A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2018)

3 HB X180 Edition100 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hidegebb napokra

Szöveges ítélet

Csaknem két évtizedes japán autós múlt - köztük négy Mazda - után, épp egy majdnem új CX-5 (a népítéletek között: Swiper) leváltására kerestem alacsony építésű japánt. Japán alatt természetesen japán gyártást értek, mert sznob vagyok. A CX-5 egy nagyon finoman kidolgozott és kitűnően felszerelt kocsi volt, nekem két problémám akadt vele, mindkettő a SUV jellegből adódott: 1. minden kanyarban az volt az érzésem, hogy ki fogok esni az ülésből; 2. autópályán 130-nál 9 litert evett. Persze, akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is... Aztán úgy hozta az élet, hogy ismét sokat kell autópályázzak. Egyedül, kevés csomaggal.
Egy gyönyörű kora őszi napon megláttam. 5 ajtós, Edition 100, bordó bőr ülésekkel, vajbőr műszerfal- és ajtóbetétekkel... Nem, nem szerettem bele, a szerelem tárgya továbbra is az MX-5, amolyan plátói módon. De egyszer tényleg megveszem nyárára :)))
Tetszetős kis jószág, a legelőnyösebb része véleményem szerint az orra meg a feneke. Belül ízléses színvilág fogad, ahová a vezető nyúl, ott puha minden, és - régi mazdás lévén - természetesen az összes kezelőszerv kézre esik.
Megvettem, megvan az első 4000 km. Továbbra sem szerettem bele, de nem is bántam meg.
Jó a váltója, aránylag rövid utakon jár, pontosan kapcsolható, és több mint 5 év automata után végre ismét bátran kapcsolgatom a manuálist. A jó váltóhoz puha kuplung jár. A kicsi kormány közvetlen, a futómű az én felhasználói szintemen tökéletes, hiába nem multilink hátul. Biztos vagyok benne, hogy ez a M3 tulajok szűk 100 %-át egyáltalán nem zavarja. Végre bátran zúgok bele a kanyarokba és a körforgalmakba és nem akarok kiesni az ülésből. A Skyactiv X-ből egyelőre annyit érzek, hogy nagyon alacsony fordulaton (már 1500 alatt) kéri a következő fokozatot és tényleg aránylag jól gyorsít már 2000 alatt is. Azért nem egy mozdony erejével tol. A bejáratás végéhez közeledve néha már ki is merem pörgetni - na ez nem egy nagy durranás, a tesztelőkkel egyetértve érzetre nagyon távol van a 180 lóerőtől. Gyorsulási versenyekbe nem mennék bele az 1,4-1,6-os turbókkal sem, alighanem csúfondáros vereség lenne a vége. Összességében kellemesen vezethető, és ehhez - döntően autópályás és városi használat mellett - 6,3 literes fogyasztás társul.
A limitált széria tele van extrákkal. Ezek egy része tényleg támogatja a vezetést. A matrix LED fényszórók például kitűnően teszik a dolgukat, végre végig AUTO állásban van a távolsági fény, nem kell kapcsolgatni, úgy világítja be az út mindkét szélét, hogy a szemben jövőket tökéletesen kitakarja.
És most sajnos egy terjedelmes lista jön a vezetést nem támogató vezetéstámogató és kényelmi extrákról.
Az elektromos kézifék kioldásának alapszabályaira még nem jöttem rá. Egyes esetekben sebességbe kapcsolva kiold, máskor a kioldás alapfeltétele a fékpedál lenyomása.
Az AUTOHOLD nagyon hasznos, kár, hogy alapértelmezetten nincs aktiválva, minden újraindításkor be kell nyomni.
A sávtartót minden eddigi kocsimban kikapcsoltam, mert zavart. Itt az szintén alapértelmezett beállítás, minden indításkor ki kell iktatni, egyébként már a vonalak gondolatára is ráz.
A távtartó tempomat egy fos. Kis sebességkülönbséggel utolérve a lassabban haladókat is fékez. Az 5 évvel korábbi Hatosban (a népítéletek között: Tudathasadás) finoman elvette a gázt. Ha valaki az érzékelési zónán belül jön ki elém az autópálya külső sávjában, akkor is fékez, ha az előttem haladó távolodik. Erre minden esetben készülni kell, és ha valaki szűkösen előz meg az autópályán (az esetek kb. fele), a távtartó tempomatot ki kell kapcsolni. Egyetlen előnye a tempomatnak, hogy sebességváltáskor nem kapcsol ki.
A fékasszisztens túl érzékeny. Hetente többször is felvillan a "BRAKE" jelzés olyan szituációkban, ahol eszem ágában sincs fékezni. Ha indokolatlanul bevágja egyszer a féket, a mögöttem haladó vagy belém száll, vagy azt fogja hinni, hogy büntetőfékezem. Olyat pedig még életemben sem csináltam.
A tesztelők által az egekig magasztalt középső kijelző csalódás. A GPS elavult, 2020-ban sem ismerte a 2018-ban átadott autópálya szakaszokat, ráadásul olyan primitív a grafikája, mint a Commodore 16-on játszott Major Blink játéké. Csak azóta eltelt közel 40 év. Nem is használom, ott van a Waze meg az Apple CarPlay. A telefon névjegyei között elég nehéz görgetni. A hangutasítás a névjegyek kb. 80 %-át jól azonosítja, a maradék 20 % múlhat a kocsin és az én angolomon is.
Az óra formátuma lehet a régi analóg órákéra hajazó kerek is. Mintha Hiroshimában is olvasták volna az európai tesztelők Szent Japán Kvarcóra kritikai csomagját. Kicsit furcsa, hogy külön kell aktiválni az óra rádiójelét, ennek hiányában elkezd késni és a téli-nyári átállítást is manuálisan kell elvégezni.
A ventilátor időnként alacsony fokozaton is zajos, érdemes bekapcsolva tartani a BOSE hifit...
A klíma aránylag könnyen eléri a kívánt értéket, aztán eco állásba kapcsol, nekem pedig manuálisan kell állítani rajta, hogy őszi hajnalokon ne fagyjak meg.
Ha egy húsz éves kompaktból ültem volna át bele, valószínűleg s..ggre lennék esve az extráktól. Úgy viszont, hogy az előző két kocsim egy Hatos és egy CX-5 volt, tudom, hogy ezeket a vezetéstámogató rendszereket rendesen is meg lehet csinálni. Így már árnyaltabb a kép.
Van-e olyan érzésem, hogy nagyobb autókból átülve visszaesésnek élem meg? Nincs. Ennek a kocsinak a gondolata az íróasztal mellett számolgatva született meg. Ez egy munkaeszköz, melynek hengerűrtartalomhoz rendelt NAV üzemanyagnormája van. Ami több mint 50 %-kal több, mint a tényleges fogyasztás. Ha hibridet vettem volna, az is megenne 6 litert autópályán. Az elektromos autók egyelőre nem autópályára valók. A kisebb fogyasztáshoz kisebb biztosítási költségek, kisebb lízingdíj, kisebb és olcsóbb télikerék méretek és olcsóbb szervizdíjak társulnak, mint egy középkategóriás kocsi vagy egy nagy SUV esetében. Ezért válaszoltam igennel a Megérte a pénzét? kérdésre.
Ha pedig megunom a számolást és szabadjára engedem az érzelmeimet, meg fogom venni a tetőtlen nyári autót, felveszem a vaterán vett világháborús bőr pilótasapkámat és fülig érő szájjal vágok neki a nagyvilágnak :)

Hibalista

- Egyelőre semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2020
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? CX-5 Következő autója? MX-5
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2018 (2020)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)