Fájós derekú anyukáknak (+sportos lelkű apukáknak)
Szöveges ítélet
első benyomások
Kiccsaládom részére kellett valami magas építésű gépjármű, amibe a feleségem a fájós derekával is könnyen tudja ki-be pakolni a gyereket (meg a többi, egyelőre még nem létező testvérkét). Ez a 323-assal nem volt egyszerű, meg hát annak a csomagtartója, miután beletettük a babakocsit, kábé tele is lett. Szóval legyen nagyobb, de főleg magasabb. És, ha lehet, automata. Megtekintettünk pár szóba jöhető kocsit (B-Klasse, Altea XL, C-max, FRV) kértünk ajánlatokat, párat ki is próbáltunk, aztán egyszer betévedtünk egy Mazda szalonba, ahol is a nejem kihúzta az 5-ös hátsó ajtaját, aztán a másik oldalit is, aztán belelökte a babakocsit, végül közölte, hogy eztet megvesszük. Mondtam ugyan, hogy ez csak kézi váltóval van, de így is kellett. Elég vaddisznó (legalábbis a buszok között) feketében, sötét hátsó ablakokkal. Kipróbáltuk, megvettük, hamarosan el is vittük egy féleurópás útra.
Előtte azért feleségem a gépjárművel való első önálló elindulásakor ráhúzta a garázsban egy betonoszlopra...ggggggg három napos volt... hát nem volt óccsó kikalapálni meg újrafényezni a jobb hátsó ajtót meg a kerékívet...na mindegy, megvolt, elmúlt.
110 lovas Active kivitel (belga piacos), pár további extrával ( 7 ülés, sötétített hátsó ablakok, extra kárpit, tolatóradar, távirányítóval húzogatható ablakok). Először az tűnt fel, mennyivel halkabb, mint az előtte próbált 2.0-ás Seat. És hogy mennyivel igényesebb a belseje (biztos vagyok benne, hogy a Seatba azért raknak olyan elképesztően ocsmány, tejfölösdobozból reciklált műszerfalat, mert különben semmi értelme nem lenne VW-t venni). Mind a négy ablak automata! És az Rx7-es kormánya van benne! Hűdejó, és a hátsó traktus is könnyen és sokféleképpen variálható. Aki mindenesetre azt állítja, hogy három gyerekülést be tud tenni hátra, az valószínűleg origamibajnok, én erre egyelőre semmi esélyt nem látok. Ez a
Hibalista
- még csak az kéne. Bár a leggyengébb pontjának a sebváltó tűnik, nagyon nehezen jár. Másoknak is van ilyen gondja? - aztán a második kötelezőn szóltam, hogy nyekeg a vezetőoldali ablak, ha felhúzom, megigazították. - á igen, egy hiba: a hátsó lengéscsillapítók nyikorognak. más ötös tulajoknál is előjött már. a szervízben valamit zsíroztak rajta, de semmi javulás. egyszer veszem a fáradtságos és újra szólok...
Ide hordtam szervizbe
mazda sgda brüsszel
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323f | Következő autója? | smax? valami hibrid? automata? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
