Sport(os) Busz -5 év után (is) 2.frissítés
Szöveges ítélet
Az alapvetően nagyon jó vélemény az autóról a legutóbbi ítészkedés óta eltelt 3 évben sem változott. A formát továbbra is tetszetősnek látjuk/praktikusnak tartjuk,a menetteljesítményekkel -realisták lévén- továbbra is elégedettek vagyunk.77 és fél E km futástelj.kb.60%-át helyi/helyközi üzemmódban,a többit általában hosszú távon tette meg a kocsi.Tökéletesen megbíz6ónak bizonyult minden évszakban,akár többE km-s folyamatos használatban is.Ami korábban sem tetszett:a beltér anyagai lehetnének igényesebbek és festésük karctűrőbb.Sajnos néhány terjedelmesebb műa.panel hidegben már zörög/rezonál -bár nem vészesen.
Az 1.km-től kezdve -kis sebességű haladáskor terhelésváltásnál hall6ó- motortartó-bak hang mit sem változott -de nem tudtam megszokni.Csak az éves szervizekkor esedékes folyadék és szűrőcserék jelentettek költséget(60E-nél gyertyacsere),na meg a benzin-pénz.Az átlagos fogyasztás nem tatás,de nem is boyracer stílusú vezetés mellett lakott területen belül 8lit/100km alatt tart6ó,az összesített fogyi-átlag 7,5 lit.(ebben full terhelt/pakolt, tető-boxos,hegyen-völgyön autópályás,klímás ill.téli hosszú utazások is benne vannak).A marketing-ihletésű leghátsó,ún."3.-ülés sort",azaz a dupla segédülést még az 1.nyáron kiszereltem(5 db 8-as csavar kihajt)és 12 mm-s minőségi rétegelt falemezből saját készítésű sablon alapján csomagtér-fenéklemezt vágattam,masszív/olcsó padlószőnyeggel fedtem.Eredmény: mínusz kb.30kg "ballaszt"-súly(sosem használtuk ezeket a szükség ülés-padokat)és plusz kb.30 liter csomagtartó-térfogat.Előző Mazdánkkal,a 6-ossal ellentétben még korróziós probléma sem észlelhető.
Ja,igen:és ez az autó már rég ki van fizetve...
Hibalista
- Semmi,de tényleg SEMMI hiba nem volt eddig,még 1 nyamvadt izzó sem égett ki(nem mintha ez hiányozna)! - Bár az első/hátsó kanyar-stabi szilentek 0 fok körül már az első télen éktelenül nyiszorogtak/recsegtek(tudomásom szerint MINDEN 5-ösön)és a japánoknak 3 év kellett(a 3.gari-ban cserélt garnitúra),h normális szilenteket gyártsanak az 5ösökhöz. Amúgy még a lengéscsillapítók és a fékbetétek(ez utóbbi persze nagyban használati mód/vezetési stíl függő)is gyáriak jó állapotban. -
Ide hordtam szervizbe
helyi csapat -bár már nem márkaszerviz- de korrektek
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 77500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | még gyúrhat rá az autóipar |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
