Finom kis dög
Szöveges ítélet
Két Skoda Octaviát fogyasztottam el előzőleg. Régi szívó 1.6 után egy 1.9 PDTDI jött... szedán majd kombi... ahogy nőtt a család. A kilóméter és az évjárat miatt előbukkanó egyre sűrűbb gondok miatt megérett a csere. Elsőként persze nézegettem az új Octaviát (Rapid nem játszott... nekem fapados érzet miatt). A TSI motorokról maga a szervízes ismerős beszélt le a szerelővel együtt. Az 1.6 dízelről nem hallottam jókat sem a szervízben sem az ismeretségi körben, a 2 literes pedig még kedvezményekkel is drága mulatság. Közben úgy alakult hogy kipróbáltam az új Mazda6-ot és jöttek a hírek a 3-asról is. Tetszett a forma és mivel egyre több ismerős ül elégedetten Mazdában kezdtem elcsábulni. Ehhez jó partner volt a Skoda a maga 24-28 hetes szállítási határidejével... Kivártam a 3-as bemutatóját és egyre inkább sorakoztak az érvek - ellen érvek is a két autót mérlegelve. Végül elcsábultam a Skyactive marketing a forma és a próbakörök miatt... nem bántam meg (egyenlőre).
A külső forma miatt van aki tovább sem gurul a lámpánál hanem lefékez mellette és legelteti a szemét. Belül kézreáll minden... jobban mint a 6-osban -180cm vagyok- és modernebbnek is hat mint a 6 :) A multimédiás központ kezelőszerve magától érthetődő és könnyen tanulható (egy hét után szinte vakon ment a kezelés). A vezető pozíció kényelmes, hátul sem panaszkodott még senki (a gyerekek pláne nem, még a magas övvonalra sem). Az ajtózseb hiányát hamar megszoktuk (nem szemeteljük tele a kocsit). A 2 literes szívó benzines motor meglepően rugalmas és az áttételezés is jó, még dízelből átülve sem hiányzik több nyomaték... egészen lentről húz és sportosan ki lehet pörgetni ha nincsenek mögöttem a gyerekek és kicsit játszani is van hely az úton. Alapjáraton hangja sincs és az i-stop rendszer is nagyon kultúráltan megbízhatóan és hidegindítás után egészen korán teszi a dolgát városi használatban.
A kezdeti fogyasztással nem vagyok elégedett teljesen (igaz az én átlagomhoz képest mostanában több a városi rövid út), de megy ez még lejjebb, tapasztalatból tudom.
Vásárláskor végigjártam pár Mazda kereskedést, végül baráti tanácsra a Hilczhez is elmentem (Budapestről nézve nem a sarkon van) és ott is ragadtam. Árban is jó volt, de a kiszolgálás is ütötte a többieket. A szervízüket nem próbáltam még (ha a választott felszereltségen felül rendelt pár kiegészítő beszerelését nem nézem), de tervben van...
UPDATE 100.000 km után
A fogyasztás változó, benzin minősége és az út összetételétől függően 5,5 - 7,5 l/100km. A nagy átlag 6,2 körül jön ki.
Lehet vele spórolósan járni, de 1 literért minek, max. magunk megnyugtatására... Szeretem élvezni ahogy belefekszik a kanyarokba, a gyári gumikkal is egészen jó volt, de picit szélesebb (225mm) gumikkal még finomabb és stabilabb. Több száz kilóméter után sem összetörve szállok ki belőle és minden kézre esik vezetés közben. Semmilyen hibát nem produkált eddig, igaz a kötelező szervízeket szorgosan betartom...
Hibalista
- Semmi... Kötelező szervízeket megkapta időben. Semmi motorikus vagy elektronikus gond nem volt még vele.
Ide hordtam szervizbe
Hilcz - Üzemanyagköltséggel együtt egálban van a Bp-i szervízekkel (ajánlatot kérek minden szervíz előtt) és a hozzáállás valamint kiszolgálás kategóriákkal jobb - Miraival összevetve)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Mazda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
