A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 G120 Sport 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Japán penge

Szöveges ítélet

A Mazda nagyot dobbantott az új szériával, rájuk is fért. Immár minőségi japán autót jelent a Mazda, ami kívül-belül is szép. A műszaki tartalomba szerintem nem lehet fogást találni, nem csak papíron, életben is megállja a helyét a könnyű építés-nagy térfogatú szívómotor páros. Persze ne várjuk a hátbavágós nyomatékbelépőt a hajtástól, ezzel szemben villanymotorszerű egyenletesség és azonnali reakció fogadja a pilótát, ami szerintem a hétköznapokban sokkal hasznosabb, mint kerülgetni a turbós motorok feltöltés nélküli tartományát (turbóból ültem át).
Az 5 ajtós kivitel sportos, egyedi megjelenésével egyből megfogott és a belső tartalom ehhez csak hozzátesz. Minden japánosan precíz és letisztult, nem repülőgép műszerfalat kapunk, ami elveszi a teret, hanem egy letisztult, komfortos, jó minőségű utasteret. A rugózás kicsit feszes, de ez nem az autó hibája... A start-stop rendszer Mazda módra értelmet is nyer, hiszen az önindító nélküli megoldással nincs szükség plusz energiára a motor indításához, ez tényleg zöld megoldás. Helykínálat teljesen elegendő, kombi H Astrából átülve is nagyobb utasteret kapunk. Kezelőszervek elhelyezése itt-ott a japán jobbkormányos eredetet mintázza, de ennyi baj legyen (tempomat jobb kézre esik, felcserélném a baloldali audió gombokkal).
A kétliteres motor tökéletesen elegendő, alulról is nyomatékos, szeret pörögni is és nem fogy el a szusz 4000 után sem. Átlagfogyasztás hosszú autópályázással is 6.2 liter/100 km, országúton kicsit lendületesebben menve 5.2: még dízelből is jó értékek lennének. Tapasztalatok szerint jobban is fogyaszt mint az 1.5-ös kistestvére, ez volt az első kifejlesztett skyactiv nagykompressziójú benzinmotor, eléggé eltalálták, illik az autóhoz.
Attraction felszereltséggel kapunk holttérfigyelést, ami igen hasznos a széles C oszlopok miatt. A keréknyomás ellenőrzés okosan nem nyomásjeladóval történik (amit idővel beméretni, cserélni kell, defekt után újrakalibrálni, stb.), itt az ABS figyeli, ha valamelyik kerék a csökkent átmérő miatt többet forog. A központi rendszeren még lehet csiszolni, de alapjaiban hibamentesen teszi a dolgát, rendszeresen frissítik a szoftvert amit a szerviz fel is tölt.
Minden nap öröm beleülni és hangtalanul suhanni, csak az emberek tekintetét kell szokni, mert nem simulsz bele a forgalomba, észreveszik a különbséget.
Ez az autó azt adja amit mutat, kiszámítható, megbízható, hosszú távon társ marad, ami a mai világban megbecsülendő. Zoom-zoom.

22.000 km: Továbbra is minden ok. Hátsó futóműtől volt ritkán nyöszörgés, amit a szerviz rendbe rakott. Eddigi fogyasztási átlag 6.2 liter/100km, ez 60% város, 30% autópálya, 10% országút. Hosszabb vidéki úton, ahol nincs autópálya, lendületesen autózva 4 személlyel, csomagokkal 5.2 liter/100km, normál aztózás 4.8 volt eddig a legjobb érték. Autópályán 140-re lőtt tempomattal 6.3 szokott lenni, teljesen jó értékek. Észrevételek: a középső könyöktámasz kicsit lehetne puhább, hosszú távon már nyomja a könyököm (de az is lehet az ülés alsó pozíciója miatt támaszt nagyon). Az automata ablaktörlő hol túl sűrűn töröl, hol meg bealszik :) Az RVM (holttérfigyelő) érzékenysége kár hogy nem állítható, nekem kicsit túl szigorú.
25.000 km téli időszak: -15 fokban indítva egyszer a kormány blokkolt üzenetet kaptam. Elektromos szervó beragadt a hidegben?? Ablakmosó tartály alacsony szint figyelmeztető infó kicsit túl van lihegve: egyrészt van hozzá külön visszajelző lámpa ez elég is lenne, de még az infó panelen is beadja pirossal. Ráadásul ezt folyamatosan adja, ahogy lötyög a folyadék a tartályban, tehát amíg nem csökken a folyadékszint és ki tudom nyugtázni (kb. 5 ablakmosás), addig mindig beadja újra, hiába ok-zom le... ez elég zavaró. Benzinszint mérő: mikor 0 km-t jelez hatótávra, akkor tudok 42 litert tankolni, azaz kb még 10 liter van a tankban. Nem próbáltam ki mennyit tudnék menni, de ez így túl van biztosítva és úgy érzed túl gyakran kell tankolni. Raktam bele tolató kamerát, elő van készítve hozzá minden, csak be kell kötni, működik, remek.
85.000 km: lényegében hibamentes az autó. A szék nyöszörög hidegben picit, WD40 a csodafegyver. Az autóban minden továbbra is újszerű, semmin sem érezni a kort, kilométereket. A fiatal korában rendetlenkedő akksi/start-stop páros is megemberelte magát, rendesen működik. Az első fékekből már a 2ik garnitúra kopik (nem vagyok fékgyilkos), érdekes a hátsók még a gyáriak és 70%-osak. Már csak egy év és jöhet az új 3-as :)

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Óbuda

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 78000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? H Astra Wagon Következő autója? 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)