Gyerekhordó városi 7 személyes
Szöveges ítélet
Mikor bővült a családunk 6-ra fizikai kényszerűség miatt kezdtem a hétszemélyes autókat nézegetni. Magam szolgálati Mondeo-t vezetek, feleségemnek egy megbízható Fiesta-t vettünk 5 évesen.
Hogy miért Mazda 5 1,8 TX?
ELŐÍTÉLETEIM:
Japán autó, biztos megbízható
Mazda, biztonságon nem spórolnak
Benzines 1.8, kisebb motor kevésbbé hajtották, mivel nem is tud menni:)
7 személyes, gyerekesek használták, tehát jobban törődtek a karbantartással mivel a biztonság fontos nekik.
SZÜKSÉGLETEINK:
Mivel városi forgalom (5km óvoda, 17 km iskola, 15 km haza) a 70%-a használatnak, így mindenképpen a benzines a logikus választás. Parkolás miatt a kisebb egyterű jöhetett számításba és mivel igen keskenyek a Budai Várban (iskola és feleségem munkahelye) az utcák így a tolóajtó ideális a több pici gyerek ki-be szállása szempontjából, de én már kis koromban teljesen beleszerettem a tolóajtó praktikusságába (hülye szentimentalista:).
ELŐZMÉNYEK
Dél-No-ba mentem ki barátunkkal az autóért. Előzetesen több Mazda 5-öt szemrevételeztünk. Csak magán eladók hírdetéseire mentünk és az állapotot néztük. Mivel a baráti körünkben többeknek van ez a benzines modell, a tapasztalatukat begyűjtve és egy Mazda-s szerelővel beszélve indultunk neki a beszerzésnek.
Kétgyerekes házaspártól vettük sérülésmentes állapotban 96400 km-rel, karcok voltak rajta persze. Az eladó elmondása szerint 90e Km-nél első lengéscsillapító és időszakos karbantartáson esett át, talán az új téli gumi szett + alufelnin, ami említésre méltó még. Az autó vételára 6500 Eur volt.
Mikor már itthon használtuk egy hónappal az átírás után kopogó hangot hallatott az első futómű. Első körben indokoltan a szilentek cserélődtek rajta, majd miután nem múlt a kopogás a stabilizátor pálcákat cserélték ki. Szépen fut azóta is csendesen.
Időszaki karbantartáson (Olajcsere, izzó csere, első fékpofák) kívül máshoz eddig nem kellett nyúlni.
A fogyasztása országúton poroszkálva családdal 7,5 l/100km, tetőbox-szal 6 személlyel autópályán 9,2 l/100km, városban 10,2 l/100km ( ha én vezetek 9,5 l/100km :))
Számítottam, hogy a benzines motor fogyasztása növeli a fenntartási költséget, de úgy kalkuláltam, hogy a kevesebb futás mellett és inkább városi használatnál jobban jövünk ki mintha diesel-t választunk. A fórumok tele vannak a kettőstömegű lendkerék drága cseréjével és a DPF szűrök kálváriájával. Ezt bizonyítja, hogy sok Mazda szervíz honlapján ajánlanak akciós ( 200e Ft) kettőstömegű lendkerék cserét:)
AMIT SZERETÜNK BENNE:
Féléves használat után szeretjük, mert
-kényelmesek az ülések, még hosszú távon is
-kitűnően ki lehet látni
-gyorsan testre lehet szabni az üléseket, az utolsó sor egy mozdulattal teljesen a padlóba csukható
-tetobox-szal is stabil az úttartása, persze nem 200-zal:)
-tolóajtókat gyerekjáték nyitni zárni
-sötétített üvegek B-oszloptól, hasznosak nyáron
AMI JOBB LEHETNE:
-fogyasztás
-több rakodó rekesz
-szellőztetés a hátsó sornak
-teljes értékű pótkerék
Összefoglalva elégedett vagyok a vásárlással és ajánlom sok gyerekes családoknak a Mazda 5-öst, akik elsősorban városi gyerekhordós praktikus autót keresenek a fenti szempontok alapján. Nem kergettem álmokat a kinti autóvásárlással kapcsolatosan. Nem a legolcsóbb ajánlatokra repültünk rá, de a mo-i piaci kínálat nagyon kicsi volt. Kicsivel kedvezőbben vettem az autót No-ban mintha hazai forgalomba helyezett lett volna, de a kocsi állapota és felszerelése jóval felülmúlta az itthoni kínálatot.
Hibalista
- Stabilizátor pálcák elől - Szilentek elől -
Ide hordtam szervizbe
RaschCar
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10300 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiesta 1,3 | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
