A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2018)

3 SkyactivX 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mérnököknek 5-ös, Marketingeseknek 1-es!

Szöveges ítélet

Bármit is írnak/írok, a Mazda3-2021 az autótervezés csúcsa… mind dizájn, mind mérnöki szempontból. Látszik, hogy a tervezés apró részletekig szépen felépített és jól átgondolt. Szinte nincsenek is típushibák, hibás részletek.
Itt most legalább két oldalnak arról kellene szólnia, az autótervezés csúcsáról, a dizájn szemet gyönyörködtető apró részletéig, vagy hogy micsoda innovációk tömege sorakozott fel, kezdve a Skyactiv-X motortól (amely diesel-szerűen, de mégis benzinesként működik), a lágy-elektromos hajtásrendszeren át, a hangszigetelt, zajmentes utasfülkéig, és az intelligens fedélzeti rendszerig. A második oldal végén véget is érnek a cikkek.

Ezeket olvassátok el, de én most innen kezdeném…
A 2.0 literes motor csak látszatra ilyen nagy, mert az üzemanyagtakarékos szelep-vezérlés miatt gyakorlatilag inkább egy 1.6-os motornak felel meg, amit a feltöltő magasabb kompresszióval kompenzál. A fogyasztása cserébe egy 1.4-es szívó motoréval vetekszik. A teljesítmény még így is bőven 150 LE alatt lenne, de ezt az elektromos hajtásrásegítéssel kompenzálták ki. Papíron közel 180LE, ám ez egyáltalán nem érezhető. És ez számomra hatalmas csalódás. Érzetre továbbra is csak egy 120LE jön le. Ha a papír-adatokat nézem, ahhoz ez egy lomha bálna. Kértem a szervízben, nézzenek rá, de „megnyugtattak”, hogy ismerik, tudják, de sajnos ez ilyen – valami trükközés van a teljesítménymérésben… Nyilván a rásegítő villanymotornak hozzáadták az indulási hatalmas nyomatékát (amely hasonlóan a KERSZ-hez csak rövid ideig tudja támogatni a gyorsítást), viszont ez a nyomaték egy közepes menettempónál már egyáltalán nem is érezhető.

Az autóba minden elektronikus támogatás be van pakolva: 360°-os terület-érzékelés ultrahangos, lézeres, kamerás rendszerek kombinált rendszere által. Sávelhagyásnál belenyúl a kormányba, tolatásnál sípol, ha keresztben autó, vagy gyalogos jön, adaptív tempomat és még sorolhatnám órákig. Talán az egyetlen ami nincs benne, az az önálló parkoló automatika.

A tesztelés alatt majdnem ki is nyírt: szerpentinen kezdtem előzést, ezért a manőver kezdetén közelebb mentem az előttem lévőhöz, és mikor már a szemközti sávban voltam, elvette a gázt hosszú másodpercekre. Vészfékezve kellett visszasorolnom. Az előzés amúgy laza, távolságtartó és nyugodt lett volna, de ezzel egy nemvárt vészhelyzetet produkált. Sajnos a hamis teljesítmény-adatok is félrevezetik az ember megítélését. Azóta próbálok felkészülni ezekre, de még mindig gyakori, hogy 5. sebességből visszaváltok előzéshez…, nem indul…, vissza 3.-ba…, nem indul…., vissza 2.-ba… és akkor esik le, hogy már megint az elektronika reguláz.

Az is gyakori, hogy például körforgalom előtti cammogásnál az előttem lévő autó épp indul, már én is gyorsítanék, de ekkor az elektronika hirtelen leblokkolja mindegyik kereket (!), pedig nem is voltam közel az előttem lévőhöz. Ilyenkor először nem is érti az ember, hogy most mi történt – látszatra semmi oka nem volt. Nagyon idegesítő és félek, hogy emiatt fognak egyszer hátulról belém jönni. Egyszerűen nem a városi sebességre és távolságokra van beállítva az elektronika.
Nem tudom, hogy az elektromos rásegítés miatt, de a pillanatnyi fogyasztást nem lehet kivarázsolni a műszerekből. Számomra ez nagyon fontos, mert ennek az adatnak a segítségével szoktam megtanulni az adott autó környezetkímélő vezetési stílusát (ami minden autónál erősen más-és-más).

A legnagyobb problémám az ablakfelhúzással gyűlt meg. Talán el lettem kényeztetve az elmúlt 30 év utólagosan beszerelt riasztóival, mert azokban mind bekapcsolható volt az automatikus ablakfelhúzó. Most viszont – épp emiatt – mindig elfelejtem felhúzni az ablakot, ami pedig 4x-esen büntet, mert vissza kell menni, ki kell nyitni az ajtót, de az ablakfelhúzáshoz gyújtást kell adni, ahhoz pedig nem elég behajolni (elektromos slusszkulcs csak közelről érzékeli a jelet), be kell ülni, és úgy gyújtást adni (2-3 másodperces bootolással, ünnepi üdvözléssel, stb.), felhúzni az ablakot, megvárni, míg teljesen felhúzódik, csak utána lehet lekapcsolni a gyújtást (mert különben leállítja az ablakhúzást és kezdheted újra); kiszállni, bezárni. No comment.
Szóval az első utam a szalonba vezetett, hogy állítsák be az automatikus felhúzást – és ekkor ért a hidegzuhany: LEHETETLEN!!! – és ezt azóta több más szervízből is megerősítették. Amióta feltalálták az elektromos ablakemelőt azóta mindig automatikus is volt, most pedig újra meg kell tanulnom járni… Nem egy világvége, de ha nem figyelek, azóta is rendszeresen megszívom. Idegesítő.

Sok új agyonelektronizált autót próbáltam már, és tudom, hogy mindegyiknek vannak szoftveres hibái – a gyengébb típusok gyakran le is fagynak, beragadnak funkciók, stb, ami az évekkel csak rosszabb lesz. Ennél ez a jelenség alig mutatkozik (egy-két funkció ragadt csak be eddig, jellemzően a navigációs rendszerben. Nem vészes.
Kicsit zavaróbb, hogy az elektromos ülés-tükör beállítást egyszer lehet beprogamozni, és többször már nem. Pedig az ember napokkal, hetekkel, hónapokkal bizony finomítaná… Feleslegesen állítom be, mentem el, mert legközelebbi alkalommal akkor is a régit állítja vissza. Feleségemmel felváltva vezetjük, így mindig át kell állítani, és így hiába a memória, mindig állítgatni kell.

Egyszer viszont tankoláshoz nem reteszelte ki a tanksapka-fedelet. Persze mikor csinál ilyet, amikor egy túrán a legtávolabb vagy. Hosszas próbálgatások, feszegetések, helpdesk hívás után már ott tartottunk, hogy hívjuk az autómentőt (üres tankkal sehova), kezdtem volna kipakolni a cuccal teli csomagtartót, mikor egyszer csak meggondolta magát... A szervízben tudtak csinálni vele valamit, azóta még nem jelentkezett újra – de egy is bőven elég volt.

A fedélzeti elektronika összekapcsolható a mobillal, így az egyszerűbb szöveges funkciók, média, navigálás a mobilról közvetlenül is történhet, ami már csak azért is előnyös, mert magyar nyelven is lehet utasítani (pl. címbemondás, navigálás). Illetve csak lehetne, mert az első hónapig még nagy nehezen működött az „Android Auto” app, aztán elkezdett hülyéskedni (pl. a navigációba bemondott cím helyett érthetetlen módon felhívta pont azt az ügyfelet, akit sose szabadott volna és kihangosította). Később már le is tiltották a teljes programot, és ma jelenleg Magyarországon ez az applikáció (mint az egyetlen amit erre lehetne használni) teljesen be van tiltva! – de annyira, hogy az android oprendszer külön felismeri ha telepíteni szeretnéd és kívülről leállítja. Az autó teljes mobilos funkciói használhatatlanná váltak; a fedélzeti navigácó pedig nyomába se ér a googlis mobilosnak. Most is mobilról megy minden, de teljesen függetlenül az autótól. Tehát az autó funkciói teljesen feleslegesek – pont annyit érnek mint a trabanté.
Ahogy megtervezték, átgondolták, legyártották, az briliáns, de onnantól kezdve mintha mindenki azon dolgozna, hogy lerombolja azt, amit a mérnökök felépítettek.

Jól példázza az egész hozzáállást az a welcome-ajándék is, amit kiküldenek minden Mazda-vevőnek: a szalon beharangozza, hogy milyen értékes kiegészítők lesznek majd ebben a csomagban, amiből semmi sem igaz. Végül, pár hónap múlva kapsz két kávéscsészét egy díszdobozban (amúgy nagyon szépek). Feleségem észre sem vette volna a papírdoboz mikrokapcsolóját, amiből rájöttem, hogy egy rejtett elektronikának kellett volna működnie kinyitáskor, de az elemek tönkre mentek mire kiszállították. Rákötöttem egy tápegységre így nyitottam ki a Feleségemnek, akit nevén szólítva (!) kívánt sok boldogságot az új autóhoz.

Hibalista

- AndroidAuto - Tanksapka-fedél - beragadt - Elektromos ülés-tükör memória - automata ablakemelő - ráfutásgátló és vészfékező automatika

Ide hordtam szervizbe

EmilFrey volt - gyalázat :-(

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

most: Autó Óbuda - jó! :-)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2021
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla E12 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2018 (2020)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)