A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1982-1987)

626 2.0 GLX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

VERSENYÖSZVÉR

Szöveges ítélet

Apám vette a gépet 1986-ban Németországból. 20000 márka volt. Ez kb. egy 1.1-es Fiesta, vagy 205-ös PUG árának felelt meg, egy 320i BMW meg kb. a duplája lehetett kurblis ablakkal (de talán jobb visszapillantót ahoz már adtak). Nem véletlenül vett fél Ausztria ilyen autót! ´90 körül annyi volt sógoréknál, mint most nálunk Suzuki. Ebben ugyanis volt 4x el.ablak, Kp. zár, Állítható kormány, és 10 féleképp állítható plüss ülések(nagyon gusztusosak),belülr?l nyitható csomagtartó, és tank, hátsó ablak mosó, gyerekzár,síkba dönthet? hátsó ülések, 5 bizt.öv,stb.Lehetett volna rendelni tempomatot, szervót, ABS-t, és egy rakás dolgot még. Tud egy csomó apróságot is, például csipog a nyitva felejtett ajtó miatt (ez 2000-ben 1.3-as Swift-nél még feláras volt), világított a hatalmas (500 lit) csomagtér, a keszty?tartó, minden ajtó, stb.
Kezd? keresked?k figyelem:lehajtott hátsó ülésekkel kisárúszállítónak használható!
Menetteljesítmények: 1986-ban döbbenetes volt. Én 1998-ban kezdtem használni, friss jogsival, autóversenyz?i ambíciókkal. 18-évesen úgy vezettem, hogy remeg? lábakkal szálltak ki mögülem a belevalóbbak is, "ez örült","többé nem ülök be melléd"megjegyzések kíséretében.Ma már bánom, és hálát adok az égieknek, hogy soha nem okoztam súlyos balesetet. Lényeg a lényeg, ´98-ban ahogy átraktam 2-be 60-nál, és leugrottam a kuplungról, akkorát rántott, hogy az egyébként nem zörg?s m?szerfal roppant egyet, és 2-esben füstöltek a kerekek a száraz aszfalton, jó gumikkal. Máig nem értem, honnét jött ez az erö, azóta vezettem nagyon gyors autókat, a mostani is 2x olyan erös papíron, de ilyet egyik se csinált. A (meglévö) szervizkönyv csak a menetteljesítményekröl, és a motor adatairól nem számol be.Egy ´86-os katalógus szerint 10.0 a gyorsulása, és állítólag mindössze 100 Le, 168 Nm. A mostani adatbázisok szerint a végsebessége nevetséges 185 km per h
Hát nem tudom. A mienk 2000-ben simán legyorsulta (többször is)haverom Stratus-át (2.5, 163 Le, 40ezer km-rel)
És bár lehet, hogy sietet egy kicsit az óra (már 5 éve nem müködik, mert egy kontár elbaszta), de tudom, 3500-nál 140-et,4000-nél 160-at ment, és egyáltalán nem er?lködött, csak 5500 környékén volt már nehezebb feljebbtornázni a fordulatszámot. Véleményem szerint talán a 200-at is megfutotta.... A gyorsulása pedig fénykorában szerintem 9 mp alatt volt!!! Mostanában már nem megy annyira,(azért 1.6-os Golfok,Astrák ne próbálkozzanak) amin nem is csodálkozom annak fényében amit adtam neki (csoda hogy még m?ködik). de az is eszembe jutott, hogy talán azóta nem megy annyira, amióta nincs ólmos 98-as benyó. Meg az is valószín?, hogy a miénk egy átmeneti öszvér, a karburátoros, és a 120 Le-s injektoros között.A miénk még karburátoros, szivatós, de ha alkatrész kell bele az alvázszám alapján, mindig a leutolsó sorozathoz való jó bele. Talán ez már az er?sebb motor, abból is egy nagyon jól sikerült, karburátorral, katalizátor nélkül. Érzetre legalábbis 150 Le-s volt kb. Ebbe persze belejátszik az alacsony 1060 kg-os önsúly is.
Mondjuk ezeknek a "mazdafeletti" menetteljesítményeknek ellentmond, hogy egyszer versenyeztem egy ugyan ilyen szedannal felfelé a Budakeszi úton, és az egy picit jobban ment.Biztos Generálozott volt, mert nem is füstölt semmit, pedig 160-al küldtük felfelé.
A kormányt k.nehéz tekerni, egy 50 kg-os ember nem is tudná vezetni, de ez se volt mindig így, régebben jól forgott.Az úttartás fantasztikus, száraz úton tkp.képtelenség megcsúsztatani, ?rült sebesség kéne hozzá. F?leg az elöz? szett, nagyon kemény, nagyon feszes Gabriel lengéscsillapítokkal volt komoly! Ezek a mostani Monroe-k szarok, pedig 28000 ft volt darabja.
Írok egy kis negatívumot is a sok ömlengés közepette: hátul nagyon kicsi a lábtér, de azért ha nem nagyon ny?gösek, befér 3 190 cm-es ember. 12 éves kora után néhány veszélyes ponton (hátsó tornyok, küszöbök, ajtók alja) rohad a kassztni, s?t a benzincs? is elrohadt, és folyt a benzin. Érdemes megcsináltatni. Kb 25000 ft oldalanként egy jó lakatosnál Kelenföldön.
Végezetül elmondom még , miket követtem el ellene: Huzattam mindenhol, kézifékeztem mindenhol (csak egy kis bowden utánhúzás kell 10-20 kanyar után, de azt is lehet belülr?l, a kar mellett), 3 hónapot jártam olajsapka nélkül, kb. másfél liter olaj maradt benne, de a motor nem károsodott.Ilyenre máskor is volt már példa egyébként, mert új korátol fogva úgy 5000 km-ként kell bele 1 liter olaj, és néha elfelejtettük. Az olajszür? most 7 éve nem volt cserélve, a benzinsz?r? talán még soha. Vezérm?szíj talán egyszer lehetett eddig, de nem baj, ha elszakad, ugyanis ennél a típusnál nem megy tönkre a motor, csak leáll(szaki mondta hivatalos szervízben).Aztán egy váltóolajcserénél nem lett meghúzva a csavar a leeresztés után.Ekkor következett majdnem 2 év olaj nélküli használat.Bár néha utána töltögettem(nem túl bonyolult, 10-15 perces m?velet)Aztán amikor legközelebb fel lett emelve a hivatalos szervizben odasétált alá a szerel?:"hát ez meg miért nincsen meghúzva?"Egy fejcsoválás, majd húzott rajta 3-at. Miután 2001-ben kavicsos úton befaroltam az árokba 80-al, történt pár károsodás. Ezek egy részét, még ma sem javítattam ki. Utána 1 évig jártam lengéscsillapítók, gömbfejek, és stabilizátorok nélkül. semmi probléma....Sajnos nagy ütést kapott alulról, és ki kellett cserélni az alvázkeretet, meg a motortartó bakot (vagy váltó?nem emlékszem).A hüt? pedig eldeformálódott, és ereszteni kezdett.Azért kibírt még 2 évet a cseréig....
Ma már mind a 4 kerékcsapágy SKF. Az eredetiek 230 ezer km körül bírták.Volt benne olasz is, de az csak 30 ezret bírt.Az önindító szintén 2001-ig bírta. (15 év)
Van benne hátsó ablak mosó berendezés.1986 óta nem volt használva. Aztán 2003-ban, azt mondtam:"próbáljuk ki"Töltöttem bele vizet, nyomtam a gombot, és müködék....
Sajnos kívülröl meglátszanak az autón a Mo-i id?járás nyomai.
Teljesen matt (eredetileg se volt metál), és mivel 2000-ben egy IFA ledarálta a bal oldalát, itt majdnem minden elem cserés, a bal oldali ajtót házilag fújtuk le egy vizsga elött, és az pattogzik le, úgyhogy lassan piros lesz újra..Nagyon cigány az autó!! Mivel most nem használom, úgy esett, hogy állt 1 teljes évet az utcán. Raktam bele akksit, kihúztam a szivatót, indítóztam, és lassan életre kelt. Semmi probléma. -1 fokban 1 év után, újra pöfög. Kár, hogy ma már nem gyártanak ilyen autókat.Bár id?közben BMW-buzi lettem, ha lenne eszem egy Mazda 6-ot vennék.Igaz, hogy az már Ford-termék, de a kiindulási alap mégiscsak megvolt....Ahogyan Önök is láthatják.
Volt egyébként még e mellett 5 Mazdank a családban, azok se voltak rosszak (egyik se robbant le soha), de nem voltak ilyen jók.
Ha valakinek van ilyen autója szívesen tapasztalatot cserélnék:czovekattila@citromail.hu

Hibalista

- 1986-tól 2000-ig: 1 db biztosíték (el.ablak)1989-ben, h?t?ventilátor kapcsoló 1998-ban,Ülésállító mechanika 2001-ben, Önindító 2002-ben. Más nem. A hüt?ventilátor miatt felforrt a dugóban, de haza tudtam menni. 1986 óta nem hagyott ott soha!!!
- A fékekhez úgy 80 ezrenként elég hozzányúlni,
- a kuplungok, és a jó lengéscsillapítók(ezek drágák)100 ezret bírnak.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Óbuda.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Mazda(nem márkaszerviz) a Reitter Ferenc utcában.Lehúzós buzik, ha egyszer összetalálkozom azzal a bajuszossal, szétrugom a seggét!

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 20 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 320000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? BMW 323i Következő autója? marad, de van egy 528i BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1982

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)