A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 g120 sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

gépszürke acél

Szöveges ítélet

Az autót 2017 szeptemberében kaptam meg, második új autóm.
Az előzőt 10 évig használtam, szerettem, de mennie kellett, mielőtt ráköltöm a jelenértékét.
Turbódízel volt, jól ment, jól fogyasztott (ha nem nyomtam neki), viszont időzített bomba. Volt már kuplungszett + kettős tömegű lendkerék csere (300k),egr szelep, lassan vezérlést, féktárcsákat, betéteket, kipufogót kellett volna cserélni, és ezek csak a kopó alkatrészek. Szóval el kellett rá kezdeni költeni, és akármennyit költök rá, akkor is 10 éves marad. Ráadásul bármikor beüthet egy turbó felújítás, vagy csere, porlasztócsúcsok cseréje vagy egyéb nyalánkságok. Szóval mennie kellett. Sajnáltam.
Na de vissza az újra.
Elkezdtünk nézelődni. Az asszony kompakt SUV-ot akart, én nem feltétlenül. Engem nem fertőzött meg a divat,ráadásul számomra több a hátránya mint az előnye.
Mindenesetre nézegettünk párat, de mivel 6 MFt volt rászánva, rájöttünk hogy használható kis SUV nem lesz ennyiért. Toyota C-hr, Peu 3008, Mitsubishi ASX voltak terítéken. A Toyota szűkös volt és gyenge, méf drágábban is. Pözsót nem mernék venni, csak kíváncsi voltam. Nem voltam tőle elájulva. Az ASX baromi olcsó, és nagyon jól össze van rakva, de annyira nincs benne anyag, hogy olyan Wartburg feelingje van az embernek... És gyenge, nincs motorválaszték.
Egyedüli kompaktként maradt a 3-as Mazda. Tágasabb belül mint a legtöbb kis suv, csak alacsonyabb, ezért városon kívül jobban használható. Kanyarokban nem dől, autópályán sem nő meg exponenciálisan a fogyasztás a magas kasztni miatt. És a legnagyobb fegyvertény, hogy tisztességes teljesítményű és nyomatékú SZÍVÓ benzines motorral van. Ezzel el is dőlt. Megnéztünk még 2 másik kopmpaktot, de a Mazda jobban tetszett.
Kipróbáltuk, tetszett, gondolkoztunk, megrendeltük.
A motor nem volt kérdés, az 1.6-os gyengébb kiesett, 2 literes szívó, 120 lóval. Elég lesz. A felszereltség kiválasztásánál jött a Mazda és általában a japán gyártók hibája, nem lehet tetszésszerűen összelegózni az extrákat.
Nekem alulról a második szint elég, csak LED lámpákat és tolatókamerát kérnék hozzá, és így is 6M körül lennénk.
Csakhogy a sima LED-hez is minimum 1 szintet ugrani kell, ami 800k, és tele van számomra felesleges extákkal. Bár ezt utólag inkább bevállaltam volna a LED-ért.
Tolatókamera, meg csak a fulloshoz van, bőrülések és egyéb felesleges sallangok kíséretében. Normális? Még jó hogy a tolatókamera egyszerűen gyorsan megoldható a központi kijelzőre.

Második negatívum: várakozási idő. Készlet gyakorlatilag nincs, mert mindet lefoglalják, mielőtt megérkezik. Mikor meghallottam hogy fél évet kell várni, majdnem kifordultam. Még szerencse hogy a 3 hónappal azelőtt készletre berendeltek között volt olyan,ami megfelelt, így "csak" 3 hónapot kellett várni.
A nagy érdeklődés miatt alku, akciós ár -mint a sok márkánál- gyakorlatilag nincs. Viszont szerintem elég jó az ár érték aránya.
Machine grey fényezéssel rendeltem, ami a tipikus Mazda piros (soul red) mellett a másik extra áras fényezés. Mivel minden második mazda piros, ráadásul nekem túl harsány, ezt a színt választottam. Sajnos, csak makulátlanul tisztán szép, meglátszik rajta az összes porszem.

Szeptember elején átvettem az autót. Nem éreztem azt a nagy rajongást, mint az első autómnál, így a legkisebb vélt vagy valós hibát sem könnyen bocsátanám meg.
A tesztvezetésnél már kiderült, hogy a minőségérzet és az összeszerelés példás, a váltó pöpec, a kategóriában nem láttam még jobbat. Motorja rugalmas, kellemes karakterisztikájú, alul-felül megy. Vezetni iszonyú jó.

Ehhez képest amikor megkaptam nagy csalódás volt. A váltó karcosan járt, nem ment úgy ahogy a tesztautó. Mivel azonban abban több ezer km volt, gondoltam adok neki időt. Már párszáz km után érezhetően javult a váltás érzet.
ötezer után tökéletes, vajfinom, pont mint a tesztautóban volt. A motor- mintha egy tiltás lett volna benne- ötezer után új életre kelt. Nem volt gyenge, de most kifejezetten fickós, nyomatékos. Sehol nem gond az előzés, autópályán is rendben van.
A fogyasztás nagyon jó, 1 literrel több mint a turbódízel volt, ami nagy szó.
7,2 jelenleg, de ebben legalább 80% város van, és elég sportosan vezetek. Jóval alá is lehetne menni, igaz fölé is.

Negatívumok:
Úgy vettem át az autót, hogy nem volt rendesen lepucolva a ragacs, ami a védőfóliákról rajtamaradt, így marhára vonzotta port, és pontosan látszott hogy hol volt lefóliázva. Ezen kívül a fóliák szélénél hajszálkarcok voltak.
A szerviz gyorsan, javította.

A hangszigetelés nem az igazi. Csak átlagos a kategóriában. A faceliftnél állítólag sokat javítottak rajta. El tudom képzelni milyen volt előtte...
Mindenesetre a gumicsere sokat számít, hangos, kemény, ma divatos "eco" gumival szerelik gyárilag.

Sajnos nem támogatja az android autot-t, így nem lehet tükrözni a telefont a központi kijelzőre.
Értem én, hogy akkor senki nem venné meg 150 ezerért a gyári "navengó"-t.
Nem is lenne baj, ha tisztességes lenne a térképadatbázis. De hogy 3 éve létező utak az idei 2. frissítésben sincsenek benne, vagy hogy egyirányú utak néhol fordított irányban vannak benne, az ennyiért gáz. A waze köröket ver rá. Erre is csak lesz valami megoldás.

A gyári halogénes világítás marha gyenge, cserélve lett Osram Nightbraker-ekre, így sokkal jobb, de ma már még a felesleges extrák felárával is inkább a fapados LED lámpákkal venném.

pozitívumok:
Kormányzás, úttartás példás.

Összeszerelési minőség pazar, érezni hogy van benne anyag.

váltó csodálatos.

Motorja nagyon kellemes, mindenhol van benne erő, keveset fogyaszt. Nem turbós!!

Az autó kifejezetten szép, főleg a japán autókhoz képest. Van karaktere.

Pazar futómű, felfüggesztés. Kényelmes, ugyanakkor stabil.

Nagyon jó vezetni, kényelmesen beállíthatóak az ülések,a kormány, összességében nagyon jó autó, magasan a léc. Nem kiemelkedő semmiben, de gyenge pontja sincs igazán. Elég sok céges autót vezetek, de ebbe beülni és menni vele, a legjobb. (nyilván kategóriatársaihoz mérten, de sok magasabb kategóriájú autó megirigyelhetné a minőségét)

Egyelőre ennyi. Idővel kiegészítem.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)