A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2018)

3 Skyactiv-G 150HP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazda 3 - A logikus választás

Szöveges ítélet

Németországban élek, itt vettem az autót egy környékbeli Mazda kereskedőnél. Az autó a szalonban tesztautóként szolgált, 4000 km volt benne a vételkor, fél évesen. Az elmúlt 4 hónap alatt 5000 km-t tettem meg vele. Ennyi tapasztalat alapján még nem vonnék le messzemenő következtetéseket az autóról, viszont a jelenlegi viszonyt leírnám:

Életem első autója, viszont szakmámból kifolyólag is sok autót vezettem már (Daciától M8 BMW-ig). A Mazda logikus választásnak tűnt, mert sok jót olvastam a megbízhatóságáról, illetve jobban szimpatizálok a nagyobb űrtartalmú motorokkal. A kinézete nekem nagyon bejön, letisztult, nincsenek rajta kamu giccses díszek, krómozott műkipufogó vagy légbeömlő. Illetve jó áron árulják őket, rengeteg alapfelszereltséggel a német autómárkákhoz képest.

Kezdeném a motor teljesítményével. 150 LE. A mai világban ez már nem számít soknak, illetve árnyalja a képet, hogy a szívó motor jellegéből adódóan a nyomaték magasabb fordulatszámon jön meg. De én ezt szeretem. Pörgetni kell, kettőt visszakapcsolni ha főúton gyorsan előzni akarok és kész. Van benne potenciál, csak el kell fogadni a tényt, hogy a váltókar nem ok nélkül van az autóban. :) Ami egyébként precízen jár, jó érzés kezelni. Autópályán a 180 Km/h-s sebességet simán kezeli az autó, viszont 160 fölött azért már erősebb a szélzaj. Én 221 Km/h-s végsebességet értem el vele (ahogy láttam a Skyactiv-X verzióval is ennyit mentek, úgyhogy lehet le van elektorikusan korlátozva), viszont 200 fölött azért már nem az igazi a gyorsulás. :) Használatom kb 25% város, 25% főút, 50% autópálya (160-180-as tempó). A fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint 6.9L.

Egyébként nagyon szeretem vezetni, jó a kezelhetőség, jól érzem magam benne, a beltérben puha anyagok vannak, jó a tapintásuk, letisztult beltér. Engem a sötét színek nem zavarnak belül, picit talán így egyhangú, de ízlések és pofonok. A hátsó ajtó ablakai tényleg kicsik, városban a kis ívben való kanyaroknál nehezebb kiszűrni a bicajosokat, de nem vészes.

Az autómban van még Bose hangfal, ami egész jól szól, de nem egyenértékű egy stúdió fejhallgató hangzásával. Van még 360fokos kamera, ami sokat segít a városban való parkolásnál. A holttér figyelő is jól működik, hasznos, a HUD-on is megjeleníti, ha vannak melletted, így tényleg csak előre kell koncentrálnod.

Ami negatív tapasztalat, az talán a gyári navigáció és a sebességkorlátozás tábla felismerő funkció. A gyári navi nyilván nem annyira naprakész, mint egy google maps, viszont amikor több út keresztezi egymást, pár másodperce meg szokott hülyülni, nem tudja, melyik úton tartasz. Illetve 1-2 alkalommal ajánlott már értelmetlenül hosszú útvonalat. Emellett hiába van android auto a kocsiban, sajnos a HUD már nem tudja használni a telefonos navit, csak a gyári navigáció esetén jelzi ki az útvonalat, a kanyarodási irányt.

A táblafelismerő pedig kb. az esetek 50%-ában működik. Kiváló látási viszonyok között sem képes sokszor felismerni a táblákat. Ez picit zavaró, de én azért sikeresen túl tette már magam ezen.

Összességében én egyelőre nagyon elégedett vagyok. Ár / érték arányban egy jól összerakott, dinamikus, jól kezelhető, extrákkal teli autót kaptam. Nem húz úgy mint egy BMW, de 180-as utazósebesség még a német autópályára is elég. Mindemellett pedig a fogyasztása is rendben van. A kocsit azoknak ajánlanám, akiknek bejön a letisztult forma, akik szeretnek élményvezetni, mindamellett viszont a mindennapi használat, a kedvező fogyasztás is fontos.

A beszámolót majd frissítem, pár év múlva azért részletesebb képet kapok majd a tényleges megbízhatóságról is, de remélhetőleg minden a terv szerint rendben lesz.

Hibalista

- Egyelőre semmi, remélem nem is fog. De majd frissítem a bejegyzést évente.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2018 (2020)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)