Kitartó, hűséges darab
Szöveges ítélet
A gépet 13 évesen vettem az órában 140 ezer kilométerrel. Nem tudom mennyire volt ez reális, de mivel az első féktárcsákat 180 ezernél lettek cserélve és nagyon eredetinek tűntek, japán gyártásúak voltak, ezért talán reális lehetett benn a km. Az elején néhány dolgot rendbe kellett tenni, szíjak, fékek, féltengely, szakadt lengéscsillpító gumi. Aztán következtek az eseménytelen kilométerek sokasága, csak olajcsere, gumicsere, szíjak, légszűrő ilyesmik. Nagyobb szívás volt a radiátor szivárgása, elég rossz helyen van, az eész műszerfalat ölbe kell venni, hogy hozzáférjen az ember. Egys zelephézagállításnál, amit történetesen nem családi szerelő-körben valósult meg letörték a vezérműtengely egyik oldalirányú mozgását gátló peremét, amit persze elsumákolt a "tisztelt" szervíz. emiatt később a tengely egyik csapágya törött. Ez nem az autó hibája volt. A javítás leleményes volt, a hiányzó rész fel lett hegesztve és esztergálva utána. Azóta is szépen fut a bontott csapággyal párosítva. Ennyit az elmúlt 94ekm eseményeiről. Nem túl sok egy 17 éves kocsitől. Rettentő jó az uttartása, de kicsit feszes a rugózása. Alacsony autó, faterom nehezen száll be, néha a kédergumit is lebontja..:-). A mérete pompás, elöl roppant kényelmes, az ülések jól tartanak, hátul kicsit szűkös. Nekem 5 ajtós van, órási csomagtérrel, egy mosógép három személlyel utaztatva se nagy ügy. A lámpái nem túl erősek, meg vannak mattulva igazándiból, de 12EFt-ért van utángyártott. A bal hátsó sárvédőív már megbarnult kissé, de a rozsda másutt nem nagyon talált rajt fogást. Nagyon megbízható jószág, még sehol sem hagyott ott 17 éves kora ellenére, étvágya vékonyka nyáron hosszú távon 4,9l/100km szürcsölget 100-as tempot tartva, de az átlag 5,5liter. Kicsit lomha, de a 123D Mergához képest sportkocsi. Lehet vele lendületesen autózni, csak a gázról nem szabad lelépni közben, ilyenkor sem kezd el inni túlságosan. Télen első izzitásra indul a legnagyobb hidegben, mégcsak új izzítógyertyákat se kért. A reggeli hidegben elégedett mosolyt csal a képemre, amikor a Mondeo egynyóc D köszörülget a jó kis Mazda egypöccös indítása mellett. Asszem még nyomok bele mégegy százezret, aztán rástartolok egy 6-os D-re.
Hibalista
- -Gyújtáskapcsolóbetét csere, a gyári elkopott egy bontottal üzemel szépen
- -Fűtőmotor relé kábelcsatlakozó repedt el
- -Adagoló fedél tömítés csere, eresztette a gázolajat
- -Hátsó lengescsillapítók zárócsavarjai kilazultak, egyszerűen meg kellett húzni Őket
- -Külső féltengelycsukló csere, hanyag előző tulaj nem vette észre a szakadt gumiharangot
- -Fűtőradiátor eresztett
Ide hordtam szervizbe
A Bátyám javította
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 94000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 127 1,3 Sport | Következő autója? | Mazda 6-ot vennék 2,0D 136LE verzóban |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
