A nagy, tepsi...
Szöveges ítélet
2003 ban vásároltam az autót 400,000.- kemény hazai valutáért. Első útján Győrtől - Komáromig a pályán bizonyította, hogy megérte a pénzét. Erős késésben végig végsebesség közelben bírta a tempót.
Nem sokkal vásárlás után, eljött az első szerviz ideje. itt mindent kicseréltünk ami kophat, + kapott egy új váltót. 2009 ig csak és kizárólag a kopó alkatrészeket és az időszakos olaj és szűrőcseréket csináltam meg rajta. Zöldkártya vagy műszaki vizsga mindig flottul ment. Megjárta Montenegrót, Szlovákiát, Ausztriát, meg Mo. ot keresztbe kasul. Gazdagodott rengeteg Km el. Sajnos időközben utolérte 1x a vég is. Azaz a párom ért vele utol egy teherautót. A vas gyűrődött, Párom sértetlenül megúszta. Hál istennek családon belüli segítség érkezett a a talpraállításhoz. Hamarosan újra gyűrte az aszfaltot. Meggyőződésem, hogy a 6 év alatt ráköltött kb 200.000.- Ft MINIMÁLISNAK mondható.
Szóval megbízhatóság nálam: 5*
A külső és belső megjelenés elég szubjektív dolog. nekem nagyon tetszik a szögletes sedan forma. Nagy, lapos, tepsi. Az utat fogja rendesen. Erről a kor (1989) csúcstechnikájú futóműve gondoskodik. Fékeknél sajnálom hogy hátulra még dob került és persze ABS nélkül. Sokat segített rajta a Brembo tárcsa/textar betét kombináció. Hátul oldalanként több független legőkar található. Elképzelhetetlen hogy valahol valamikor is csak a legkisebb bizonytalanságot mutatná! Kormányzás szervós de kellő visszajelzést ad a kocsi elejétől. Váltója rövid úton jár és még mindíg klasszisokkal jobb szinte bármely új Francia autónál. Pontos, kellően súlyos. Persze nincs meg benne egy roadster közvetlensége de mindenképp közelebb áll hozzá mint a "keverem a kását" típusú kocsikhoz. Rükverc néha megreccsen. Ez ilyen. A motor maga nem egy kiemelkedő konstrukció. Elvileg 90 Le. Nem megy rosszul de egy mai 2000 ccm Diesel vagy Benzines autó úgy megy el mellettem mint sérült vadkacsa mellett a TU-147 es. Persze a min. 93 Le-t felmutató Suzuki és egyéb kis köbcentis csodák nem esznek meg. Nem egy tipikus "Bolyracer" verda. Aki felvágósdit akar játszani és csak igen kevés pénze van az inkább vegyen valami hangos Ladát. Arra hamarabb odafigyelnek és ügyes sofőr alatt még dobja a "keresztet" is. ;)
Ennek a kocsinak az erőssége a hosszú táv. 1200 Km levezetése után is bírtam járni emberszerűen. Az ülésen több tekerentyű van szinte mindenki megtalálja a nyerő kombinációt (nem úgy mint az 5-ös lottón). A fogyasztás rekord 6.8L/100 Km. Szigorú 110, autópálya. A negatív 12,7 Bp. belváros. Átlag valahol 8 körül.
Összefoglalva : Yes, újra megvenném még így 20 évesen is.
Hibalista
- elöregedett vízcső, váltó, vezérlés, +kopó alkatrészek: 55.000.- (2003)
- stabilizátor szilentek, féltengelyek, vízpumpa, termosztát, vezérlés, gyertyák, fékbetétek, féktárcsák, összes szűrő, összes olaj, lakatos munka, műszaki vizsga, 2 hátsó lengés csillapító. 101.700.- Ft (2009)
Ide hordtam szervizbe
Mazda márkaszerviz Komárom. Csak jót tudok mondani!!!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 192000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 126 | Következő autója? | BMW 740i (E38) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
