még mindig nem költök a kocsira, mostanában keszthelyi szerelőkhöz járok ha kell valami. Külföldön szerelőhöz ritkán járok. Azonban karosszériáztatni külföldre fogom a következő években, sajnos itthon az árak is elszálltak, a minőség meg tróger szinten van. Batumiba, harmad áron 10-szer jobb minőségben dolgozik egy fényező.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Autóvillamosság: 18 éves kora után pár elektronikai hiba volt. Izzítógyertya csere először 245.000 km-nél. Pár biztosíték csere. Tavaly a cserszegi karosszériás rajt felejtette az akkusarut, a 80 A-es főbiztosíték szétégett. Párszór lett tisztítva kormánykapcsoló, a fényszóró nem mindig működött. Az ablaktörlők, elektromos ablakemelő, és az elektromos tetőablak, megy rendületlenül. 2008-ban volt egy vezess.hu-s cikk a kocsiról de a telfonos interjú elég szarul sikerült ezért nem is reklámozom. Párszor volt, hogy rendőr is megállítótt, hogy megnézze milyen jó állapotban van a kocsi. Van a csalában más modern autó 2014-ben vásárolt új Prius + hibrid egyterű, de az sincsen minőségben sehol a 626-oshoz. Megnézem hogy fog kinézni a Prius az újrahaszonított anyagjaival 20 év múlva. A belső műanyagjai, és ülései addigra már sehol sem lesznek. Ez a Mazda elnyűhetetlen. 2010-ben vettem egy donort Ausztriából kevesebb km-rel, de nem kell hozzá semmi. A donort meg a húgom használja Fejér megye útjain. 2008 óta, mikor írtam ezt a népítéletet azóta családot alapítottunk, véletlenül a gyerekek nevei sorrendben az autó rendszámára 100%-ban hasonlít pedig, útólag jöttünk rá a hasonlóságra. A 626-os rendszáma AAE-959 (1990-es), a leányaink nevei Ajsa, Alina és Enna. Még mindig ezzel hordjuk minden hova, pedig van MPV is a családban. Igaz abban jobban elfér a három gyermekülés egymás mellett, de a 626-osban is éppen hogy megoldható. A világjáró 626-ossal leginkább, Zala, M7-es vonala, és az A4-es szlovén autópályán fordul meg manapjág. Tavaly volt egy kalinyingrádi/königsbergi túrája február elején, az orosz/lengyel határtól a Kárpátokig, vagyis a lengyel/szlovák határig, télen 4,9-es átlagfogyasztás jött ki fűtéssel, megállókkal. Igaz 110-nél többet nem mentünk, mert sima főúton mentünk. Idén lehet, tervezek nyugat Kazaksztánt, de majd meglátjuk. Japán belpiacos kocsiért biztosan megyek Batumiba/Adzsáriába februárban és mi három gyerekkel is utazunk 7, 3 és 1 hónapos.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 26 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 361000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 626 GLX 2,0i (GC-s) Következő autója? Biante
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1987

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)