A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 5 (2005-2011)

5 CD 110 TX 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Japán jobb, sőt egyenesen megbízható

Szöveges ítélet

Hosszú töprengés után, három egyterű befutó közül (mind japán) a Mazda5 fórumosok hatására, a Mazda évforduló és a jónak mondható finanszírozás segítségével döntöttünk mellette.
Mindenképpen szempont volt az is, hogy japán összeszerelésű, mint utólag kiderült ez sem tökéletes.
Az első tesztvezetésen már "otthon" éreztem magam benne, minden a helyén volt. A meglepően dinamikus 2 literes dízel motor jól mozgatja a családi autót. Nem tömeg autó ma is megdobban a szívem, ha szembe jön velem egy másik.

A hazahozatalát követő eufória elmúlásával figyeltem fel arra, hogy kormány középállásnál jobbra húz az autó. A szervizben (MFehérvár) készségesen vállalták garanciában a beállítást, de elfelejtették elmondani, hogy nincs futómű padjuk. A szomszédos márkaidegen (VW csoport) szervizben -ahová a Mazda szervizes küldött- pedig a futóműves srác, aki megtett minden tőle telhetőt, fogta a fejét amikor nem talált a számítógépében M5 futómű adatokat.
Állítás után jobb lett, de nem az amit elvártam volna, a jobbra kúszás megmaradt. Elhoztam mivel ez elvitte az egész délelőttömet és időre mennem kellett.
Amikor a hiba megmaradását szóvá tettem a Mazda kereskedés/szervizben akkor az eladó megpróbálta elhitetni, hogy ez Mazda betegség, próbáljak meg együtt élni vele, a szerviz vezetője pedig az átlagosnál kioktatóbban elmagyarázta, hogy a javítás megtörtént az autót elhoztam, részükről ez le van tudva és valószínűleg kátyúkba hajtottam az autót.

Elvittem tehát egy profibb futóműveshez és megszereztem a beállítási értékeket. Állított rajta de nem lett igazán jó, de az is lehetséges, hogy ekkorra már pszichésen éreztem a jobbra húzást.
Mire ezek lezajlottak belepörgött a 20e kilométer, esedékessé vált a szerviz amelyet összekapcsoltam a futómű ellenőrzésével/beállításával egy másik Mazda szervizben. Úgy érzem most lett jó.

Szeretem az autót kényelmes, dinamikus, tág és teszi azt amit elvárunk tőle, megbízhatóan bármikor bárhová elvisz.

Négyéves korára belepörgött a 120e km.

Továbbra is szeretem, hiszen megbízható maradt.
Voltak azonban meglepetések is!

Egy nyári üdülés alkalmával - tetőboksz! -a hazaérkezést követően vettem
észre, hogy a gyárilag szerelt első gumik belső "éle" teljesen elfogyott.
Nem esett jól a nem tervezett a gumigarnitúra csere!
Valószínűleg a gumi konstrukciós hibája volt, mert más M5 tulajjal is előfordult váratlan, rendellenes gumikopás.

A hátsó lengéscsillapító szintén gyenge pont.
A bal hátsó még garanciális időben eresztett el, nem probléma. Csere(csak azon az oldalon!).
A másik oldali 110e km után kezdett szivárogni. (érdekes, hogy a szerviz ekkor már csak párban cserél/!/ megfelelően borsos áron számítva)
Szerencsére sikerült jó ár/értékű(minőségű) lengéscsillapítót szerezni és cserélni.

A sűrűsödő izzócseréket a pár ezer Ft-os - már szenesedő, égett - bakelit közbetét cseréje megoldotta.

Most is úgy érzem a japán jobb.

Miután a mára (2012) már egyáltalán nem jó (finoman mondva) CHF-es hitelt kinyögtük, cserén gondolkozom, de a MAZDA5 1.6 dízele valamiért nem vonz.

Eddig 144 e km ment bele, valójában komolyabb probléma nélkül.

Mégis megváltunk tőle. Feleségem most is "siratja". :))

GAME OVER

Hibalista

- Szokatlan gumikopás. - Hátsó lengéscsillapítók. - Fényszóró izzók 2-3 havonta. - DPF szűrő rakoncátlankodott.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Fehérvára hozzáállás (futómű) miatt 3-as!Az előző ítéletet 5- re módosítom, sikerült az ügyfélbarát hozzáállást (engedmények alkatrészekből, stb) eltanulni.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Mazda Komáromi szervízvezető jól menedzseli csapatát. Bejött a képbe a veszprémi Mazda szerviz is. Jól, bár kissé drágán dolgoznak.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 144475
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? Talán német területre kalandozom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 5 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)