Made in Japan
Szöveges ítélet
Ha valaki azt mondta volna 2 évvel ezelőtt, hogy Mazda 3-asom lesz, elnevettem volna magam, mivel ugyan japán párti vagyok, de ez a márka egyelőre nem jött be nekem... eddig.
2008-as dizel Accord-ból ültem át ebbe a csodaszép remekműbe, és de jól tettem :)
Ez életem második új autója a mazdi(első egy SX4 volt, ami megnyitotta nekem a japán irányt, és 'elmagyarázva' a megbizhatóság fogalmát)és eddig imádom.
Pozitivum:
- Kurva preciz váltó
- Direkt kormányzás
- Remek zajszigetelés
- Nagyon finom anyagok belül
- Massziv és merev kasztni
- Nagyon jó ülés
- Design természetesen
- Gazdag felszereltség
- Elképesztően takarékos
Negativum :
- Pár gyermekbetegség(Kerékcsavar meghúzás, motorvezérlő szoftware update, középkonzol cicergés(orvosolva személyesen))
- Zongoralakk karcosodása
- Műszercsoport plexi karcosodása
- Vékony gyári festés és érzékenység
Általánosan befejezésül megjegyzem, hogy kevesebbet fogyaszt a leváltott dizel Accord-nál, annál csendesebb és multilink ide vagy oda, jobban rugózik az egyszerű felfüggesztéssel mind ahogy tette a dizel Honda.
Motorja nagyon nyomatékos, dizelesen vezethető és nagyon takarékos, gyakorlatilag hozza a régi NEDC norma adatait is. Nagyrészt városon kivül autózom vele, de elmondhatom, hogy a fogyasztás lábfüggő mint minden autónál, kint klima nélkül min. 3.7 volt, város(sok araszolás) meg fölmegy 6.5-re, havi átlagom 4.8-5.2, dokumentálva(Spritmonitor-accord30).
Imádom vezetni és azért a munkámból kifolyólag sok más autót is vezetek, de ez a tipus ma az egyik legjobb kompakt, az tuti.
Ajánlom.
Update 2020.10.10 23000 km
Nos az alapok jók, de a japánok elügyetlenkedték, van egy gond sajnos :
- Úgy 3 hónapja alapjáraton klima nélkül a motorból egy ritmikus kopogás hallatszik, a hengerlekapcsolás miatti hidrotőke ügy, az államokban ez már köztudott gond, odaát a CX-5 szenved ugyanettől, szigorúan a kéethengerezős verzió.... Fordulaton eltűnik a hang, az autó jól üzemel, hibakijelzés nincs.
- Nagyon sajnálom, mert egy igazán örökéletű motor lehetne, de mivel muszáj volt redukálni a fogyit a normák miatt, igy picit tovább mentek és lekapcsolhatóvá alakitották a bevált Sky motort, de ez a szimpla nyomás alatti himba nem megbizhato sajna, igy el van szarva minden...
- Nagyon keveset eszik, csak kint járok vele és továbbra is sokat hoz a konyhára a lekapcsolható hengerezés. Autopalya 130, sima domborzat, pl M3, 6.1, ha viszont ugyanezzel a sebességgel dimbes-dombos domborzaton haladva, ahol többet pihen az 1-4 henger, lemegy 5.8-ra. Videki cruise-ok alkalmával lendületből autózva, de jó tempóban meg lazán hozza klima nélkül a 4.5-öt, eddig a rekord egy hegyvidéki leereszkedős úton jött össze, 3.6.....
- Most már nagyon összeszoktunk, azonnal érzem amikor az ISG rásegit gyorsitáskor illetve mikor vált 2-ről 4 hengerre.
- Továbbra is nagyon egyben van, és nagyon jó a zajszigetelése, a szembejövő autók zaja alig hallatszik be, ez ritkább manapság, ajtó magasságban jól szigetelt.
Abban az esetben, ha a szerviz nem boldogul a hibával (éppen várják a Mazda Ausztria tehnikai részleg válaszát és egy javitási procedurát), és visszatérő hiba lesz, pláne a hideg is kiráz, hogy egy új autóba belenyúlnak, akkor mennie kell és kipróbálom a koreaiakat, Proceed a cél.
Majd jelentkezem az újabb fejleményekkel.
Hibalista
- Semmi, de egy hibatünet van, ami lehet később gond lehet.
Ide hordtam szervizbe
ATP vezérképviselet Nagyvárad
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Accord 2.2 I-CTDI | Következő autója? | Proceed |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |