Imádnám, ha nem lenne repedt sarkú...
Szöveges ítélet
Az autó, ha ezt a típushibát nem tekintjük kurvajó. Erős (147LE), fürge, kényelmes, praktikus. A tolóajtó felbecsülhetetlenül praktikus (most 2008-as Seat Alhambra 2.0 TDI van 138 lóval, csak a tolóajtó hiányzik, de az nagyon). A kétliteres motorhoz a Sport felszereltség a navigációt és tolatókamerát és a gyári sötétítést, na meg a drága biztosítást jelenti (kérdem a biztosítóst miért drágább a biztosítás, mint a Zafirára volt: mondja Sport. Kérdem láttad ezt az autót? Sport? Hülye-e vagy?).
Tetszik, hogy a képernyő felnyílik/lecsukódik, ha nem használod nem gyűjti a port. Nem tetszik viszont, hogy minden egyes indításkor kéri a navi, hogy nyomd meg a TÁVIRÁNYÍTÓN az okét, különben nem megy. Az ülések hajtogatása egyszerű, a hátsó ülések síkba dönthetőek. A digiklima teszi a dolgát, nyáron hűsít, télen párátlanít. A hetedik ülés ugyan kicsi (az első utas sorban a középső), viszont hárompontos öv tartozik hozzá és ha nincs rá szükség, az ülőfelület eltüntethető két mozdulattal a bal üléspárna alá, a háttámla meg pohártartó/könyöklővé avanzsál. Az első ülések mögött felhajtható kisasztal/pohártartó.
Méretre, mint egy Zafira, de ha nem mondtam volna még: itt van tolóajtó! ;o)
Hálátlan feladat volt eladni, még mindig lelkiismeret furdalásom van, hogy rámelegítettem egy tájékozatlan vevőre. Mentségemre csak az szólhat, hogy ez is lengyel volt, mint a fakezű szerelő (meg hogy engem is átbasztak). Amúgy, ha az ember belekalkulálja az olajat, meg nem bánja a 10 literes átlagfogyasztást elment volna még ki tudja meddig (amíg a katalizátor azt nem mondja: elég!). Alattam a nagypapás vezetés miatt 9.2-n megállt a benzin átlag, meg 1 liter / 500km-ben az olaj. Nem tudom, hogy osztályozzam, mert ha nem lett volna ez a hibája megadnám neki a 8-ast is, de így, hogy mind elszarja magát a fos Ford motor miatt nem adnék neki csak egy hármast (se). Úgyhogy kap egy ötöst, de csak e miatt az ambivalencia miatt. Amúgy EcoTec motoros Zafirából ültem át, úgyhogy az olajfogyasztásról van fogalmam. Ja, meg ahogy családilag mentünk vele rájöttünk, hogy mégiscsak valami nagyobb kellene, 4 gyerekhez kell a több hely: így lett az Alhambra a következő autó (meg Peugeot 807 pont nem volt a közelben).
Hibalista
- Elromlani semmi sem romlott el rajta az alatt a fél év alatt, amíg az enyém volt, viszont folyamatosan szívtam a rám melegített hiba miatt. Nem is hiba: típusbetegség. A benzines Ford származék motorok 150000 km +/- 30k körül elkezdik zabálni az olajat. Én már úgy vettem, hogy szar volt. Ha valaki nem tudja mit nézzen simán be lehet vinni a zavarosba (nem vagyok rá büszke, én is átbasztam a vevőt, de nem volt más választásom), ugyanis semmi jelét nem adja a huncut. Ha hidegen lepadlózod, akkor ESETLEG látsz valamit, de különben nem. Emisszió tökéletes, húz mint a barom, finoman jár, úgy leforog 7200-ig, hogy még. Csak ha hajtod képes 100km-en benyelni egy liter olajat. Igen, mint egy kétütemű. Ha nem hajtod, kifejezetten 3000 alatt tartod a fordulatot (5.-ben 95 km/h), akkor ennek a többszöröse is meglehet max-tól min-ig, de illúzióid ne legyenek, ez mind ilyen. A hiba egyébként ugyanaz, mint a Toyota motoroknál. Ha a szervíz nem megfelelő olajat használ, vagy nincs időben cserélve, eltömődik az olajlehúzó gyűrű. Mivel a remény hal meg utoljára, szelepszár szimmeringeztettem, PCV szelepet cseréltettem, hátha..., de nem. A megoldás a gyűrűzés lenne. De ha már ott vagy, akkor főtengelycsapágy, láncos vezérlés, vízpumpa... stb. Ez így együtt pedig már csak akkor éri meg, ha különben az autó tip-top. Az enyém nem volt az.
Ide hordtam szervizbe
Marcin. Egy lengyel pöcs. A munkát elvégezte, de közben nagyobb kárt okozott, mint hasznot hozott volna. Ő cserélte a szelepszár szimmering szettet. Kérdés nélkül lecserélte a 2 hónapos full szintetikus Valvoline 5W30-as olajamat valami szar 10W40-esre, aztán mikor szóvá mertem tenni még bizonygatta is, hogy a rendszerben ott van, meg hogy a kopott motorhoz jobb lesz. Csúnyán néztem rá és lecseréltettem a nála lévő szar 10W30-asra (ugye majdhogynem mindegy, mert vagy 6 liter Valvoline olajat töltöttem utána még bele, mielőtt eladtam, de azért mégis. Ő volt az, aki jelezte, hogy a láncos vezérlés a végét járja, szét van kapva, anyagáron berakja az újat (60e), mert úgyis le van véve a vezérlés. Meg is csináltattam volna, ha időben elkészült volna a verda, de fontosabb volt az asszonyt és az újszülött gyereket hazahozni a kórházból, így mondtam, hogy csak rakja össze, kifizetem a szerelési díjat mégegyszer, de most KELL az autó. Meló után egyből oda, onnan egyenesen a kórház felé: feltűnik, hogy alacsony fordulaton rángat az autó. Menet közben hívom, hogy ez így nem kóser, eddig ezt nem csinálta, nézze át amit szétszedett, hogy jól rakta-e össze. Visszaviszem, azt mondja: tuti, hogy szívótorok tisztítás kell neki. Mondom vazze, azt eddig is tapasztaltam volna, nem lesz az csak úgy olyan egyik napról a másikra. Otthagytam az autót, este megyek vissza, mondja kész, kitisztította, kipróbálta, most jó. Elindulok: persze, hogy szar. Mondom b+, majd akkor én megcsinálom. Mentem vele, rángatott, de hidegen nagyon durván: egy hét után dobott egy csekk&dzsinnt. Céges kütyüvel kiolvasom, gyújtáskimaradás a 4. hengernél (throttle body a faszom...). Én naív először a gyújtótekercsekre gyanakodtam, úgyhogy összekevertem őket(1-4, 2-3), azt uzsgyi tovább. Következő héten ugyanaz a hiba, ugyanúgy a 4. hengernél: megvagy g.ci, a gyertya lesz az. Mivel előtte két hónappal vettem bele zsír új kurvadrága gyertyákat nem is gyanakodtam, amúgy szerszámom se volt otthon hozzá, úgyhogy a boltban azt is vettem az egy, azaz 1 db. gyertya mellé. Kicserélem, persze hogy jó lett. Amúgy persze, hogy jó lett, mert a fakezű szerelő megrepesztette az eredetit, attól lett gyenge a szikra (csatolom a képet). Megyek vissza, mutatom. Erre ő: " Mondtam, hogy gyertyát kéne cserélni... ". Én meg ??? B+ odavittem egy hibával, Te meg azt mondtad kész. Nem néztél meg semmit Te köcsög! Azt otthagytam. Persze a két hét láncrángatásnak is meg lett a következménye: az amúgyis a határ közelében lévő lánc hideg motornál már ciripelni kezdett. Hogy adjam így el?
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Barátom, Balázs. Nem fogad el szerelési díjat, csak alkatrészt fizetek. Együtt szerelünk, jókat dumálunk közben, a munka is elkészül...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Zafira 1.8 EcoTec | Következő autója? | Alhabra 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |