A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 Skyactiv-G165 Revolution 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Olaszos megjelenés japán minőséggel párosítva

Szöveges ítélet

Előzmények:

Egy Honda Civic Sportot használtam, amit szintén újonnan vásároltam, és 9.5 évig volt meg (arról is vezettem ítéletet rendszeresen a nálam eltöltött idő alatt, ami a következő linken érhető el: http://nepitelet.hu/autok/honda/civic_2001/nagyon_szeretheto_es_elvezetes_japan_gep/).
Nagyon megszerettem, magasra tette nálam a mércét, így nagy sajnálattal váltam meg tőle. Viszont mivel a Honda minőség és érzés nagyon bejött, így adta magát a dolog, hogy ismét Hondára cseréljek. Megtekintettem az új Civic –et, de külsőre nem volt egy átütő siker számomra, és sajnos valahogy a környezetvédelmi előírások miatt az 1.8 literes motorjuk is sokkal tompábbnak érződik a 9. generációban, mint amilyen a 8. –ban volt.

Majd 1 évet töltöttem az utód keresgélésével, de igazából egyik autó sem fogott meg. Nem szerettem volna a Civic –nél sem nagyobb, sem kisebb kategóriájú autót venni, így adta magát a dolog, hogy a kompakt kategóriában keresgéljek. Az Accord tetszett, de mivel kicsi ember vagyok, teljesen értelmetlen lenne nekem egy akkora autó, a Civic pedig kiesett a rostán a fent leírtak miatt. Így, miután a kategóriát behatároltam, megnéztem szinte az összes szóba jöhető autót. Egyik sem aratott osztatlan sikert, főleg a Golf, ami pofátlanul túl van árazva. Persze voltak azért ígéretes jelöltek, tetszett volna például a Leon, ami lényegében egy Golf, jól néz ki, és lényegesen olcsóbb is, de olyan nagy birtoklási vágyat azért nem váltott ki bennem.

Aztán láttam képeket az új Mazda 3 –as koncepcióról, ami nagyon szép volt, de minden koncepcióautó szép szokott lenni, szóval ez önmagában még nem nagy mutatvány, mindenesetre a vásárlást elhalasztottam. Ősszel bemutatták a szériaérett változatot is, még mindig nagyon tetszett, de ekkor kérdés volt, hogy vajon milyen lesz az árképzése. Amikor megláttam az árakat, nagyon meglepődtem, mert szerintem egész korrekt árakkal dolgozik a Mazda. Azt azért tudni kell, hogy egyik autónál sem az alapverziót néztem, én inkább veszek egy kisebb autót magas felszereltséggel és „nagyobb” motorral, mint egy relatíve nagy(obb) méretű autót alapfelszereltséggel és alapmotorral. Év végén elolvastam az összes tesztet az autóról, és megnéztem az összes külföldi videót is youtube –on, ezek után csak még szimpatikusabb lett az autó, majd januárban ismerős segítségével sikerült egy tesztautót elhozni egy egész hétvégére. Kipróbálhattam pályán, városban és országúton is, és engem meggyőzött. Következő héten megrendeltem az autót.

Az autóról:

Nagyjából 1 hónapja vettem át az autót, jelenleg 5e Km –t tettem meg vele. Az autó tetszik, amikor először megláttam élőben, főleg a soul red színben, az volt a benyomásom, hogy ez egy 1 –es BMW arányokkal rendelkező Alfa Romeo, japán minőséggel, és nagyjából hozza is ezt az érzést a mindennapok során.

A motorja jó, és különösebb takarékoskodás nélkül tartja az 5.5 literes átlagot, a minősége jó, az viszont meglepett, hogy a Hondáénál puhább futóműve van. Mindegy, legalább kényelmesebben siklik a "tökéletes" magyar úthálózaton. A hétköznapi közlekedéshez elég 2000-2500 –as fordulatszámon pörgetni a motort, minden helyzetet meg tud oldani, és simán tartja a forgalom ritmusát, akár klímával is. Hiba eddig nem fordult még elő az autóval, viszont van pár apró dolog, ami feltűnt, mióta használom, és engem egy kicsit bosszant.

Az egyik ilyen, hogy mindössze egy kis piktogram jelzi a műszerfalon, ha valamelyik ajtó, illetve csomagtartó nyitva van. Ezt azért ennél jobban is meg lehetett volna oldani, tekintve hogy ott a 7” –os kijelző a műszerfal tetején. Többször előfordult már, hogy indulás után láttam, hogy világít a kis jel, megálltam, és végig kellett néznem, hogy mi maradt nyitva. Általában a csomagtartó a ludas ilyen esetekben, de ami a lényeg, hogy azért ezt mások már megoldották jobban. A kijelzőn pontosan megmutatja vagy kiírja, hogy melyik ajtó maradt nyitva. Aztán a másik, hogy a tankolásra már nagyon korán figyelmeztet, aminek szerintem semmi értelme. Általában 800 KM –t tudok elmenni, amikor már azt írja ki a fedélzeti, hogy ~30 km a még megtehető táv, be is gurulok egy kútra, és alig tudok 43-45 litert lenyomni a torkán. Ez persze jó, mert jól fogyaszt, de elvileg 51 literes a tank, akkor mi a fenének riogat már ennyivel előtte, hogy kevés az üzemanyag? Azért ez nem egy tipikusan szőke nőknek készült autó, akik még akkor is 300 km –t akarnak menni, amikor már minden világít és csilingel a műszerfalon… Szerintem ez így feleslegesen túlbiztosított.

Aztán itt van a 4 elektromos ablak, amiből csak a vezetőoldali az automata. Ugyan már, egy olyan autóban, amiben Head-Up Display van, gyári navigáció, meg energia-visszanyerő rendszer, a stop-start rendszere meg az indítómotor használata nélkül könnyedén rúgja újra a motort … Az ilyen kicsinyes dolgokon túl kellene lépni.

Ugyanakkor a felszereltsége pazar, a motorja eddig kellemesnek tűnik, a fogyasztása kiváló, a váltója pedig Honda színvonalú. Hidegen egy kicsit karcos volt a váltója, mostanra ez már elmúlt, és szépen finoman, rövid utakon kapcsolható. A váltási érzet tényleg nagyon jó.

Összességében nem bántam meg a döntésem egyelőre, ma is ugyanígy tennék, nagy valószínűséggel ugyanúgy a Mazdát választanám. Jó érzés beülni reggelente, és este a munka után, és jó érzés ránézni a parkolóban vagy a garázsban. Mosolyt csal az ember arcára, és végül is ettől lesz jó egy autó. A csomagtartó mérete, meg a pakolóhelyek száma és mérete számomra teljesen lényegtelen. Nekem bőven elég mindkettő. A megbízhatóságot pedig meglátjuk majd, hogyan alakul. Azért a sok „Made in Japan” feliratot elnézve a motortérben titkon bizakodó vagyok… :-)

-----------------------------------------------------------
UPDATE: 2015. március ~18e Km.

Az autó túl van az első kötelező szervizén, kicsit korábban elvittem, mint a kötelezően előírt 20e Km. Az eddig eltelt 9-10 hónap alatt nem volt különösebb probléma az autóval, sikerült szépen összeszokni vele. Összességében a Civic Sport után egy inkább kényelemre hangolt autó benyomását kelti bennem. Csendesebb, és jobb a rugózása is, a váltója nagyon finom, ugyanakkor hidegen, főleg télen az első néhány váltás alkalmával még mindig van benne egy kis karcosság, olykor–olykor meg-megakad. A motorja (165 LE) kellően erős, minden normál közúti helyzetet meg tud oldani, ugyanakkor az is igaz, hogy nem kelti bennem egy túlmotorizált autó benyomását. Ha kell, akkor megindul szépen, de az aszfaltot nem szedi fel.

Fogyasztásával továbbra is meg vagyok elégedve, télen, autópályával és kemény városi használattal sem ment 6.5 liter fölé. Ha csak országúton használom, 90-100 km/h -val, akkor még 6 liter alá is lemegy (téli időszakban). Ahogy fent is írtam, nyáron pedig megelégedett 5.5 literrel is 100 km -re.

A szerviz kapcsán semmi rendkívüli nem merült fel, a kötelező dolgokat cserélték. Továbbra is úgy gondolom, hogy egy kifejezetten szép autót sikerült csinálniuk a japánoknak, ami mögött egész komoly technika van tisztességes minőséggel párosítva. Ha most vennék autót, biztosan megvárnám még a CX-3 -at, mert a képek és videók alapján nagyon tetszik az is.

-----------------------------------------------------------
UPDATE: 2016. augusztus ~55e Km.

Az autó most valamivel több, mint 2 éves, és megy bele a kilométer szépen. Komolyabb probléma továbbra sem volt vele. A központi kijelzőnél előfordult, hogy menet közben újraindult, illetve hívásoknál nem minden esetben írta ki a nevet, csak a számot. Ezt a problémát egy SW frissítés teljesen megoldotta.
Sokat használom autópályán, komoly tartalék van a motorban, nagyon kellemes használni. A fogyasztása is jó, továbbra sem megy 6 liter fölé nyáron még városi használat mellett sem. Autópályán és Budapesten használva 5.8 az átlag szinte mindig, de csak országúton használva kényelmes tempóban mértem már 5 literes átlagot is. Mondjuk ott tényleg nagyon kényelmesen volt hajtva.
Apró hiba, hogy olykor hallok némi zörejt, rezonanciát a jobb oldali ajtó irányából, ez nem állandó, és nagyjából 1.5 éves korában jelentkezett először. Más talán meg sem hallaná, de engem nagyon idegesít minden kis zörej az autóban, így ez egy kis negatívum. Ezt leszámítva példás az összeszerelés minősége. Talán még azt lehetne megemlíteni, hogy autópálya tempónál lehetne egy kicsit csendesebb az utastér, kicsit kevesebb szél- és gördülési zaj juthatna be.
Összességében továbbra sem bántam meg, elégedett vagyok vele. Naponta használom, szeretem, kényelmes, és továbbra is gyönyörű.

-----------------------------------------------------------
UPDATE: 2018. március 86e Km.

1,5 éve céges autót kaptam, így már jelentősen kevesebbet van használva, mint korábban. Sokáig egy szívó benzines 'J' Astra kombival jártam, ahhoz képest megváltás volt a Mazda, minden pillanatot kerestem, hogy kiszálljak a céges kocsiból, és átüljek a sajátba, ennél nagyobb kritika szerintem nem is kell az Astrának.
1 hónapja kaptam egy 150 lóerős turbós 'K' Astrát, ez már lényegesen jobb, más világ, mint az elődje, és a Mazdához képest sem marad alul, nagyjából azonos szinten vannak. Az Astra mondjuk csendesebb. Lényegesen...
Egyébként az autó hiba nélkül üzemel, rozsda sehol nincs, igaz garázsban áll, csak kötelező szervizre hordtam eddig.
3,5 éves koráig 100% -ig meg voltam vele elégedve, majd tavaly ősszel, egyik pillanatról a másikra a műszerfal mindkét oldaláról recsegés kezdett hallatszani menet közben, és ez meg is maradt. Hol jobban, hol kevésbé, de hallható. Más talán meg sem hallja, de engem minden apró zörej rendkívüli módon idegesít. És főleg annak tudatában bántó a dolog, hogy 3,5 éves koráig mennyire egyben volt a belseje.

Ezt leszámítva rendben van. A motorja semmivel nem rosszabb, mint egy modern 150 lóerős 1.4 turbo, sem fogyasztásban, sem használatban.
Ami még furcsa, hogy a váltó időnként meg-megakad, főleg harmadik fokozatba váltásnál. Ez egy japán autótól fura, a Honda nem csinált ilyet 160k KM -nél sem. Viszont ezt ritkán csinálja, és egyébként nagyon finom a működése.
Láttam képeket az új 3-ról (Kai concept), nagyon kíváncsi leszek rá, mert gyönyörű, viszont a céges Astra mellett egyre kevesebb a létjogosultsága a saját autónak, és ezzel az új Astrával már teljesen jól együtt lehet élni. Meglátjuk mit hoz a jövő, az biztos, hogy ezek a mai Mazdák elképesztően gyönyörűek, és sztem elég jó minőséget is képviselnek. Akinek tetszik valamelyik, bátran ajánlható.

-----------------------------------------------------------
UPDATE: 2020 április 110e Km.

Annak ellenére, hogy a céges autó mellett semmi logikus érv nem szólt az autó megtartása mellett és többször eljátszottam a gondolattal, hogy eladjam, a mai napig megvan. Annyira jó ránézni még álló helyzetben is, hogy nem tudtam megválni tőle. :-)
Márciusban volt az aktuális éves szervize. Semmi rendkívüli nincs az autóval, a KM már nem nagyon megy bele, kb. évi 10k kilométert fut.
Rozsda nincs rajta semmi olyan helyen, ahol látható lenne, de garázsban áll továbbra is, így ez nem meglepő.
Az egész autó nagyon egyben van még, a motor továbbra is jó, és jól is fogyaszt.
Amit feljebb írtam, hogy 3.5 éves korában megjelent a műszarfal két széle felől kisebb zörgés, ez időnként hallható, de nem állandóan. Mások az autóban nem is szokták kiszúrni.
A váltónál nálam továbbra is tapasztalható akadás, ez főleg igaz télen az első pár KM alkalmával. Miután bemelegszik, ez teljesen eltűnik, és onnantól rendkívül precízen működik és jó a váltásérzet.
Mióta kijött az új, azóta tudom, hogy a belső tér dizájnját a Mazda egy új szintre emelte, tényleg nagyot léptek előre, viszont én nem érzem ezt a nagy különbséget. Mindkettő szép.
Ha valaki ilyen autóban gondolkodik használtan, továbbra is bátra tudom neki ajánlani. Nagyon nagy hibái nincsenek a típusnak, de egy alapos átvizsgálás ajánlott a vásárlás előtt ennél.

Hibalista

- Eddig csak kötelező szervizen volt az autó, illetve egyszer frissítették a köponti információs kijelző szoftverét.
- Fékfolyadékot 2x lecserélték már az autón, elvileg 2 évente kell, nekem ez furcsa...
- Illetve az ékszíjak cseréje is megtörtént már.

Ide hordtam szervizbe

Klipács&Tóth Mazda Szerviz

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Mazda Mirai

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 1.6i Sport Következő autója? ?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)