Sportos "nyiszogó"
Szöveges ítélet
Pozitívumairól írtak már sokan, sokféleképpen, így kár lenne ismételni ezeket. Talán csak annyit, hogy 1 év használat után is a legszebb és legsportosabb kinézetű autónak tartom ebben a kategóriában, nem kell szégyenkezni vele a hasonló egyterűek között, és nehéz visszafogni az embernek a lábát a gázpedálon. Többféle típus hosszas, kínlódós "nézegetése" (egyik sem tetszett igazán) után a M5 azonnali vétel volt, első próba után annyira tetszett a családnak, hogy azután más már szóba se jöhetett.
Előző "családi" autó egy Skoda volt (talán nem is indokolt az idézőjel, akinek volt ilyen, az tudja, hogy pakolhatóság szempontjából egy gumiautó), egyetlen idegesítő tulajdonsága volt, a 6 év alatt is javíthatatlan (szilent csere és márkaszervizes szilikonozós-hegesztgetős fusituning után is) kopogó és nyiszogó futómű. Ezért volt kellemetlen meglepetés, hogy a M5 is folytatta a hagyományt, pár hónap után előlről (bal első kerék) erős koppanó hangok és nyiszogás hallatszott. Pedig a Skoda rossz tapasztala miatt a M5 talán a legóvatosabb vezetőt kapta! Nem kellett sokat gyúrni arra, hogy a M5-öt az ember ütközőig koppantsa, megtette magától is a legkisebb sebesség (5 km/óra) esetén is, ha az autó akár egy kicsit megbillent (pl. egy kikanyarodáskor). Mindenesetre a márkaszervizben garanciában cserélték a szilenteket, ami a motor lehűlése miatti várakozást (kipufogó közel) is beleszámítva több órás program a szerelőknek, meg persze a szerencsés tulajnak. Rossz belegondolni, hogy nem garanciában mennyibe került volna. A szerelő szerint típushiba, de szerencsére nemrég kaptak ők is gyári értesítést a hibáról, így nem kellett sokat magyarázni mi a gond. Azóta nem kopog, de normál személyautós futóműnél hangosabban üt vissza a kátyúkból.
A csomagtérajtó alsó széle bal oldalon 1 mm híján gyárilag hozzáért a lökhárító lemezhez, jobb oldalt kb 1,5 centis rés volt, és annak ellenére hogy a szervizben észrevettük, hogy ferde, és sokáig állítgatták, sokat nem javult, (elég sok parkoló autót néztem már meg, de eddig még nem sikerült egyenest találni), ami elég csúnya, mert a bal lámpa alatt nincs egy szintben az illesztés, és egészében is ránézve ferde. A megoldás, hogy az ember kiszereli mindkét oldali teleszkópot, így könnyen állítható az ajtó, de csak bizonyos szintig, kis ferdeség mindenképp marad. Gondolom a szervizben nem fizetős ügyfél lévén sajnálták rá az időt, otthon több óra állítgatás után majdnem jó. (6 milliós autónál házi garázsszerviz!!). Azért kedves figyelmeztetés volt a szerelőtől, hogy érdemes rá figyelni, a rozsdásodás veszélye miatt.
Tolóajtó egyszer beragadt.
Hidegben nehezen indul.
A tolóajtó alsó vízszintes tömítő gumicsíkja könnyen leszakad, mivel a gyerekek a magasság miatt csak lesúrolásával tudnak kiszállni. A függőleges gumicsík rögzítő patentjai pedig könnyen letörnek, ha a gumicsíknál fogva toljuk az ajtót.
Egyesben induláskor a kerék elindulása után a karosszéria gyakran "késik", különösen, ha állásban kicsit visszagurul az autó. Akinek volt biciklije, lötyögő villával, az el tudja képzelni. Elinduláskor fáziskésés és koppanó hang. Jól látható is, ha a felemelt és sebességbe tett autó kerekét előre-hátra mozgatjuk, kb. 10-15 centis a holtjáték. Szerelő szerint nem hiba, a többszörös áttátelből adódik, érdekes, hogy a Skoda kereke meg se mozdult ilyenkor.
Kettesbe nehéz betenni, de így is nagyon jó váltó.
Festés nagyon könnyen sérül, gally vagy zippzár, de akár 1-2 porszem mosáskor fehér karcot hagy. Ugyanígy a középkonzol ezüst betéte.
A felhelyezett hátsó polírozott fémcsík az első télen (december) csinos felületi rozsdát kapott, azóta minden mosás után vastag viaszréteget kap, ronda, de nem rozsdásodik tovább. Kipufogódob már szintén rozsdásodik.
Tolatóradar sokszor hibásan jelez.
Kár, hogy el lehet vele indulni behúzott kézifékkel, nem szól, pedig azt a Skoda is alapból tudja.
A végére hagytam, hogy sajnos a Skoda és a M5 első szilent hibája után most a hátsó kerék felől jön előre-hátra billenéskor hosszú és hangos nyiszogó-surlódó hang... de ez legyen majd a következő esedékes szerviz problémája... És a szélvédő alja felől érkező nyiszogással már nem is fogom a szerelőt idegesíteni...
Remélem azért senkit nem rettentettek el a fentiek, én mindenesetre most is megvenném :))
Hibalista
- Első szilentek (csere kb.fél nap munka a szervíznek)
- Többi (2 - sok) a véleményben
Ide hordtam szervizbe
márkaszervíz
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi? Volvo? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
