JAPÁNOK IS HIBÁZNAK
Szöveges ítélet
Eddigi legnagyobb autóm, egy 323f és egy Ford Fiestám volt ez előtt. egy álmom teljesülését láttam, míg nem kezdetem autózni vele. Nagyon jó vétel volt, ha csak a vételárat tekintjük, akciós szalonautóként 0km-rel jutottam hozzá.
Elfogadhatóan sportos menettulajdonságok. végtelenségig variálható belső, de ezt nem részletezném, mert egyet értek az autóról szóló tesztek íróival, és ezek a cikkek teljesen helytállóak, de a hétköznapi használat, teljesen más.
Sajnos a problémák hamar kezdődtek: pár száz km után visszavittem a kopogó és nyiszogó első futómű miatt. Az utóbbinál stabilizátor csere, az előbbi az óta is megvan 5 fok alatt. A téli gumi lecserélése után kb 2000km megtételével a gyári Dunlop oldalai elkezdtek puklisodni kifelé befelé egyaránt. A bevizsgálás megállapította, hogy a befelé puklik az összetétel miatt vannak, tehát normálisak, a kifelé puklikat pedig én okoztam (ezt vitatnám). A biztonság kedvéért 4 db csere - mivel ilyen típusú gumi nincs Európában, csak a Mazdától lehet venni horror áron. A sztori következő állomása, mikor apám felhív: láttam az autó2-ben a visszahívásos rovatot, mert benne van az autóm. Így is volt, mikor a szervizben rákérdeztem, alvázszám alapján kiderült. A Mazda Motor Hungary nem tudott érdemben válaszolni, a - Miért nem értesítettek? - kérdésre. A motortartó bak csavarját kicserélték, de ezt követően még 2X kellett visszavinnem az autót, mivel a légszűrőház fedelét nem rögzítették, ezért "falsot" szívott a motor és búgott, aztán az ablakemelőt kellett újra programozni az akkusaru levétele miatt. Bosszantó apró kellemetlenségek, nemtörődömség miatt.
A legutóbbi szervizlátogatásra (olajcsere) pedig a részecskeszűrő vagy vmi más hibájából került sor. Ez kicsit hosszú de leírom. Ha jól értem: a korom kiégetése kb 500 celsius fok körül van, (katalizátor üzemi hőfoka 300) ennek eléréséhez a befecskendező plusz gázolajat ad az égéstérbe, hogy az magas fordulaton (>2000 ford/perc kb 10-15 perc) dolgozva felmelegítse a részecskeszűrőt, ha ez a folyamat megszakad a teljes kiégés előtt (rövid városi út) a plusz üzemanyag a motorolajhoz csorog és hígítja azt. Na ezért kellett olajat cserélnem, de a szervizben azt mondták, hogy a ténylegesen lejött fáradt olaj, nem volt olyan sok, mint amit a nívópálca mutatott. Az nem az autó adott hibás jelzést az olajszintről, én nem tudom leolvasni a nívópálcát, fizessek és viszlát.
Lehet, hogy egy kevésbe tökéletes példányt „fogtam ki”, de kicsit lojálisabb, szakértőbb hozzáállással a szervizek és az importőr részéről, nem biztos hogy most az eladást fontolgatom. Nem ezt várom EGY Mazdától (autó) sem, és A Mazdától sem (márka- szervizháttér).
Hibalista
- 800km -kopogó első futómű (stabilizátor csere gariban)
- 5000km gumik oldalfala össze-vissza dudorodik (csere zsebből)
- 9000km egy motortartóbak rögzítő csavarjának cseréje (visszahívásos gari, amiről az auto2-ben értesültem!!!)
- 15000km nem tervezett olajcsere a dpf miatt
Ide hordtam szervizbe
MAZDA FARKAS EGER
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
MAZDA D&W
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | FIESTA | Következő autója? | TELJES A TANÁCSTALANSÁG |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
