csak az a DPF ne lenne!
Szöveges ítélet
Jó lenne, de a DPF miatt sajnos nem teljes az öröm. Nem szabad városi forgalomban folyamatosan használni. A koromszűrő hihetetlen gyorsan, átlag 100 km-ként megtelik és ki kell égetni, amihez legalább 2000 1/min fordulat, minimum 40 km/h sebesség és folyamatos menet szükséges kb. 15 percen keresztül. Ezt városi körülmények között nem lehet megvalósítani, ezért ki kell menni és, hogy minél kevesebb km-t menjek, 2-esben 40 km sebességgel kocogok alsórendű úton, többek rosszalló, vagy sajnálkozó pillantása mellett. A környezetvédő DPF miatt így kb. 10%-al többet futok, mint kellene és kb. 20%-al több dieselt égetek el. Csoda, hogy ezzel együtt is csak 6,5 l/100km az átlagfogyasztás. Igaz, nagyon erős önmegtartóztatással és 30 km/h-tól tempomatos vezetéssel. Csak az a DPF ne lenne! Ismerősöm EURO-4 diesel Mercedesénél fel sem merül a DPF kérdése, jószerével nem is tudja, hogy van-e, csak olajcserénél. Lehet, hogy ezt a Mazda elszúrta? Többször felmerült a kérdés, hogy kell-e ez nekem!
Hibalista
- DPF leszabályozta a teljesítményt. Garanciálisan, sajnálatból is ingyenesen javították.
Ide hordtam szervizbe
C-mobil Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carina e | Következő autója? | lassan már mindegy |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
