A száguldó leopárd
Szöveges ítélet
Legelőször odzkodtam tölle mikor megvettem /250eft 2002-ben 3.tulajtól/ hiszen akkor már csaknem 17éves volt! Legnagyobb megdöbbenésemre a karosszérián alig lehetett 1-2 kissebb rozsdásodást találni, garázsban tárolták és ugy beszéltek rólla mint egy családtagról! Akkor még én csak mosolyogtam rajtuk! A motor pöccintésre indult mérete 2.0-ás hengerenkénti injektoros, 120LE a fogyasztása ebből a szempontból megdöbbentő, átlagosan 8l/100km, autópályán pedig a TEMPOMATOT /igen 20évvel ezelött már ilyen extrát csináltak a japánok/ használva 6-7liter. Az elmúlt 4 évben a motor hibátlanul müködött az olajcserén és a gyújtásállításon kivül aligha kellett vele bármit is csinálni. A szerelőt csak a futomü és karoszéria probblémákkal kellett felkeresni. Köszönet ezért a "jó" magyar utaknak!
Lengéscsillapítokat kellet cserélni, illetve rugokat! Sajnos az egyetlenegy hibát is ezek okozzák hiába probáltunk több tipust is! A hátsó súlyterhelést nem nagyon szereti! Két személynél viszont tökéletes utfekvése van! Mivel sportos auto ezért eleve alacsonyra van ültetve, ez a 210Km/h sebességnél /én ennyit mentem vele mikor Regensburgba kiugrottunk egy fagyiért/ nagyon jó szolgálatot tesz. Egyszerüen tapad az aszfaltra! Cserben sosem hagyott, bármilyen közlekedési helyzettben felveszi a versenyt! Legnagyobb öröm volt amikor Regensburgba kimentünk és a német BMW és AUDI tulajok meglepett arcát láttam a pármilios apuci kocsijában! Nem szép dolog töllük lenézni az öreg autót! Föleg azután, hogy kénytelenek voltak feladni az előzést! Elözésseknél egyszerüen belelapul az ember az üllésbe /ami "csak" 6, ponton állítható/. Extrakból belezsufolták a japánok a szervot a központizárat riasztót a 4 elektromosablakot az imént emlitett tempomatot. Egyedül az elektromos tetőablakot és tükröket hiányoltam rolla. Klima meg ABS ugyebár akkor még nem volt. De mind a 4fék már tárcsafékes! De én mondom igy is egyszerüen lelke van az autonak és én teljesen belehabarodtam! Ha új autot veszek akkor sem adom el, a családban marad! Hiszen az öcsém is imádja, csak neki még várni kell pár évet a jogsiszerzésre!
Hibalista
- 2 első lengéscsillapító: 16.000FT/db /gyárik
- Hátsó rugók, Fékbetétek cseréje, majd kerékcsapágyak
- Kipufogodob:10.000FT/utángyártott
- Évente alvázvédő: 14.000Ft
- Motorháztető: Cserélve bontoból vett autóról
- Bontásra itélt másik auto ára 30000FT
- Érdemes volt megvenni tartalékalkatrészeknek, vagy eleve a négy gumiért csak! Persze még a nagy törvénymodosítás elött! Hiszen mostmár fizetni kell a bontosnak ha ki akarja az ember vonatni.
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | vectra 1.6b | Következő autója? | Mazda xedos9 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
