A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 Sedan Revolution Top G120 automata 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Ínyenceknek

Szöveges ítélet

Néhány évtizede évi 30 000 km körül megyek. Utálok volán mögé ülni, és csak az utat bámulni. Ez az, ami megváltozott.
Az előd Focusban nem volt tempomat, ezért is váltottam, meg – nem utolsó sorban – a formája megfogott. Szerintem van ebben valami az olasz sportkocsikból. Amikor először ültem bele, az olyan érzés volt, mint amikor egy Alfában utaztam. Megvettük.
Így párezer km után még mindig csak egy dolog van, amit nem értek: a többi autó miért nem ilyen?
Az előző autóim között is volt ilyen erős, gyors, stabil, nagyobb is, de hiányzott belőlük valami: a „feeling”, az érzés, hogy amikor beszállsz, megnyugszol, mert van benne valami, amit nem lehet szavakba önteni. Az érzésed az, hogy úgy megy mindig, ahogy szeretnéd: fogod a kormányt két kézzel, és csak a pedálokkal szabályozod, hogy vitorlázva suhansz, vagy a sávok között villogsz, rodeózol vagy óvatoskodsz, berepülsz a kanyarba, vagy csak a közepétől tolod neki, vagy csak hagyod a többieket- az Ő veséjükre lehet nagyobb a szükség.

Az autóra nem kell, hogy figyelj, csak az útra és a forgalomra.

Amikor átadták, azt mondták, ebben minden benne van, amit a Mazda tud 2014-ben.
Na, ettől kicsit megszeppentem, mivel nem akarok egy computert programozgatni menet közben, előtte manuált olvasgatni napokig. De a Hilcznél kb. 20 perc alatt bemutatták érhetően, cseppet sem bonyolult a kezelése, az automatikák pedig teszik a dolgukat: pl. a szórakozott sofőr sem gurul világítás nélkül az úton késő este jó közvilágításnál.

Belül – amit meg szoktál érinteni - az vagy finom bőr, vagy zongora lakkal körül vett fém.
Az ülések jól fognak, a kátyúk nem csapkodják a gerinced, és ha leugrassz Szegedre, miután visszatértél Pestre még frissen intézed dolgaidat. A hátsó pad az első üléseknél feljebb van,ott ülve is kilátni előre a fejtámlák között, nem olyan unalmas így a hosszabb utazás sem.
A műszerfal nem egy gombhalmaz, a kivetítőn a fontos dolgokat látod akkor is, ha az utat nézed, a tablet nem vészes és jó helyen van, a kézifék mellől egyszerű kezelni. A rádió jól szól, halkan is szép és érthető a hangja, feltekerve belever az ülésbe.
Hátra a tükrökből mindent látsz, amit nem, azért ne fordulj meg: olyan magas a segge, hogy csak a mögötted jövő fejét látod úgy is, a motorháztetőjét már nem.

Az utat jól fekszi, leköveti, ragad hozzá, nem billeg, nem pattog, nem bólogat, arra megy, amerre akarod, hitványabb úton is íven marad. De nem is egy légrugós S-es Merci, a gumik hangja is sok bent nagyobb tempónál, vagy csak a motor halk nagyon?

Nem csak megy, de meg is tud állni. A fékjeit nem értem: mintha figyelné, mekkora távolságot hagyok, mindig úgy lassul, ahogy kell. Ezek az „intelligens fékasszisztensek” a vezető hibáit is tompítják? (már volt, hogy megállt helyettem a dugóban, amikor elbambultam)
A váltójával vigyázni kell: 2000 f/p alatt is át lehet szelni a várost 0 és 70 között, csendben suhanva, és lehet két kézzel a kormányba kapaszkodva is az ugrásokat kifékezve. Van benne egy igazi kick-down (kattanós) kapcsoló a gázpedál alatt: ha ezt is megtaposod, a fordulatszám 7000-re ugrik, 3-at 4-et visszavált, és 5 és 7 ezer között elkezd felkapcsolgatni pillanatokon belül. Ilyenkor hamar elhagyja a 100-at, ez meg tudja lepni a környezetet. (meg a csekk is Szombathelyről minket) Vannak váltófülek a kormány alatt, de amíg végig gondolod a szituációt, az automata már kétszer váltott is, játékra is jók, és a működtetésükhöz nem kell a lenyúlni a botot manuálba tolni, és ha váltás után nem piszkálod, visszajön az automata mód. Király.
Ez nem traktor, nem mozdony, ami csak húz: ha durván kezeled, a váltásokkor ránt egyet, a gumik megnyikkannak, mint amikor sietve rugdosod a kuplungpedált a váltókart rángatva.
De ebben közben végig a két kezed a kormányon, és figyelned csak az útra kell, nem kell kapálódzni kézzel-lábbal megfelelő ütemre, mint a kézi váltósokban.
Éjjel eső után a fekete aszfalton is lehet látni, nekem ez az első xenonos, de nem is lesz már más, ezzel bátran megyek későn is.
Az adaptív tempomat nélkül meg nem lenne szabad autót forgalomba hozni. Nem csak lassít, fékez is. Ezzel is csak óvatosan azért, mert ha az előtted lévő visszalassít, mondjuk 80-ra, Te meg 130-ra állítottad, ha kibújsz mögüle, 2-őt visszavált, kilő, és 130-ra gyorsabban visszaáll, mint azt gondoltad.
Valahogy, ha gázt adsz, ez nem gondolkozik, milyen arányban legyen a benzin meg levegő, hogy az EURO n+1-nek megfeleljen a füstje, hanem megy. Azonnal, mint a régi porlasztós, gyorsító szivattyúsok.
Persze hogy benzines, nem kerreg hanem halkan ketyeg.

Beleraktak egy navit is, ami mindent tud: 2D, 3D, északra is, meg hány forint egy hamburger, meg a táblákat is kiírja, bemondja a traffipaxot, szóval csili is vili is, csak egyet nem tud: navigálni. Ezzel bátran el lehet menni városnézésre, arra jó, de a faék egyszerű Garminunkkal már visszafelé jönnék, amikor ezzel még félúton kóválygok. Azért célba visz, csak ha ismered az utat inkább hagyd nyugodni, ez nem fog jobbat ajánlani, viszont a behajtani tilosba simán beküld.

A stop&go-t ebben i-stopnak hívják, ettől féltem is – na, majd ott köszörül a dugóban a lámpánál, nekem ez nem is kell – de nagyon jó. Olyan, mintha egy rugót felhúztak volna, és amikor a lábad leveszed a fékről, mielőtt a gázra lépnél, már a motor jár, és a gép gurul. Szenzációs.

A fogyasztása 6,5 – 8 között, nálam 7,2-7,5. Útvonal függő, 3 km/óra esetén a dugóban 8, autópályán 132-vel tempomattal 7,2 körül.

Eddig még nem volt baja, még bejáratós, 170-nél jobban nem küldtem meg még, nem gyilkoltam úgy igazából, vigyázok rá.

Nekem teszik, nem gondoltam, ennyire megkedvelem, hogy még írok is róla.
Soha se legyen rosszabb autód Neked sem.

Szerk.2022: Ezt a kocsit öt évig hajtottam. 170.000 km-t mentem vele. Elnyűttem 3 pár fékbetétet meg 1 pár féktárcsát. 130.000 körül kellett egy új akksi is az i-stop miatt. Egyszer elromlott, 150.000 táján menet közben elszakadt a bordásszíj. 150.000 után max 1 l olajat kellett pótolni egy 20 ezres periódusban, mert lement minimumra.
A rozsda sem ette meg, pedig kint aludt. Biztos nem ismerte az Urban legendet.
Szerettem.
Egy G122-re cseréltük, már az újabb dizájnra. Ez is nagyon szép volt, de nem volt meg az fíling benne.
A G120- ban több volt az élet.

Hibalista

- Kopó fék alkatrészek, gyertya csere, akkumulátor csere, bordásszíj csere.

Ide hordtam szervizbe

Hilcz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus 1.6 100 lovas Következő autója? Ghibli :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)