Japán jobb, sőt egyenesen megbízható
Szöveges ítélet
Hosszú töprengés után, három egyterű befutó közül (mind japán) a Mazda5 fórumosok hatására, a Mazda évforduló és a jónak mondható finanszírozás segítségével döntöttünk mellette.
Mindenképpen szempont volt az is, hogy japán összeszerelésű, mint utólag kiderült ez sem tökéletes.
Az első tesztvezetésen már "otthon" éreztem magam benne, minden a helyén volt. A meglepően dinamikus 2 literes dízel motor jól mozgatja a családi autót. Nem tömeg autó ma is megdobban a szívem, ha szembe jön velem egy másik.
A hazahozatalát követő eufória elmúlásával figyeltem fel arra, hogy kormány középállásnál jobbra húz az autó. A szervizben (MFehérvár) készségesen vállalták garanciában a beállítást, de elfelejtették elmondani, hogy nincs futómű padjuk. A szomszédos márkaidegen (VW csoport) szervizben -ahová a Mazda szervizes küldött- pedig a futóműves srác, aki megtett minden tőle telhetőt, fogta a fejét amikor nem talált a számítógépében M5 futómű adatokat.
Állítás után jobb lett, de nem az amit elvártam volna, a jobbra kúszás megmaradt. Elhoztam mivel ez elvitte az egész délelőttömet és időre mennem kellett.
Amikor a hiba megmaradását szóvá tettem a Mazda kereskedés/szervizben akkor az eladó megpróbálta elhitetni, hogy ez Mazda betegség, próbáljak meg együtt élni vele, a szerviz vezetője pedig az átlagosnál kioktatóbban elmagyarázta, hogy a javítás megtörtént az autót elhoztam, részükről ez le van tudva és valószínűleg kátyúkba hajtottam az autót.
Elvittem tehát egy profibb futóműveshez és megszereztem a beállítási értékeket. Állított rajta de nem lett igazán jó, de az is lehetséges, hogy ekkorra már pszichésen éreztem a jobbra húzást.
Mire ezek lezajlottak belepörgött a 20e kilométer, esedékessé vált a szerviz amelyet összekapcsoltam a futómű ellenőrzésével/beállításával egy másik Mazda szervizben. Úgy érzem most lett jó.
Szeretem az autót kényelmes, dinamikus, tág és teszi azt amit elvárunk tőle, megbízhatóan bármikor bárhová elvisz.
Négyéves korára belepörgött a 120e km.
Továbbra is szeretem, hiszen megbízható maradt.
Voltak azonban meglepetések is!
Egy nyári üdülés alkalmával - tetőboksz! -a hazaérkezést követően vettem
észre, hogy a gyárilag szerelt első gumik belső "éle" teljesen elfogyott.
Nem esett jól a nem tervezett a gumigarnitúra csere!
Valószínűleg a gumi konstrukciós hibája volt, mert más M5 tulajjal is előfordult váratlan, rendellenes gumikopás.
A hátsó lengéscsillapító szintén gyenge pont.
A bal hátsó még garanciális időben eresztett el, nem probléma. Csere(csak azon az oldalon!).
A másik oldali 110e km után kezdett szivárogni. (érdekes, hogy a szerviz ekkor már csak párban cserél/!/ megfelelően borsos áron számítva)
Szerencsére sikerült jó ár/értékű(minőségű) lengéscsillapítót szerezni és cserélni.
A sűrűsödő izzócseréket a pár ezer Ft-os - már szenesedő, égett - bakelit közbetét cseréje megoldotta.
Most is úgy érzem a japán jobb.
Miután a mára (2012) már egyáltalán nem jó (finoman mondva) CHF-es hitelt kinyögtük, cserén gondolkozom, de a MAZDA5 1.6 dízele valamiért nem vonz.
Eddig 144 e km ment bele, valójában komolyabb probléma nélkül.
Mégis megváltunk tőle. Feleségem most is "siratja". :))
GAME OVER
Hibalista
- Szokatlan gumikopás. - Hátsó lengéscsillapítók. - Fényszóró izzók 2-3 havonta. - DPF szűrő rakoncátlankodott.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Fehérvára hozzáállás (futómű) miatt 3-as!Az előző ítéletet 5- re módosítom, sikerült az ügyfélbarát hozzáállást (engedmények alkatrészekből, stb) eltanulni.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Mazda Komáromi szervízvezető jól menedzseli csapatát. Bejött a képbe a veszprémi Mazda szerviz is. Jól, bár kissé drágán dolgoznak.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 144475 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara Picasso | Következő autója? | Talán német területre kalandozom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
