Tipikus plazacica, amikor megszolal egy vilag omlik ossze benned.
Szöveges ítélet
2019 juniusaban vettem at az autot, harom eves leasing szerzodessel. Itt szeretnem hozzatenni, hogy nem Magyarorszagrol, hanem Daniarol van szo, mivel itt elek.
Elozo autom egy Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 LE 2017. A kereses soran meg kepben volt a az uj Focus, Renault Megane vagy esetleg VW Polo GTI, de utobbi mar nagyon a koltseg keret hataran volt (itteni havi leasing dijjban merve).
Bejott a kepbe az uj Mazda 3, gyonyoru vonalak, igenyes belter, kiemelkedoen jo felszereltseg a konkurensekhez viszonyitva: HUD, LED fenyszorok, beepitett navigacio, kormanyfutes,vezeto tamogato rendszerek,stb.
A tesztvezetesek soran nagyon meggyozo volt, design mindenkeppen 5os kivul/ belul ami jo angyaghasznalattal tarsul.Szepen osszerakott belter puha anyagok kenyelmes ulespozicio nagyon jo ergonomiaval. Kezeloszervek egyszeruek konnyen elerni oket, es a manualis valto nagyon szuper, rovid valtokar rovid kulisszaval. Automata valtos autot szerettem volna de maradtam a manualisnal a Mazda valto "feeling" miatt. Picit lomha a 122 lo, de mivel 70% varosi hasznalatban van, nem volt fo szempont a teljesitmeny.Porgetni kell es akkor szepen elindul (122 lohoz kepest) es a hangja is megjon.A kipufogo hangolasa is nagyon tetszik. Inkabb csendesre van hangolva de van egy enyhe morgo hangja is ami gazadasnal jon elo alapjarat folott egy picivel.
Ezt az autot tenyleg nagyon jo nezni, gyongyhaz feher szinben kertem,igy jol kiemelkednek a feketere fujt muanyag elemek.
A fogyasztas tenyleg nagyon jo,az atlag 7.0-7,5L a zomeben rovidebb varosi utak ellenere.
DE...
Lehet, hogy a korai gyartas miatt, de elojottek problemak nem beszelve a ket visszahivasrol, tehat az alig 9 honap hasznalat alatt (jelenleg 2020 marcius van - ablakemelo es kulcsnelkuli nyitas problema) jegyeztettem elo magam negyedszer szervizre. Ok ebbol ketto visszahivas de akkor is. Az esedekes elso szervizzel mar otodszor leszek szervizben 12 honap alatt :O :O :O...hat nem ezt varna el az ember egy uj autotol, es nem egy Mazdatol ami elvileg megbizhato auto hireben all.
Az elso problema a jobb hatso ajtoval adodott. Ket hettel a vetel utan feltunt, hogy eros susogo mar-mar sipolo szelzaj hallhato az utasterben 80 km/h felett. Beletelt egy par napba mig sikerult kideriteni pontosan honnan is jon a zaj, a hatso ulesen utazva fuleltem, jobb hatso ajto felso fele. Vissza a kereskedesbe - az ajton levo hatso pici ablak (a C oszlopnal) szigetelogumija nem megfelelo/ elmozdult. Elvileg kijavitottak, maig is hallhato a szelzaj, csak mar megszoktam...
2019 oszen ket visszahivas:
1. kerekcsavarok nem voltak gyarilag rendesen meghuzva ezert kieshettek a kerekek... :O
2. Elvileg szoftverhiba kijavitasa... 3 ora alatt kesz is volt...
Kb ket honapja nem mukodik a kulcsnelkuli nyitas/ zaras a sofor feloli oldalon...ok nem siettem vele szervizbe majd nyomkodom a kulcsot, gondoltam majd szolok az elso szerviznel, hogy nezzenek ra. Egy hete azonban az elektromos ablakemelok mondtak csutortokot, csak a bal elso ablak mukodik...ez azert mar elegge idegesito.
A meghibasodasok/ szerviz beavatkozasat igenylo problemak listaja ezzel bezarul...remelem eleg sok idore, de a negativ lista folytatodik.
- Az auto hangszigetelese kozel sincs a kategoriaban elvartakhoz...a sipolo mar fentebb emlitett szelzajtol eltekintve, altalanossagban is nagyon hangos az auto orszaguton es autopalyan. 140 Tempomattal autopalyan...inkabb ne...motorzaj es szelzaj miatt kenyelmetlen.
- A klimakijezlo homerseklet mutatoja koszonoviszonyban sincs az utaster homersekletevel. Nem beszelve arrol, hogy nagyon hosszu ido utan tudja csak paratlanitani a szelvedot.Itt egy masik problemat is meg kell emliteni, nagyon konnyen beparasodnak belulrol az ablakok, csak ugy a semmibol. Egy-masfel oras utak alatt ketszer-haromszor kell babralni a klimapanellel, hogy most eppen tul meleg lett (20 fokra van allitva a ketzonas klima) vagy csak parasodni kezd a szelvedo es az oldalablakok ugy a semmibol felora vezetes utan. En ezt nem ertem a Focusnal belottem 21 fokra a klimat es sztem hetekig oda sem nyultam.
- Parkoloradar, ami henger alaku es fuggoleges legyen annak jo vaskos az atmeroje, nem erzekeli. Nagyon oda kell figyelni, amugy is lassu es semmikepp sem lehet rabizni azt, hogy eszrevegyen olyan akadalyt amit a sofor nem venne eszre. Egyszo mint szaz, ugy kell figyelni mintha nem is lenne.
- Automata ablaktorlo, nagyon fontos es hasznos funkcio foleg itt eszakon ahol rengeteget esik. Hat a Mazda 3nal ez borzalmas es idegesito. Amikor kellene akkor nem torol eleg gyakran es amikor leesik par csepp, vagy paras az ablak, egybol maximalis sebessegre kapcsol.
- Egyeb: 2 hengeres uzzemodban nagyon raz az egesz auto, es recego hangod ad ki a muszerfal vhol a klimapanel korul.
a futomu nagyokat ut kis uthibaknal is (18 as felni)
Osszessegeben jelenleg nem tudom eldonteni, hogy a merleg nyelve merre is dol. Szeretem mert nagyon jol nez ki es jo a belter, de ugyanakkor nagyon idegesit, hogy alapdolgok nem mukodnek egy alig futott auton.
A kovetkezo ev soran majd eldol, hogy talan korabban visszakerul-e az importorhoz mint azt terveztuk.
Hibalista
- - Jobb hatso ajto
- - Kulcsnelkuli zarrendszer
- - Elektromos ablak emelo
Ide hordtam szervizbe
- Hivatalos Mazda Marka Szerviz
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus Ecoboost 125 LE, 2017 | Következő autója? | V60 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
